fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להקת המחול ורטיגו בבכורה עולמית בכרמיאל

להקת המחול ורטיגו גאה להציג: "ורטיגו 20" מופע הבכורה לציון 20 שנות פעילות. כוריאוגרפיה: נעה ורטהיים
ורטיגו 20 (צילום: גדי דגון)

ורטיגו 20 היא קופרודוקציה ישראל – איטליה . חשיפה ראשונה לקראת בכורה עולמית בפסטיבל נאפולי איטליה 2013. לראשונה מופיעה הלהקה עם 12 רקדנים הכוללים קסט בינלאומי חדש.  המופע יתקיים יום חמישי הבא (14.3) בהיכל התרבות.

להקת המחול ורטיגו מציינת בימים אלה 20 שנות מחול ויצירה בשלל אירועים ופעילויות. נעה ורטהיים, הכוריאוגרפית והמנהלת האמנותית של ורטיגו יצרה את המופע "ורטיגו 20". המופע המיוחד הופק בהזמנת ובשיתוף פסטיבל התיאטרון בנאפולי איטליה אליו הוזמנה נעה באופן אישי על ידי מנהל הפסטיבל, Luca Di Fusco. המופע יוצג בבכורה בינלאומית בפסטיבל התיאטרון נאפולי איטליה 2013 כהפקת מקור של להקת המחול ורטיגו בשיתוף הפסטיבל. ורטיגו 20, עבודתה החדשה של נעה ורטהיים, אורגת אל תוכה 20 שנות יצירה. ביצירה זו תרה נעה אחר הסימנים שהניחה בדרך, כמו מפענחת מחדש את סוד הזמן. היא פורמת את התפרים שבין הפרטי לציבורי, נעה מן הריאליסטי לסוריאליסטי, מהאינטימי אל התיאטרלי, מהמטאפיסי אל הקונקרטי. במהלך העבודה עם הלהקה, באה לידי ביטוי השפה המובחנת של הלהקה השואבת את השפעתה והשראתה ממקורות שונים בתוך עולם הגוף ומחוצה לו. שפה ייחודית זו מולידה התרחשות בימתית ומחוללת רצף של טקסי חיים.

ורטיגו 20 (צילום: גדי דגון)

להקת המחול 'ורטיגו' הינה להקת מחול עכשווי, המהווה מקום מפגש פיזי – אנושי לאמנים ולקהל. ורטיגו לוקחת את הצופה, בכל פעם מחדש, למסע בלתי צפוי, מרגש ומאתגר במחוזות בלתי מוכרים. הלהקה נוסדה על ידי נעה ורטהיים ועדי שעל בירושלים בשנת 1992 ומציינת השנה את שנת פעילותה העשרים. הלהקה זכתה בהכרה וביקורת מצוינת בקרב אנשי המקצוע והקהל הרחב וכן בפרסים יוקרתיים בארץ ובחו"ל. הלהקה מייצגת את ישראל בפסטיבלים חשובים בעולם, וכן יוצרת קופרודוקציות עם מיטב להקות המחול בארץ ובעולם כולו. כל אלה הפכו את ורטיגו ללהקת מחול מודרנית בעלת שם ומוניטין עולמי. ורטיגו רואה עצמה כשגרירה וכמייצגת את האמנות הישראלית במיטבה.

נעה ורטהיים ועדי שעל, מנהלי ורטיגו מציינים בהתרגשות: "סיפור האהבה הזוגי הפרטי שלנו אשר החל עם לידת הלהקה הפך עם השנים לסיפור אהבה תרבותי, ידוע לכל, ללהקה המחול שאנחנו כל כך גאים לקרוא לה בית. גדלנו איתה וגידלנו אותה ואפשר לומר שהתפתחנו כאנשים, כרקדנים, בעלי מודעות סביבתית וחברתית, ואנחנו נפעמים וגאים לחגוג עם הלהקה 20 שנים של פעילות ענפה. נמשיך לא לשקוט על השמרים ונמשיך ליצור מחול, תרבות, שפה, תקשורת, עולם טוב יותר, ירוק יותר לנו ולילדינו, לפחות עוד 20 שנה בעשייה בלתי פוסקת ובתנועה מתמדת".

 יום ה', 14.3.2013, בשעה 20:30, היכל התרבות כרמיאל. 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות