fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל מצטרפת למהפכת מיחזור האריזות

איך יתבצע התהליך? התושבים יפרידו את האריזות מכלל הפסולת הביתית וישליכו אותן לפחים בצבעים שונים
מודעות גבוהה לאיכות סביבה. מרכז מיחזור בכרמיאל (צילום: עליזה רוזן)
מרכז מיחזור (צילום: עליזה רוזן)
מודעות גבוהה לאיכות סביבה. מרכז מיחזור בכרמיאל (צילום: עליזה רוזן)
מודעות גבוהה לאיכות סביבה. מרכז מיחזור בכרמיאל (צילום: עליזה רוזן)

עיריית כרמיאל סיכמה עם תאגיד המיחזור ת.מ.י.ר על הצטרפותה למהפכת מיחזור האריזות. בכך תשלים העיר שלב נוסף במהפכת מיחזור הפסולת העירונית ותחל ביישום חוק האריזות.

בימים אלה מוצבים בכרמיאל פחים סגולים למיחזור אריזות זכוכית. בקרוב יוצבו פחים כתומים המיועדים לאיסוף האריזות הביתיות למיחזור בכל רחבי העיר. הפחים הכתומים ימוקמו סמוך לפחים הירוקים ולמכולות בעמדות האשפה ובמרכזי המיחזור.

איך יתבצע התהליך? התושבים יפרידו את האריזות מכלל הפסולת הביתית וישליכו אותן לפח הכתום המיועד לכלל האריזות הביתיות, ובהן: אריזות מזון, שקיות פלסטיק, קופסאות שימורים, קרטוני משקה וחלב, אריזות מוצרי חלב, אריזות קרטון קטנות, אריזות של מוצרי טיפוח וניקיון ועוד.

כל הפסולת המיוצרת בעיר הופכת לפסולת המיועדת למיחזור באמצעות מספר פחים. הפח הכתום המיועד לכלל האריזות הביתיות. הפח הירוק מיועד לנייר וקרטון, הפח הסגול – לזכוכית, המיחזורית לבקבוקי פלסטיק, מהכל לטקסטיל לבגדים משומשים והקרטוניות לקרטון. תכולתם של כל אלה מגיעה עוד באותו היום למפעלי מיחזור. השבוע יוחלפו גם הפחים לאיסוף אריזות זכוכית לפחים גדולים יותר בצבע סגול ובכך תושלם מהפכת המיחזור העירונית.

תאגיד המיחזור ת.מ.י.ר פועל ליישום חוק האריזות שתכליתו עמידה ביעדי מיחזור אריזות הקבועים בחוק. ת.מ.י.ר הוקם על ידי היצרנים והיבואנים והוא פועל מול הרשויות המקומיות לצורך איסוף האריזות, הבאתן למיחזור, מניעת הטמנת פסולת מזיקה לסביבה. בנוסף עוסק התאגיד בהסברה וחינוך למיחזור ולשמירה על איכות הסביבה.

ראש העירייה, עדי אלדר: "אני מברך על היוזמה החשובה של הצבת הפחים הכתומים והסגולים. מיזם זה הוא חלק ממערך המחזור הפועל בעיר במטרה לשמור על הסביבה. ערכים אלה מוטמעים בכרמיאל החל מגן הילדים, ובקרב תושבי כרמיאל ישנה מודעות גבוהה לנושא המיחזור".

מנכ"ל תאגיד ת.מ.י.ר, קובי דר: "אני מברך את תושבי כרמיאל על השלמת מהפכת מחזור האריזות. יישום חוק האריזות ברשויות המקומיות מאפשר לתושבים להצטרף למהפכה הסביבתית העולמית ולהשפיע על עתידנו ועתיד ילדינו. אני קורא לרשויות נוספות להצטרף לכרמיאל וליישם את הסדר הפרדת האריזות בשטחן".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות