fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בני זוג ממשגב פיתחו אפליקציה לנהגים

אפליקצית BAZZ, שפיתחו אסנת ואלי פולק מהישוב עצמון, תאפשר לנהגים לשמוע הודעות טקסט ולהגיב אליהן בלי להסיר עיניים מהכביש או את הידיים מההגה. נהיגה בטוחה בעידן הטכנולוגי
פיתוח גלילי ובטוח. בני הזוג פולק מציגים את האפליקציה. צילום: באדיבותם

למרות סכנת הבטיחות הברורה, והחשש מניידת משטרה שתחלוף בדיוק ותבחין במעשה, מי מאתנו לא מתפתה לעיתים להקליד מסרון, ובוודאי לקרוא אחד תוך כדי נהיגה? כעת, בזכות ההמצאה החדשה של אסנת ואלי פולק מעצמון,  נוכל לתקשר באמצעות הודעות טקסט בזמן נהיגה, אבל בבטחה וביושר : בני הזוג פיתחו אפליקציה לנהגים המאפשרת לשמוע הודעות טקסט או מסרונים של תוכנת ווטסאפ בזמן נהיגה ולהגיב אליהן רק באמצעות פקודות קוליות בלי להסיר את העיניים מהכביש או את הידיים מההגה וללא שום צורך לגעת במכשיר.

"הרעיון שעמד מאחורי הפיתוח היה לאפשר לנהגים לשמוע הודעה שהתקבלה ולאחר מכן להגיב במספר צורות במטרה לצמצם את היסח הדעת בנהיגה"מסביר אלי פולק  "חשבנו מהי הדרך האינטואיטיבית של אדם כאשר הוא מקבל הודעה ולפי זה בנינו את אפשרויות המענה, למשל, הודעה שנכתבה מראש האומרת 'אני נוהג כרגע, אשיב אחר כך' או חיוג חזרה לשולח ההודעה, כשהאפשרות המייחדת את האפליקציה היא להקליט הודעה קולית ולשלוח כמענה".

לדבריו, לאפליקציה יש בה מנגנון הפעלה אוטומטי המאפשר למשתמשים לשמוע את ההודעות רק כאשר הם בנהיגה. המערכת
מזהה שהמשתמש החל בנהיגה ומתחילה לפעול, ובסיום הנהיגה נכבית. אסנת פולק מוסיפה: "היה חשוב לנו מאוד לאפשר לשמוע הודעות ווטסאפ. זה היה אתגר פיתוח ייחודי. הדבר הנוסף הוא מנוע זיהוי הפקודות שנבנה לטובת המערכת עם יכולת זיהוי מרשימה מאוד בתנאי נסיעה ברכב".

פיתוח גלילי ובטוח. בני הזוג פולק מציגים את האפליקציה. צילום: באדיבותם

האפליקציה, BAZZ שמה, נבנתה על ידי אנשי מקצוע שונים, רובם תושבי הצפון בכלל ומשגב בפרט. "מצאנו במשגב אנשי מקצוע מצוינים. מומחים בתחומים השונים שאפשרו לנו לקבל את מה שרצינו בלי לרוץ למרכז הארץ" מציינים בני הזוג פולק.
האפליקציה הושקה לאחרונה בחנות Google play והיא זמינה להורדה בחינם. "המטרה שלנו בארץ היא לעודד את השימוש במערכת. אם נצליח ולו באחוז אחד להפחית את הסחות הדעת בנהיגה, סייענו להציל חיים. את הרווחים נמצא במקום אחר"ציין פולק .

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות