fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סודות הגוף

הספר "ספור קטן על ילד גדול" נכתב בין לילה. רונית סמדר-דרור מכרמיאל התעוררה מחלום ומיהרה ללפטופ כדי להקליד סיפור על ילד חריג שמתגבר על הקשיים בזכות כוח רצון ושינוי תפיסה. אחרי שנה של חבלי לידה יצא לאור ספר ילדים קסום המהווה גם כלי טיפולי למטפלים רגשיים ולהורים
רונית סמדר- דרור (צילום:מוטי שני)
רונית סמדר- דרור (צילום: מוטי שני)

"זה נשמע מוזר, מפתיע ואולי אף על גבול ההזוי, אבל הספר 'ספור קטן על ילד גדול' נכתב בתוך שעת בוקר אחת, אחרי שהתעוררתי מחלום, בו ראיתי את דמותו של אפרים הילד, גיבור הסיפור. תנועת האגן שלו, ששינתה את מהלך חייו נצרבה לי בדמיון ולא הרפתה", כך מתארת רונית סמדר- דרור את הרגעים בו נולד הרעיון לספר.

הספר "ספור קטן על ילד גדול" מספר על אפרים, ילד שמן המתמודד בהצלחה עם בעיות דימוי הגוף ותגובות הסביבה. על תחושות הבושה, הכאב וחוסר הביטחון העצמי שלו הוא מתגבר בזכות כוח רצון והסתכלות אחרת על הסביבה.

בתחילת הסיפור מתואר מצב המוכר למשפחות רבות בהן גדל ילד חריג או שונה. התגובה הראשונית והמוכרת היא לחץ מצד ההורים, החברים והסביבה, שהילד יצטרך לשנות את אורח חייו על מנת שיהיה מקובל בחברה.

הילד אפרים מנסה שוב ושוב אך אינו מצליח. זמן מה לאחר מכן נקרית בדרכו הזדמנות להוכיח את עצמו בתחום שעד כה היה רחוק ממנו – נגינה בתזמורת. אפרים, שהפך בינתיים לנער, לוקח את ההזדמנות בשתי ידיים, מגלה כישרון יוצא דופן וזוכה לתשואות ולמחמאות מהסביבה. ניתן לתמצת את רעיון הספר בארבע שורות מתוכו: "אפרים הבין שלכל אחד בעולם יש יתרונות, כי בגוף של כולם חבויות יכולות שאותן רק צריך לגלות. לא חשוב אם ילד הוא נמוך או בעל עודף משקל, כי ליכולת ולכישרון לא אכפת באיזה גוף הם בכלל".

התחום הטיפולי אינו זר לסמדר-דרור. כתושבת ותיקה בכרמיאל היא מוכרת לרבים מתפקידיה המגוונים, ביניהם הקמה וניהול סניף אנוש בעיר, הקמה וניהול של המרכז לטיפול בהתמכרויות לאלכוהול והימורים של עמותת אפשר, וניהול של מכון ס.ד.ר. העוסק בייעוץ וטיפול זוגי אישי ומשפחתי. היא בעלת תואר שני בחינוך ובעבודה סוציאלית קלינית, מנחה באוניברסיטת חיפה ובמכללת תל חי, ושוקדת בימים אלו על עבודת הדוקטורט שלה בנושא "סירוב לסקס של בני זוג במהלך קונפליקטים" .

במסגרת פעילותה הציבורית היא חברה בוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר. לאחרונה הקימה, יחד עם אחרים, את עמותת "לצדכם" הפועלת בסיוע לגברים נפגעי אלימות פיזית ומינית ולאבות בהליכי גירושין.

ספרי על תהליך כתיבת הספר.

"את הספר, מתחילתו ועד סופו, כתבתי ברצף. הסיפור כולו ישב לי בראש. כתבתי אותו בחרוזים ועד שלא סיימתי את השורה האחרונה לא עזבתי את הלפטופ. עוד באותו היום שלחתי את הטקסט למוטי שני, חבר, אותו אני מכירה כבר שנים רבות. ידעתי שמאז שפרש מכתיבה ומעריכה עיתונאית הוא עוסק בעריכה ובהפקה של ספרים. הייתי סקרנית מאוד לשמוע את חוות דעתו.

הסיפור המלא  ב"צפון 1 כרמיאל".

רונית סמדר- דרור (צילום:מוטי שני)
רונית סמדר- דרור (צילום: מוטי שני)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות