fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפתח גשר הכניסה לאזור התעשייה בר לב

הנה באה הרכבת: חברת נתיבי ישראל הודיעה כי הושלם שלב א' בביצוע שני קטעי התוואי בפרויקט רכבת עכו-כרמיאל. תחת הגשר תדהר הרכבת לכרמיאל
הגשר. הדמיה להפרדמה מפלסית- עכו כרמאיל (צילום: איתר גליל איתם הנדסה)
הגשר. הדמיה להפרדמה מפלסית- עכו כרמאיל (צילום: איתר גליל איתם הנדסה)

הושלם שלב א' בביצוע שני קטעי תוואי רכבת עכו-כרמיאל, כחלק מהפרויקטשל משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל. שניים מתוך ארבעת קטעי תוואי מסילת הרכבת, יועברו להשלמת הנחת מסילה שתהיה הראשונה בארץ אשר תופעל בתשתית חשמלית. מטרת פרויקט הרכבת, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים הינה חיבור הגליל לרשת המסילות הארצית.

הדמיה להפרדמה מפלסית- עכו כרמאיל  (צילום: איתר גליל איתם הנדסה)
הדמיה להפרדמה מפלסית- עכו כרמאיל (צילום: איתר גליל איתם הנדסה)

הושלמו עבודות התשתית במבנה התחתון של תוואי המסילה בשני קטעים אשר יעברו להכנה להנחת המסילות בחודשים הקרובים, מנעמן ועד מערבית לצומת יאסיף, הושלמה תשתית למסילה כפולה באורך כולל של 6.5 קילומטרים, והקטע המזרחי ממנהרות גילון עד תחנת הרכבת בכרמיאל באורך כולל של 2.5 קילומטרים. כמו כן, קטע מנהרות גילון באורך של 5.5 קילומטרים גם הוא נמצא בהליך מסירה לקבלן מבנה עליון להנחת המסילות.

הגשר. הדמיה להפרדמה מפלסית- עכו כרמאיל  (צילום: איתר גליל איתם הנדסה)
הגשר. הדמיה להפרדמה מפלסית- עכו כרמאיל (צילום: איתר גליל איתם הנדסה)

בנוסף, נפתח לתנועה גשר הכניסה לאזור התעשייה בר לב, תחתיו תדהר הרכבת. הגשר מתנשא לגובה של 6.5 מטר מעל המסילות המתוכננות, אורכו של הגשר הינו 30 מטרים ורוחבו 25 מטרים. אבן דרך נוספת בפרויקט הקמת רכבת עכו-כרמיאל, היא התחלת העבודות לביצוע הפרדה מפלסית באמצעות גשר בין כביש הגישה לתחנת ממסר בזק צומת מכר לבין המסילה, אשר נועד לשרת את עובדי תחנת הממסר ואת החקלאים באזור, ויאפשר גישה נוחה ובטוחה אל חלקות החקלאות מדרום למסילה. במקום יוקם גשר שיתנשא לגובה של 6.5 מטרים מעל תוואי מסילות הרכבת, אורכו של הגשר הינו 142 מטרים ורוחבו 12 מטרים. השלמת העבודות להקמת ההפרדה המפלסית צפויה באמצע שנת 2015.

תחנת רכבת כרמיאל (צילום באדיבות חברת נתיבי ישראל)
תחנת רכבת כרמיאל (צילום באדיבות חברת נתיבי ישראל)

במקביל נמשכות העבודות לאורך התוואי, ביניהן עבודות להקמת מבנה תחנת רכבת בכרמיאל ומרכז תחבורה בהשקעה של 165 מיליון שקלים. תחנת רכבת כרמיאל תכלול טרמינל נוסעים חדיש בן שתי קומות, רציפי נוסעים ומגרש חנייה ליותר מ-700 כלי רכב. בצמוד לתחנה יבנה מרכז תחבורה גדול שישמש לאוטובוסים ולתחבורה ציבורית. השטח הכולל מבנה תחנה, שליטה ובקרה וחניון יגיע ל-1,500 מ"ר. הפרויקט כולל כ-5,000 מ"ר של שטחי סלילה ופיתוח והקמת 3,000 מ"ר קירות תומכים.

במסגרת פרויקט רכבת עכו-כרמיאל מוקמת תשתית למסילה כפולה, באורך של כ-23 ק"מ, הרכבת תאיץ על הפסים החדישים במהירות תכן של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים- אחיהוד וכרמיאל.  במסגרת הפרויקט הוגבה כביש 4 מעל נחל חילזון ומעל מסילת הברזל, הוקמו גשרי רכבת באורך 30 מטר מעל נחל נעמן ובאורך 90 מטר מעל נחל חילזון, בוצעה הטיה של נחל חילזון לאורך תוואי של 750 מטר, הוקמו מעברי חקלאים ועוד. בנוסף, בוצעו במסגרת הפרויקט עבודות שיקום נופי נרחבות, עבודות תשתיות חשמל, תאורה ותקשורת והטיית מערכות תשתית מקומיות וארציות קיימות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות