fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם רשת אורט תמשיך להחזיק בבלעדיות בתיכוניים בכרמיאל?

בימים הקרובים יוכרע עתיד בתי הספר במכרז לחמש שנים, אחרי שעד כה ניהלה את שני התיכוניים בעיר רשת אורט
אורט פסגות בכרמיאל
"מי שבוחר בית ספר של אורט יודע שזאת רשת טכנולוגית". פסגות (צילום: אלכס הובר)

בשבועות האחרונים ניכרת מגמה של התארגנות הורים ומורים לרגל המכרז להפעלת בתי הספר התיכוניים בעיר, שההכרעה בו היא בימים הקרובים. הורים ומורים כאחד מנמקים את הצורך בשינוי לפחות באחד מתוך שני בתי הספר, בנימוקים הבאים: רשת אורט משקיעה מעט מאוד משאבים בבתי הספר בעיר, לעומת ערים שבהן יש לה תחרות עם בית ספר אחר; רשת אורט מאפשרת לתלמידים רק חינוך טכנולוגי ואינה מאפשרת פתיחת מגמות הומניות. את הדברים הללו חיזק בשבוע שעבר סמנכ"ל בכיר ברשת שאמר למרכזים ומנהלים, בכנס שהתקיים באורט כרמים, בצורה מפורשת: "מי שבוחר בית ספר של אורט יודע שזאת רשת טכנולוגית".

אורט פסגות בכרמיאל
"מי שבוחר בית ספר של אורט יודע שזאת רשת טכנולוגית". פסגות (צילום: אלכס הובר)

יצוין גם, כי בניגוד לקריטריונים של משרד החינוך, שבהם גם מי שמקבל ציון גבוה בתנ"ך 5 יחידות לימוד או כל מקצוע אחר נחשב למצטיין, באורט, מי שלא לומד לפחות 4 יחידות מתמטיקה, לא ייחשב מצטיין, ובתי הספר יימדדו על פי מספר לומדי המקצועות הטכנולוגיים/ריאליים מוגברים.

יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, משה קונינסקי: "במצע הבחירות שלי כתבתי שאפעל ליצור תחרות בין בתי הספר. העליתי שאילתה בפברואר בנושא הבלעדיות של אורט. במקביל הייתה פנייה של מבקר המדינה שהסבה את תשומת לב העירייה לצורך בהפסקת הבלעדיות של אורט.

"המבקר הכתיב מספר חודשים לעריכת מכרז לבית ספר כרמים ושנה לפסגות. מאחר שעבר פרק הזמן על פי הנחיות המבקר התקבל מכתב התראה, ואז כבר היה צורך לערוך מכרז לשני בתי הספר. היו מספר רשתות שהיו מעוניינות לגשת למכרז אך חששו שהמכרז תפור. עד כה לא ניגשו מספר רב של רשתות. המכרז אמור להסתיים בימים הקרובים".

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: "על פניו נראה, כי המידע שהועבר אליכם לוקה בחסר. יחד עם זאת כיוון שמתנהל הליך מכרז בימים אלו, לא נוכל להתייחס לדברים לגופו לשל עניין. מובטח לכם ולהורים, כי הנהגת העיר רוצה עבור ילדיה את החינוך האיכותי ביותר וכל החלטה שלה תישען על קריטריונים מקצועיים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות