fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מודה ולא עוזב: אילן סויסה פורש ממשחק פעיל

יתמקד באימון הפועל כרמיאל
חיוך אחרון עם חולצה מספר 3. סויסה  (צילום: אלכס הובר)
חיוך אחרון עם חולצה מספר 3. סויסה  (צילום: אלכס הובר)

הפועל כרמיאל קרובה מאוד להבטיח לעצמה את ההישארות בליגה אחרי שניצחה במחזור האחרון בביתה את מכבי צור שלום, 1:3. בעקבות הניצחון שמרה כרמיאל על מקומה העשירי בטבלה עם 33 נק', ופתחה פער של 8 נקודות ממכבי דלית אל כרמל שבמקום ה-14. נזכיר רק, שהקבוצה שתסיים במקום ה-14 בסיום העונה, תתמודד במשחקי מבחן נגד הירידה לליגה ב'.

השחקנים עוד לא הספיקו להתחמם וכבר נפל השער הראשון במשחק (דקה 2), כשיוגב אלישע המקומי ניסה להרחיק כדור שניתז מראשו בקשת לרשת שערו הוא, 0:1 לצור שלום. כרמיאל התעשתה מהר מאוד מההלם, השתלטה על המגרש והחלה לתקוף את שער האורחים. בדקה ה-7, בעט עדי אלישע מ-17 מ' כדור שניתז במשקוף. ההסתערות של כרמיאל על שערה של צור שלום נמשכה ובדקה ה-43 הגיע השוויון. דוד אמזלג הכניס כדור למגן אורי צעדון, שמתוך הרחבה בעט כדור מדויק פנימה, 1:1. כרמיאל עלתה למחצית השנייה כשהיא מעודדת מהשוויון ובעיקר מיכולתה להשיג מהפך.

בדקה ה-51 זה גם קרה. אמזלג הוציא כדור רוחב שפגע בידו של מגן אורח בתוך הרחבה. נתן נודלמן דייק מהנקודה הלבנה, 1:2 לכרמיאל. שער היתרון הרגיע מעט את כרמיאל שהחלה לסגת לאחור ולהתבסס יותר על התקפות מתפרצות. בדקה ה-81 הוכרע המשחק. אמזלג הפעלתן פרץ באגף ימין, התגבר על מגן אורח והוציא כדור רוחב. אלון בוזורגי שהגיח מאחור בעט והשוער הדף. בוזורגי לא ויתר, הסתער על הכדור החוזר ובבעיטה השנייה דייק וקבע, 1:3 לכרמיאל.

המאמן קיצי דונט: "ניצחון חשוב מאוד שנותן לנו הרבה מאוד אוויר להמשך, אבל צריך להזכיר ששום דבר לא גמור ועוד לא הבטחנו באופן סופי את ההישארות בליגה". דוד אמזלג, שאומנם לא כבש אבל היה מעורב בכל 3 השערים, סיכם: "היה לנו משחק טוב ולקחנו 3 נקודות חשובות שמרחיקות אותנו מהתחתית. אני מקווה שנדע להמשיך ולהציג אותה יכולת גם במשחקים הבאים".

מי שנשמע יותר רגוע הוא היו"ר ציון טויטו, שאמר: "יש לנו בקבוצה שחקנים איכותיים עם פוטנציאל גבוה ואני גם מאמין בדרך של אילן סויסה. נכון שבאופן תיאורטי הכל יכול לקרות, אבל אני מאמין שאם נצטרך, נדע להשיג את הנקודות שיבטיחו לנו את ההישארות".

מי שנעדר מהמשחק היה המאמן אילן סויסה, שמחלים מניתוח בגבו. "היה לי מאוד קשה לשבת בבית ולא להיות במגרש", סיפר סויסה, "הייתי במתח, אבל דאגתי להתעדכן און ליין על כל מה שקרה במשחק. התרגשתי בסיום כשהשחקנים הקדישו לי את הניצחון. אני חושב שלמעשה כבר נשארנו בליגה, כי אני לא מאמין שכל הקבוצות שמתחתינו ינצחו עד סוף העונה".

בקבוצה עדיין ממתינים להעברת סכום של 100 אלף שקלים, שהובטחה כתרומה על ידי עיריית כרמיאל. טויטו: "ראש העירייה עדי אלדר אוהב את הקבוצה ומודע לחשיבות פעילות הכדורגל בעיר. אני מאמין שהדברים יסתדרו בקרוב".

בינתיים, נאלצים השחקנים להתאפק עם תשלום שכרם שמעוכב כבר חודשיים. במחזור הקרוב תצא כרמיאל למשחק חוץ נגד מוליכת הטבלה, עירוני נשר.

חיוך אחרון עם חולצה מספר 3. סויסה  (צילום: אלכס הובר)
חיוך אחרון עם חולצה מספר 3. סויסה  (צילום: אלכס הובר)

 

סויסה פורש, החולצה מספר 3 תישמר לילדיו

כחודש וקצת לאחר שמונה למאמן, ולאחר 9 שנים במועדון, הודיע קפטן הקבוצה אילן סויסה שהוא פורש ממשחק פעיל ויתרכז מעתה בעבודתו כמאמן בלבד.

סויסה, הגיע לכרמיאל מהפועל עפולה ששיחקה אז בליגה א' ודי מהר הפך למנהיג בקבוצה. במהלך שנותיו במועדון הכרמיאלי, כבש 33 שערים, מספר גבוה עבור שחקן שתופקד לאורך הקריירה כבלם.

העונה, לאחר סיום ההתקשרות עם המאמן יצחק בוזורגי, עבר סויסה (41) לעמדת המאמן, אך לא פרש ממשחק מתוך השקפה שיוכל לסייע לקבוצה במידה ותזדקק לו במאבקי ההישרדות. כעת, לאחר שבמחזור האחרון רשמה הקבוצה ניצחון ביתי, סויסה חש שהוא יכול לפרוש ללא חשש.

"זה רגע מרגש מאוד עבורי", אמר השבוע סויסה, שלמרות הניתוח שעבר, התייצב כבר בתחילת השבוע במגרש.

בכרמיאל החליטו להעניק לסויסה כבוד, לו זוכים שחקני ענק, ואף שחקן במועדון לא ילבש את החולצה עם הספרה 3, מספרו של סויסה לאורך השנים. עוד הוחלט, כי רק במידה ואחד מילדיו יהיה בעתיד כדורגלן בקבוצה, הוא יורשה ללבוש את החולצה עם הספרה 3.

ברכת הדרך מראש העירייה

משלחת קבוצת הילדים של המכללה לכדורגל בכרמיאל, המתכוננת בימים אלה לקראת יציאתה לברצלונה, ספרד, שם תשתתף בטורניר בינלאומי, נפגשה השבוע עם ראש העירייה עדי אלדר, וקיבלה ממנו את ברכת הדרך. אלדר גם איחל לשחקנים הצעירים הצלחה בטורניר. מנהל המכללה אבי גיסברג, הודה לראש העירייה על האירוח והבטיח להמשיך לייצג את העיר כרמיאל בכבוד רב.

ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר עם חברי המשלחת לברצלונה (צילום: באדיבות אבי גיסברג)
ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר עם חברי המשלחת לברצלונה (צילום: באדיבות אבי גיסברג)

דור העתיד

נוער (מחזור 21)

הפועל כרמיאל – הפועל בועיינה, 4:0.

נערים א' (מחזור 22)

מגד' אלכרום – הפועל כרמיאל, 2:0. לכרמיאל: עופר שולמי – צמד שערים.

נערים ב' (מחזור 21)

מ. ס. מעיליא -הפועל כרמיאל, 3:0. לכרמיאל: עילי אליהו, ירין אביקזר ועדי ברמי. מהפך בפסגה. חניכיו של המאמן לירון יגר, מנצחים את המוליכה ערב המחזור ממעיליא, ומטפסים על חשבונה למקום הראשון עם יתרון של 2 נקודות.

נערים ג' (מחזור 21)

הפועל קרית שמונה – הפועל כרמיאל, 2:0. לכרמיאל: שלום פלקה וזכי דבאח. כרמיאל מפתיעה בניצחון חוץ על מוליכת הטבלה.

ילדים א' (מחזור 22)

הפועל עיבלין – הפועל כרמיאל, 1:4. לכרמיאל: שחר הרפז.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות