fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסעות לבתי הספר: האם ערביי כרמיאל מופלים?

לטענת כמה משפחות, העירייה מסרבת לממן את ההסעות של ילדיהם לבתי ספר בכפרים. העירייה בתגובה: "מי שפועל על פי החוק וההנחיות מקבל את ההחזרים"
תחנת הסעות לילדים בכרמיאל. צילום: נטע פלג

האם תידרש עיריית כרמיאל לממן הסעות לתלמידים הערביים תושבי העיר שבחרו ללמוד בבתי ספר ביישובים הערביים? עורך דין נביל גנדור מכרמיאל מייצג מספר משפחות הטוענות, כי העירייה אינה מוכנה להחזיר דמי נסיעה לילדיהם הלומדים מחוץ לעיר.

מדובר בהורים שבחרו לשלוח את ילדיהם ללמוד בכפרים שמחוץ לכרמיאל, למרות שהם תושבי העיר. עו"ד גנדור: "עיריית כרמיאל מסרבת להתייחס לפניותיהם של חלק ניכר מתושבי העיר להחזר הוצאות נסיעות. כהמשך למאבק ארוך שנים בנושא התקיימה אסיפה בין פעילים חברתיים ותושבים. הסוגיות שהתעוררו הן, בין היתר, אי היענות ואי שיתוף פעולה הוגן מצד עירית כרמיאל לדרישותיהם של חלק ניכר מהתושבים מסיבות כמו אי הכרה במוסד החינוכי שאליו עברו התלמידים וזאת על פי מיפוי לא ברור מטעם משרד החינוך".

עו"ד גנדור דורש עבור ההורים החזר הוצאות רטרואקטיבי: "זכויות נוספות מגיעות ונתבעות והן תשלום ההסעות לזכאים גם רטרואקטיבית היינו לשנים שעברו ולדרישות אלו אין מענה מעירית כרמיאל" אמר.

תחנת הסעות לילדים בכרמיאל. צילום: נטע פלג

מעיריית כרמיאל נמסר, כי כל מי שפועל על פי החוק וההנחיות מקבל את ההחזרים המגיעים: "תלמידים תושבי כרמיאל הלומדים מחוץ לעיר זכאים להשתתפות בהוצאות הנסיעה לבית הספר וממנו. על בסיס הקריטריונים שהם: רשום ברשות החינוך המקומית, בקשה לקבלת אישור לימודי חוץ, שיבוץ בבתי ספר ממלכתיים על פי אזורי המיפוי שקבע משרד החינוך והחזר תעריפים שהוגדרו על ידי המשרד. הורים שהסדירו זאת מול מינהל החינוך מקבלים השתתפות בהוצאות הנסיעה", נמסר בתגובת העירייה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות