fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא נותנים לחיות נוסח הררית

מה באמת קורה ביישוב הפסטורלי-אקולוגי, שפעם היתה בו המדיטציה דרך חיים? אם תשאלו את ניקי פרץ, העומדת להתפנות בעל כורחה מקיוסק שממנו התפרנסה במשך 23 שנים, החיים בראש ההר הם לא ממש ורודים
הבטיחו לה מגרש. אז הבטיחו. ניקי פרץ (צילום: עליזה רוזן-הברמן)

הררית הוא יישוב קהילתי, בגליל, בתחומי המועצה האזורית משגב. הוא היישוב המזרחי ביותר על רכס יודפת, על הר נטופה, כ-3 ק"מ ממזרח לעראבה. גובהו – 500 מטר. היישוב נוסד במסגרת תוכנית המצפים בגליל, ובדומה לתושבי קיבוץ יחד, הסמוך לו על אותו הרכס, תושבי הררית עוסקים במדיטציה טרנסצנדנטלית, כפי שמלמד אותה מהרישי מהש יוגי.

ניקי פרץ היא אחת מתושבות הררית הוותיקות. לפרנסתה, היא מפעילה קיוסק בכניסה ליישוב, שם היא מקבלת את פני הנכנסים והיוצאים ומציעה להם את מרכולתה. ב-אפריל 2010 פורסמה ב"צפון-1" כתבה על המכשולים המוערמים על פרץ בדרכה לפרנסה, כמו סלילת כביש ממש מתחת לאפה.

הבטיחו לה מגרש. אז הבטיחו. ניקי פרץ (צילום: עליזה רוזן-הברמן)

אלא שמאז פרסום הכתבה, חלו שינויים בחלוקת המגרשים בהררית לצורך פתוח עסקי ומגורים ביישוב. פרץ מספרת, כי היו הבנות בעל פה, על כך שתקבל מגרש, המאפשר לה פרנסה, ברגע שתוכנית סלילת הכביש תאושר. לדבריה, בשל ההבנות, היא לא התנגדה לתוכנית. היא גם התבקשה על ידי היישוב ללכת בדרכי שלום, שכן אחיזתה במקום במשך 23 שנים מקנה לה זכויות.

כעת מתברר, על פי התשובה שהתקבלה מאגודת היישוב, כי אין כוונה להקצות לה מגרש כלשהו, ולא רק זאת – היא נדרשת להתפנות מהמקום בו היא נמצאת 23 שנים.

פרץ מסבירה: "בזמן ההתנגדויות ביקשתי התחייבות על המגרש. הם אמרו שלא ייתנו התחייבות כל עוד התוכנית לא אושרה. חשבתי להתנגד, אלא שחברים ביקשו שאלך בדרך של שלום, וכך עשיתי. כשהתוכנית אושרה כתבתי להם בקשר למגרש שהובטח לי, וזו התשובה שקיבלתי. ההערכה שלי היא שגורמים במזכירות ומקורבים מזהים את האספקט הכלכלי של המקום, ורוצים אותו לעצמם, ובעיקר הם לא רוצים אותי כאן".

"בזמן ההתנגדויות ביקשתי התחייבות על המגרש. הם אמרו שלא ייתנו התחייבות כל עוד התוכנית לא אושרה. חשבתי להתנגד, אלא שחברים ביקשו שאלך בדרך של שלום, וכך עשיתי… ההערכה שלי היא שגורמים במזכירות ומקורבים מזהים את האספקט הכלכלי של המקום".

יו"ר הוועד המקומי של הררית-יחד, דוד דורון, מסר בתגובה: "הוועד המקומי החל לפעול לפני כשבוע. נושא מגוריה של ניקי בישוב עומד על הפרק כ-23 שנים. כל תגובה שהוועד המקומי ייתן כעת תהיה לא רצינית. במסגרת חלוקת הסמכויות עם ועד האגודה, נראה אם הנושא נמצא בתחום אחריותנו ואם כך הדבר, אני מקווה מאוד לפתור אותו בהקדם".

הכתבה המורחבת ביום שישי בעיתון צפון- 1 כרמיאל 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות