fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עדי אלדר: בקרוב ייבנה בכרמיאל בית חולים אזורי

שנה חדשה בפתח וזו הזדמנות לשוחח על עתיד העיר כרמיאל, לגלות מה גולת הכותרת של הקדנציה הנוכחית. האם כרמיאל היא בירת הגליל ואיך מרגיש ראש העירייה בשנה ה-27 לכהונתו?
עדי אלדר
אלדר צילום: אלכס הובר

ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר נראה צעיר לגילו, מלא מרץ, חיוני ושופע רעיונות, למרות שחצה כבר את העשור השביעי לחייו.בפרוש השנה ה-27 לכהונתו בראשות עיריית כרמיאל רצינו לדעת איך הוא מרגיש, האם התנהלותו לאחר כל השנים האלה היא כביום הראשון או שיש שחיקה בלתי נמנעת.

איך אתה מרגיש?
"מרגיש כאילו התחלתי עכשיו את הקדנציה הראשונה. יש הרבה נושאים לטיפול. בשנתיים שחלפו מאז הבחירות האחרונות התחלנו פרויקטים חדשים, ואנחנו דוחפים כל העת עוד ועוד. אני יכול לומר שאני מאוד שמח לפגוש תושבים מרוצים. בכל יום רביעי מאז נבחרתי אני יוצא בבוקר מוקדם לסיור עם מנהלי המחלקות לפתרון סוגיות המועלות על ידי התושבים, כך שיוצא לי גם לפגוש אותם ממש בביתם בסביבתם".

האם בפרוש השנה החדשה תוכל לתת לנו בשורה חדשה?

"אני מנסה כל השנים לקדם בעיר את תחום הבריאות. היו ניסיונות להקים בית חולים אך מהר מאוד הבנתי שלא נקבל בית חולים רגיל שכן מדיניות הממשלה היא להמשיך להפנות את תושבי כרמיאל והסביבה לבתי החולים צפת ונהריה. משכך, הצעתי כי בכרמיאל יוקם בית חולים אזורי, מוסד שיקומי דוגמת בית לוינשטיין, שישרת את כל האוכלוסייה בצפון לרבות המשך שיקום מבתי החולים האמורים. ההצעה התקבלה ובית החולים אמור לקום בכניסה המערבית בגבעה שמעל תחנת הדלק פז".

בנוסף, מספר אלדר, אמור לקום פרויקט גדול של דיור מוגן ברמה גבוהה. הפרויקט עבר כבר את כל האישורים ונמצא בשלבי תכנון מתקדם.

עדי אלדר
מרגיש כאילו עכשיו התחיל את הקדנציה הראשונה. עדי אלדר צילום: יח"צ

למרות הבשורות בתחום הבריאות שאלדר מציין, הוא רואה את גולת הכותרת של הקדנציה הנוכחית בבנייתה של שכונה חדשה של 2600 יחידות דיור על הר כרמי. אלדר: "אנחנו נמצאים גם בתחילת התכנון של גבעת צוף במורדות הר כמון. שם אמורות להיבנות כ-2000 יחידות דיור בשלב הראשון".

כאשר נוגעים בנושא הדיור והבנייה, אלדר מבקש לגעת בפצע הכואב של תושבי רמיה שבעייתם טרם נפתרה והם גם מהווים מכשול בהמשך פיתוחה של שכונת רמת רבין. "הצענו לבדואים פתרון שבשום מקום בארץ לא הציעו. הצענו להם להישאר בעיר, לקבל שטחים לבניית בנה ביתך, ביד נדיבה. שלוש משפחות חתמו ונבנו שלוש וילות. חלקן עברו, חלקן בשלבי מעבר. נותרו עוד שלוש משפחות המסרבות. חבל שכך".

 בעניין אחר, מה חסר לכרמיאל על מנת להכתירה בירת הגליל?

"אני לא נמנה על ראשי ערים שקופצים ומכתירים את עירם בירת האזור. אולם בפועל אנחנו בירת הגליל. אנחנו יושבים במרכז הגליל. העיר נבנתה בלב הגליל. בנוסף אני סבור כי הגעת הרכבת לכאן בעוד כשנה וחצי תתרום לקביעת העובדה. רוב המוסדות הממשלתיים העוברים לכאן נבנים במבט מרכזי.

"לאחרונה גם משרדי מס הכנסה עברו שינוי, בימים הקרובים ייפתח המקום בכל ימות השבוע, ויאויש בחמישה עד שישה פקידים. זו תוצאה של החלטת מס הכנסה להפוך את השירות לתושבים ולתושבי האזור לקבוע, לבל יאלצו לכתת רגליים לצפת או לעכו. העירייה מצידה פינתה את כל המבנה ששימש ארכיון לטובת המשרדים, המקום עבר שיפוץ. אני גם רוצה לציין שפניתי למע"מ בבקשה כי יפתחו גם כן סניף לשירות התושבים במקום".

 מה יהיה עם הקטסטרופה של חלוקת דברי דואר רשומים וחבילות?

"זו כידוע בעיה ארצית שלא פסחה גם על כרמיאל. לאחרונה נפגשתי עם מנכ"ל הדואר ובמקביל עם מנכ"ל שופרסל, וסוכם כי ייפתח מרכז חלוקה בשופרסל דיל ברמת רבין. בנוסף, וזו בשורה טובה, כרמיאל נכללת בפיילוט ראשון לקבלת מסרון על חבילה או דבר דואר רשום. לא עוד הצורך להמתין לפתק שיגיע לתיבת הדואר ועימו לגשת למרכז החלוקה. מרגע קבלת המסרון ניתן להגיע ולמשוך את החבילה דבר החוסך זמן, שכן אין צורך להמתין עד לחלוקת ההודעה בתיבת הדואר".

_ בוא נדבר על מה שנראה כעודפי שטחי מסחר בעיר.

"אני עשיתי מהפכה בנושא המסחר בעיר. משני סופרים קטנים וכמה מכולות, ממה שהיה בסך הכל כ~3000 אלפים מטר מרובע שטחי מסחר, היום אנחנו עומדים על 450 אלף מטרים. זאת מהפכה שלא הייתה בשום עיר בארץ. הפכתי את כרמיאל לעיר ראשית באזור הצפון.

"שטחי המסחר לא נבנו רק לתושבי כרמיאל. הם באים לשרת 200 אלף תושבים באזור. המסחר הוא ענין של היצע וביקוש, אף יזם לא ישים את כספו בפרויקטים שהוא אינו מאמין שיצליחו. זו כלכלה חופשית. היום אני יכול להגיד שאין כמעט מותג שלא נמצא אצלנו וזה לטובת הכיס של התושבים כי קיימת תחרות".

_ ומה באשר לתעשייה?

"אנחנו ממשיכים לפתח את אזור התעשייה, מפעלים מגיעים, בשנתיים האחרונות נפתחו שישה מפעלים חדשים. הבעיה היא מפעלי היי~טק, זו אינה רק בעיה שלנו אלא של כל הערים בגליל שכן, ברגע שיוקנעם נמצאת בגבול מרכז הארץ ומקבלת את אותן הטבת כמו בגליל, כל מפעלי ההיי טק נעצרו שם. המדינה עשתה ועושה עוול גדול לכרמיאל ולגליל בכלל. אנחנו נמשיך לקדם הבאתם של מפעלים לגליל, הגעתה של הרכבת תתרום גם לכך".

לסיום מבקש ראש העירייה לאחל שנה טובה, שנה שנמשיך להתפתח בעיר היפה שלנו, שתהיה קבלה של האחר, סבלנות וסובלנות איש לרעהו. מאחל פרנסה טובה ולחיילים שלנו שישובו בשלום.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות