fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצוינים פלוס

חמישה מצטייני נשיא המדינה ומצטייני רמטכ"ל מכרמיאל ומשגב צעדו עתה בגאווה בטקסי יום העצמאות: שלושה קצינים מכרמיאל, קצינה וחיילת ממשגב
מצטייני נשיא מכרמיאל ומשגב
סגן ל', רב"ט עיינה שיינפלד וסגן תום (צילום: דו"צ)

לסגן ל' מכרמיאל  עם צוותו הוענק פרס בטחון ישראל על הישג חסר תקדים. סגן ל' הוא ראש צוות בגמ"א- יחידת מחשבים טכנולוגית, אחראי יחד עם צוותו על פיתוח מערכת המועמדת לפרס בטחון ישראל. סגן ל', בן 22 התגייס בשנת 2009 הוא אותר מתאים ליחידת גמא, ולאחר קורס ההכשרה וכשהיה שנה בצבא יצא לקורס קצינים ואז חזר ליחידה כראש צוות.  סגן ל' עוסק במחשבים מגיל צעיר וזו המגמה שבחר גם בבית ספרו כרמים. אחיו משרת בתזמורת צה״ל ואחותו גם היא משרתת אגף המודיעין.

סגן ל' מכרמיאל
סגן ל' מכרמיאל (צילומים: דובר צה"ל)

על עיסוקו ביחידה מסביר ל': "אנחנו מתעסקים בטכנולוגיות מתקדמות ומתעסקים בדברים הקשורים בעיקר במה שקורה מסביב. את זה אנחנו מתרגמים לנושא בו עוסקת היחידה".

מה לדעתך הסיבה שנבחרת למצטיין נשיא המדינה?
"אחת הסיבות שנבחרתי היא בגלל שהצוות שלי ואני עבדנו על פרויקט שהפך על פי הגדרת ראש אמ"ן כאחד ההישגים הגדולים של החיל בשנים האחרונות ובכלל. הפרויקט מועמד השנה לפרס בטחון ישראל".

מה תוכל לספר על הצוות?
"הצוות מורכב מחיילים וקצינים שאני יכול להגדיר כמעורב, ישנם עתודאים לצד חיילים, מגיעים מכל הארץ. יש אפילו קצין מאחד מיישובי משגב".

תכניות לעתיד?
"כרגע אני משרת שלוש וחצי שנים, עוד שנה לפחות אני אוסיף ולאחר מכן אחליט.  אין לי החלטה מגובשת".

 משקי"ת צלפים ביחידה ללוחמה בטרור
רב״ט עיינה שיינפלד מיובלים ויתרה על תואר ספורטאית, התגייסה לאחר שנת שירות, היום היא מש״קית צלפים ביחידה ללוחמה בטרור. שיינפלד בוגרת בית הספר התיכון משגב במגמת תיאטרון ותנ"ך, ספורטאית מצטיינת. היא שחקה בנבחרת הכדורעף של משגב ובליגת על לנשים. הוצע לה להתגייס כספורטאית מצטיינת אך היא ויתרה. חשוב לה לשרת שירות מעניין ומשמעותי.

איזה מסלול עברת כדי להגיע לתפקיד המעניין הזה?

רב"ט עיינה שיינפלד
רב"ט עיינה שיינפלד מיובלים

"לפני הגיוס הייתי בשנת שירות בכפר הנוער רמת הדסה. לאחר מכן התגייסתי למסלול מדריכות חי"ר בביסל"ח. לאחר תקופת ההכשרה הראשונה מחלקים למדורים שונים וכל אחד מתמקצע במשהו אחר. אני נבחרתי לקורס צלפים".

ומה לאחר הקורס?
"הוצבתי כמדריכה בקורסים של לוחמים, לאחר מכן הפכתי משקי"ת ומאוחר יותר משקי"ת בכירה ומדריכה ביחידה ללוחמה בטרור".

קורס קצינים?
"אני לא מעוניינת לצאת לקורס קצינים בעיקר משום שאני לא אחזור ליחידה ואני מעוניינת להישאר כאן כמה שיותר, עד תום השירות, אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה ואת היחידה".

סגן ת' מלוטם
בת 22 , התגייסה לאחר שנת שירות בכפר הנוער רמת הדסה. היא בוגרת תיכון משגב. משרתת ביחידת מורן של חיל התותחנים.

איזה מסלול עברת?

סגן תום פרידמן
סגן ת' מלוטם

"התגייסתי תחילה כמדריכת סימולטור, לאחר הקורס והתמקצעות בהדרכה, יצאתי לקורס קצינים. את ההשלמה החיילית עשיתי ביח"ש (יחידות שדה). עם תום הקורס הוצבה כקצינת הדרכה ומבצעים ביחידה. כעת היא מפקדת קורס מדריכות. לא מכבר הסתיים המחזור הראשון עליו פיקדה ובימים אלו מתחיל מחזור נוסף.

את הסיבות לקבלת אות ההצטיינות לא ידעה סגן ת' לציין באופן מובלט, היא הסבירה שכפי הנראה בשל העובדה שהיא והצוות שעמה החלו ונלחמו להשיג פרויקט מיוחד שישלב אוכלוסיות חדשות בקורס היוקרתי, אולי כאלו שלא היו מגיעות לשם באופן טבעי. המחזור הזה סיים את הקורס בהצלחה".

תוכניות לעתיד?
"לפי שעה לסיים את שלוש שנות השירות בעשיייה".

שני מצטייני רמטכ"ל נוספים מכרמיאל הם סגן נ' וסגן ד' אותם לא ניתן היה לראיין בשל התנגדות מפקדיהם, לחשיפתם.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות