fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מי שחי במדינה צריך גם לתת למדינה"

תעשו כבוד לג'לאל עוואד מטמרה שעושה שירות לאומי בכיבוי אש בכרמיאל ואומר: "אני ממליץ לכל צעיר ערבי,ללכת לשירות לאומי ולהתנדב". בכפרו לא כולם מסכימים איתו
ג'לאל אוואעד
התפוח לא נופל רחוק מהעץ. ג'לאל עוואד (צילום: אלכס הובר)

שיא חדש במספר המתנדבים הערבים בשירות הלאומי במגזר הערבי. חרף קולות הנשמעים יותר ויותר בקרב ראשי המגזר נגד השירות הלאומי, ציינו ביום שלישי השבוע בטקס מיוחד את הצטרפותה של המתנדבת ה~3000 במגזר הערבי. הצטרפות זו סימנה שיא חדש במספר המתנדבים הערבים בשירות הלאומי, ומדובר בעלייה של 76 אחוז במספר הערבים המתנדבים.

שר הכלכלה והממונה על השירות הלאומי, נפתלי בנט, יצא נגד ההסתה של בכירי המגזר הערבי: "יש כאלה שזה לא מוצא חן בעיניהם, מחרחרי פירוד, שלא רוצים לראות את המגזר הערבי והמגזר היהודי חיים ביחד בדו קיום טוב ובריא. אנחנו לא ניתן להם לנצח. יש לי אפס סובלנות למי שמחרחר ריב במדינה הזאת מכל צד שהוא".

אחד המתנדבים המצטיינים, שקיבל תעודת הוקרה, הוא ג'לאל עוואד בן 19 מהכפר טמרה, המתנדב בתחנת כיבוי אש בכרמיאל. עוואד הצעיר סיים את לימודי התיכון בכפרו. עם סיום הלימודים החל לעבוד במפעל לייצור דלתות. בהמשך החליט לצאת ללימודים, אולם אביו אמר לו, כי תחילה עליו לצאת לשירות לאומי. בירור קצר מעלה שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ וכי החינוך לערכים מתחיל בבית, שכן האב מתנדב זה שמונה שנים במשטרת התנועה בעכו.

ג'לאל אוואעד
התפוח לא נופל רחוק מהעץ. ג'לאל עוואד (צילום: אלכס הובר)

 ג'לאל עוואד, איך הגעת לכיבוי אש כרמיאל?

"חבר דרוזי מהכפר בית ג'אן הפנה אותי לנציג העמותה לשוויון חברתי בכפרו. ישבתי עם הנציג שהסביר לי על ההתנדבות וגם פרש בפני את האפשרויות: משטרה, שב"ס, בתי חולים, מד"א. כשהגעתי הביתה וסיפרתי לאבי הוא יעץ לי דווקא ללכת למכבי האש. למרות שלא הוצע לי, ביקשתי ואף קיבלתי. בתוך חודשיים נכנסתי למכבי האש. התחלתי בקורס כבאות כמעט אישי. היה איתי עוד בחור, אך הוא לא צלח את הקורס".

 איך אתה מתקבל בכפר?

"אני נחשב לבוגד כי הלכתי לשירות לאומי. למרות שיש עוד כמה מהכפר שהתנדבו, אצלי על המדים יש דגל ישראל, ולכן אני נחשב לבוגד. כעת סיכמתי עם המפקדים שלי שאני מגיע על אזרחי ומחליף בתחנה ויוצא הביתה גם על אזרחי. יש אצלנו כאלו שעובדים במשטרה ובשב"ס אבל אצלי זה אחרת, כי אני בשירות לאומי, ולזה יש התנגדות גדולה".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון צפון -1 כרמיאל 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות