fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחמאות מעבר לים

משלחת של מנהלי מחלקות רפואה דחופה לילדים מארה"ב וקנדה, ערכו סיור במרכז הרפואי זיו בצפת והחמיאו לד"ר דנה קרופיק, שהקימה את המחלקה המקומית לפני מספר חודשים
דר דנה קרופיק
צילום מרכז רפואי זיו

 

רופאים בכירים מתחום הרפואה הדחופה לילדים מארה"ב, קנדה ובית החולים שניידר לילדים, הגיעו לסיור מקצועי במרכז הרפואי זיו בצפת, על מנת להתרשם ממערך מקצועי ומודרני בבית חולים הממוגן לילדים הראשון בצפון, שהוקם לפני כחצי שנה על ידי ד"ר דנה קרופיק, מנהלת מחלקת רפואה דחופה לילדים.

המבקרים התפעלו מהיכולת הגבוהה שלה ומהציוד המרשים והמודרני וביקשו ללמוד על תהליך בניית המחלקה.

ד"ר אמיר כימיא, רופא ומומחה בכיר לרפואה דחופה, בביה"ח לילדים בבוסטון ומיוזמי הביקור: "ד"ר קרופיק מהמרכז הרפואי זיו שייכת לדור הראשון של רופאים צעירים בישראל המומחים ברפואה דחופה לילדים, אחת מ-15 הרופאים המומחים בנושא בכל הארץ. נושא הרפואה הדחופה לילדים עובד בארה"ב כבר 35 שנה. בישראל החלו להתייחס באופן ממוקד לתחום הרפואה הדחופה לילדים רק ב-20 השנים האחרונות. בעבר הטיפול בילדים במקרי חירום התבצע בתוך המיון הכללי ובמידה והייתה בעיה, היו מזעיקים את צוות טיפול נמרץ".

   ד"ר דנה קרופיק (צילום מרכז רפואי זיו)
ד"ר דנה קרופיק (צילום מרכז רפואי זיו)

ד"ר כימיא מזכיר כי רק לפני שנתיים היה בבוסטון אירוע אר"ן במרתון בוסטון שעבר בשלום יחסית מבחינה רפואית, אך אין מה להשוות לעומת יכולת ההתמודדות בארץ עם פיגוע רב נפגעים. "בארה"ב חסרה ההבנה והניסיון בדחיפות לשנע חולים ולטפל בהם בצורה אחרת. החשיבה היא כי צריך לטפל אותו הדבר, רק להביא יותר רופאים ולהשתמש ביותר חדרים, אבל זו אינה גישה נכונה, מאחר ופיזור הטיפול בין רופאים רבים מקטין את יכולת הראייה הכוללת והמקצועית של האירוע והשליטה בו ובמרכיביו".

ד"ר קרופיק אמרה: "הגיעו לכאן רופאים בכירים מאוד מהתחום במטרה להבין כיצד מקימים מערך מלא של רפואה דחופה למיון ילדים. הצגנו להם את תהליך הקמת היחידה וכיצד שדרגנו עם הארכיטקטים, את מבנה מיון ילדים החדש, כדי שיתאים. אנחנו מקווים לבסס ולהמשיך את הקשר המקצועי לצורך שיתופי פעולה עתידיים, למידה הדדית והדרכה בכל התחומים שנמצאים תחת הכותרת של הרפואה הדחופה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות