fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצחון הצדק

ואדים פולישצ'וק, בן 26 מכרמיאל, שישב בכלא כמעט שלושה חודשים על לא עוול בכפו, יפוצה בסכום נכבד
הועמד לדין על עבירות חמורות שמעולם לא ביצע. ואדים פולישצ'וק (צילום: עליזה רוזן)

המשטרה תפצה את ואדים פולישצ'וק מכרמיאל, שהועמד לדין על עבירות חמורות שמעולם לא ביצע ונכלא כליאת שווא במשך כשלושה חודשים – עד שנתפסו העבריינים האמיתיים. בהסדר פשרה שהושג בין עורך דינו של פולישצ'וק, עו"ד יצחק ריינפלד מחיפה לבין פרקליטות מחוז חיפה, הוסכם, כי פולישצ'וק יפוצה בסכום נכבד. להסדר הטיעון ניתן תוקף של פסק דין.

הועמד לדין על עבירות חמורות שמעולם לא ביצע. ואדים פולישצ'וק (צילום: עליזה רוזן)

ואדים פולישצ'וק, בן 26, הגיע עם משפחתו לכרמיאל בשנת 1991. הוא למד בבית הספר היסודי אלון ובתיכון מגדים. עם סיום לימודיו התגייס לצבא, שירותו הצבאי היה ללא דופי ואף צוין לשבח. עם שחרורו נסע לעבוד באילת בעבודה מועדפת והתקבל לעבודה במלון בעיר. בתוך זמן קצר, בשל הערכת הממונים אליו, קודם לעמדת מנהל משמרת. בתום התקופה, החליט לשוב לכרמיאל, להשלים את לימודי הבגרויות ולאחר מכן להמשיך בלימודים. בתוך כך התקבל לעבודה בשטראוס, עבד כנהג משאית ורכש לעצמו מכונית מהכספים שחסך. חייו נראו מסודרים, עד שבינואר 2010, כשאמור היה להתחיל את לימודי המכינה במכללת הגליל המערבי, הכל השתבש.

ב-3 בינואר 2010, יצא פולישצ'וק מבית חבר לבית הוריו, על מנת להסיע את אמו לעבודה. כאשר יצא מבית החבר, נעצר על ידי שוטרים ומיד הושמו אזיקים לידיו. בביתו כבר המתינו שוטרים מכמה יחידות – אופק, מג"ב ובלשים – ערכו חיפוש, תוך שהם הופכים את כל הבית, לקחו את בגדיו, נעליים, טלפון סלולרי והחרימו את מכוניתו. בכל אותו הזמן לא היה לפולישצ'וק מושג על מה כל המהומה. הוא לא עודכן בדבר, ורק נלקח כבול באזיקים לחקירה בתחנת כרמיאל. רק שם נאמר לו כי הוא חשוד בחטיפת נשק מחייל, סחר בנשק וניסיון שוד שאירע באותו היום בגבעת רם בכרמיאל. הוא היה בטוח שזו טעות והתחנן לבדיקת פוליגרף או כל בדיקה אחרת שתוכיח שאין לו כל נגיעה לנושא. הוא נעצר לתקופה של יותר מחודשיים. ב-2

במרס שוחרר למעצר בית עם אזיק אלקטרוני. בהמשך נתפס העבריינים האמיתיים. בנובמבר אותה שנה הגיש פולישצ'וק, באמצעות עו"ד ריינפלד, תביעת נזיקין לבית המשפט המחוזי. הוא טען בתביעה כי אלמלא הועברה החקירה לשב"כ לא היו נתפסים העבריינים האמיתיים, והוא היה נמק בכלא לשנים רבות. עוד טען, כי נגרמו לו נזקים נפשיים כבדים והוא מתקשה עד היום למצוא עבודה. מכתב התביעה עולה גם, כי המשטרה המשיכה לרדוף את פולישצ'וק גם לאחר שכבר שוחרר וזוכה. בכתב ההגנה, הכחישה הפרקליטות את כל טענותיו, טענה כי לא נגרם לו כל נזק והדגישה כי לא היה כל פסול בחקירת המשטרה. ההתדיינות הסתיימה בהסדר טיעון שקיבל תוקף של פסק דין ולפיו יפוצה פולישצ'וק בסכום נכבד.

עו"ד ריינפלד: "בכך הסתיימה התדיינות ממושכת בבית המשפט המחוזי בחיפה, שבה נאבקה הפרקליטות בחירוק שיניים כדי למנוע כל פיצוי לפולישצ'וק, אף שהיה ברור כי החקירה נגדו היתה רשלנית ומגמתית והגיעה אף להגשת כתב אישום חמור נגדו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות