fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: מלחמת שופרסל בקופיקס

סניף רשת שופרסל בקניון לב כרמיאל, ניסה למנוע הקמת סניף של קופיקס, ההולך ומוקם ברחבת הכניסה למרכול הוותיק, בטענה שהקמתו תגרום לרעש ולכלוך
ניסיון למנוע הקמתו. סניף קופיקס בכרמיאל (צילום: עליזה רוזן הוברמן)
ניסיון למנוע הקמתו. סניף קופיקס בכרמיאל (צילום: עליזה רוזן הוברמן)

הקמת סניף של רשת קופיקס, בקניון כרמיאל כמעט ונעצרה על ידי רשת שופרסל. שופרסל טענה כי הצבת עמדה תגרום למטרדי רעש ולכלוך וכי מדובר בהפרת הסכם עם הנהלת הקניון. בית משפט השלום בחיפה דחה את הדרישה בטענה שהועלתה באופן סתמי וכוללני, והשלמת סניף קופיקס תימשך ללא הפרעה.

בשנת 1994 שכרה שופרסל שטח בקניון כרמיאל ופתחה בו סניף. ב-2013 חתמו שופרסל והנהלת הקניון על תוספת להסכם השכירות, במסגרתה הוחלט ששטח המרכול יוקטן. חלק מהאזור שיתפנה, כך סוכם, יושכר על ידי הקניון וחלק אחר ישמש להגדלת השטח הציבורי בקניון ובו יוקם פטיו. כמו כן הוסכם כי שופרסל תישא בחצי מעלויות הקמת הפטיו, ודמי השכירות שלה על שטח זה יופחתו בחצי.

ניסיון למנוע הקמתו. סניף קופיקס בכרמיאל (צילום: עליזה רוזן הוברמן)
ניסיון למנוע הקמתו. סניף קופיקס בכרמיאל (צילום: עליזה רוזן הוברמן)

שופרסל טענה כי הקמת דוכן קופיקס מהווה הפרה יסודית של התוספת להסכם, שכן השטח שהתפנה כבר הושכר עבור סניף של קופת חולים מכבי. שופרסל הוסיפה שהוסכם כי שטח הפטיו ישמש רק לצורך הגדלת השטח הציבורי בקניון, ואחרת לא הייתה מסכימה לשאת במחצית מעלויות הקמתו ודמי השכירות שלו. בנוסף היא טענה כי בית הקפה יגרום מטרדי רעש, לכלוך וריח, ולכן היא מתכוונת לתבוע גם מכוח עילה נזיקית.

מנהל קניון לב כרמיאל קובי גולדטיין: "אנחנו פותחים כרגיל, ממשיכים בעבודות. קופיקס תפתח בימים הקרובים, כרגע אנחנו רק מבצעים תיקון קל בנראות , מקטינים מעט את הדוכן. עם סיום העבודה הסניף ייפתח. העיכוב בפתיחת המקום נבע בעיקר מהעתירה שהגישה שופרסל ואשר נדחתה על הסף על ידי השופטת". בסיכומו של דבר הבקשה נדחתה ושופרסל חויבה בהוצאות משפט בסך 3000 שקלים. פנינו לבקשת תגובת חברת שופרסל, עד לסגירת הגיליון לא התקבלה תגובת הרשת.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות