fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב בכרמיאל: להקות המחול הטובות בעולם

ב-28 ביולי ייצא לדרך פסטיבל המחול ה-28 בכרמיאל עם מופעים של להקות הריקוד המובילות בתבל. במופע המרכזי: להקת הבלט GYOR מהונגריה
היפהפיה הנרדמת בפסטיבל כרמיאל (צילום: יח"צ)
היפהפיה הנרדמת בפסטיבל כרמיאל (צילום: יח"צ)

פסטיבל מחול כרמיאל, אחד האירועים המובילים בעולם בתחומו, מושך מדי שנה את להקות המחול הטובות בעולם. בין הלהקות האורחות שיגיעו נמנות להקות מצליחות מארבע מדינות: ארצות הברית, רוסיה, הונגריה וצרפת. הנה מהמופעים המרכזיים שיהיו בו :

זורבה היווני

במופע המרכזי של הפסטיבל שיעלה בערב השני (רביעי, 29 ביולי, 21:30) באמפיתאטרון כרמיאל תחל להקת הבלט הבינלאומית של הונגריה "GYOR" את סיבוב ההופעות שלה בישראל. מופע המחול, כמו הסרט, מלווה במוזיקה המשובחת של גדול המלחינים המוזיקליים בעולם מיקיס תאודוראקיס. אווירת הכפר היווני, התלבושות הפשוטות והתפאורה העשירה לצלילי המוזיקה היוונית הידועים של תיאודורקיס, מעבירים את הסיפור בצורה נאמנה ומהנה.

זהו סיפורו של מייקל, סופר אמריקאי צעיר שנוסע לאי היווני כרתים כדי לטפל בירושה שקיבל. שם הוא פוגש את זורבה, עובד מקומי בגיל העמידה עם תשוקה אמיתית לחיים.

הבלט הבינלאומי מהונגריה במופע זורבה (צילום: אלכס נואב)
הבלט הבינלאומי מהונגריה במופע זורבה (צילום: אלכס נואב)

היפהפיה הנרדמת על הקרח

התאטרון הלאומי על הקרח מסנט פטרסבורג מגיע לראשונה לישראל לסיבוב הופעות עם מופע 'היפהפיה הנרדמת' שיפתח את פסטיבל המחול הבינלאומי בכרמיאל עם ארבעה מופעים, מתוכן שתי הופעות טרום פסטיבל (ימים שני ושלישי, 27-28.7, 16:00, 19:00).

הפקת התיאטרון למופע 'היפהפיה הנרדמת' היא הצגת מחול משולבת במופע החלקה על הקרח בבימויו של הכוריאוגרף קונסטנטין רסאדין ובו משתתפים כ-40 רקדנים. כל הציוד הנדרש להכנת משטח הקרח בהיכל מובא במכולות מסנט פטרסבורג. המופע הינו הראשון מסוגו בעולם שמשלב בלט קלאסי המבוצע על מגרש החלקה על קרח המותקן על במת התיאטרון.

היפהפיה הנרדמת בפסטיבל כרמיאל (צילום: יח"צ)
היפהפיה הנרדמת בפסטיבל כרמיאל (צילום: יח"צ)

אפקט הכוריאוגרפיה 2

לקט מופעים המתמקדים בנושא היצירה הכוריאוגרפית בניהולו האמנותי של ברונו בושה בהשתתפות רקדני בלט האופרה של פריז. התכנית הוותיקה פועלת למעלה מ-15 שנה ומאגדת מופעי מחול המתבססים על יצירות כוריאוגרפיות. בין היצירות שיוצגו: 'אחר הצהריים של פאון' מאת תיירי מלנדן (1995), 'reversibilte' (להחזיר את הגלגל לאחור) מאת מישל קלמניס (1999), ועוד רבות. המופע יעלה בערב הנעילה של הפסטיבל (יום חמישי, 30.7, 19:00) בהיכל התרבות.

New York Today

מופע מחול חדש של להקת פרידאנס מניו יורק של הכוריאוגרף הישראלי יגאל פרי. בפרידאנס, בית הספר הממוקם באזור כיכר יוניון היפה בלב ליבה של העיר ניו יורק נוצר שילוב הרמוני של אנשי מקצוע וסטודנטים ואמנים מכל תחומי החיים שמעניקים השראה לרקדנים צעירים. הלהקה מציגה רפרטואר של כוריאוגרפים בולטים, כמו גם שיתוף פעולה עם אמנים ועשרה רקדנים שמדהימים את הקהל בכוחם הפיזי והאמנותי.

SZINVA

הלהקה מגיעה לכרמיאל מבודפשט למופע סוחף ושמח של מחול הונגרי – צועני בהשתתפות תזמורת צוענית. המנהל האמנותי של הלהקה הוא אטילה מארודי, כוריאוגרף בינלאומי ידוע וזוכה פרס ניבו.

לרכישת כרטיסים חייגו 04-9881111 או באתר www.karmielfestival.co.il

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות