fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: משה קונינסקי מצטרף למשלחת לעיר התאומה ברלין שרלוטנבורג

את הסכמתו התנה במימון מלוא עלות הנסיעה מכיסו הפרטי כמו גם את ימי החופשה שייקח מעבודתו
משה קונינסקי (צילום: גיל גולדשטיין)
משה קונינסקי (צילום: גיל גולדשטיין)

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי שעבר ביקש יו"ר האופוזיציה משה קונינסקי את זכות הדיבור על מנת לציין כי ראש העירייה עדי אלדר פנה אליו בהצעה להצטרף למשלחת ייצוגית של כרמיאל לעיר התאומה ברלין (מחוז שרלוטנבורג) בגרמניה. קונינסקי: "לאחר כחודש של מחשבה והתלבטויות רבות אני נענה בחיוב להצעתו של אלדר, וזאת לאחר שראש העירייה הסביר לי כי לביקור המשלחת בברלין חשיבות סמלית רבה וחשובה, שכן הוחלט בעיריית ברלין לקיים טקס ולהכריז על כיכר מרכזית בעיר בשם כיכר העיר כרמיאל" .

בנוסף הסביר, כי להרכב המשלחת הפעם היה משקל בהחלטתו להצטרף, וזאת מאחר שאלדר דיווח לו כי הרכב המשלחת יהיה מצומצם ויכלול רק את ראש העירייה ויו"ר האופוזיציה (כנבחרי ציבור) , יחד עם ארבעה עובדי עירייה מקצועיים: גזברית העירייה, דוברת העירייה, עובדת בכירה במנהל הנדסה ומתרגמת המשמשת מלווה קבועה לדוברי גרמנית.

משה קונינסקי (צילום: גיל גולדשטיין)
משה קונינסקי (צילום: גיל גולדשטיין)

קונינסקי גם ציין כי כבן למשפחה ניצולת שואה הוא רואה חשיבות סמלית רבה במשלחת זו כמו גם החשיבות נוכח ציון 50 שנים לכינון היחסים הדיפלומטים בין ישראל וגרמניה, ובמקביל ציון 30 שנה לחתימת ההסכם לשיתוף פעולה ברית ערים בין כרמיאל וברלין. קונינסקי עדכן את חברי מועצת העיר כי החליט לקחת חופשה ממקום עבודתו ולממן את כרטיס הטיסה והוצאות האש"ל שלו מכספו כך שהוצאות נסיעתו במסגרת המשלחת לא יהיו מקופת עיריית כרמיאל.

קונינסקי: "אני מבקש להודות לאלדר על ההזמנה ועל החשיבות שהוא מייחס ליציאתנו המשותפת לאירוע סמלי וחשוב לכרמיאל שמתקיים על אדמת בירת גרמניה, כסמל ליכולת לקיים שיתופי פעולה גם נוכח חילוקי דעות, אי הסכמות ואף משקעי עבר".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות