fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלדר: לא אשקוט עד שאצליח להשיג הטבות מס לתושבי כרמיאל

ביום השני השבוע התכנסה מועצת העיר החדשה לישיבתה הראשונה. ראש העירייה עדי אלדר בראיון לעיתון "צפון-1" מפרט את היעדים של הקדנציה הנוכחית
"נוציא מכרז להפעלת מערכת החינוך העל-יסודית". מועצת העיר השבוע (צילום: אלכס הובר)
"נוציא מכרז להפעלת מערכת החינוך העל-יסודית". מועצת העיר השבוע (צילום: אלכס הובר)

ביום שני השבוע התקיימה באודיטוריום עיריית כרמיאל ישיבת מועצת העיר הראשונה של הקדנציה הנוכחית בנוכחות אורחים.

את הישיבה פתח ראש העירייה, עדי אלדר: "אני ממש נרגש במעמד זה. עברנו מערכת בחירות לא קלה, כפי שאף מערכת בחירות אינה קלה. אני מבקש להזמין את משה קונינסקי וללחוץ את ידו. הבחירות מאחורינו ואנחנו צריכים להסתכל קדימה. במהלך הקדנציה הנוכחית נתמקד בשני דברים עיקריים: הראשון הרחבה של העיר והוספת אלפי יחידות דיור והשני להחזיר לעיר את הטבות המס". חברי המועצה החדשים חתמו על הצהרת אמונים והמועצה יצאה לדרך.

עדי אלדר, זאת הקדנציה השישית עבורך, מה הם היעדים העיקריים שקבעת?
"אחד היעדים העיקריים לקדנציה הקרובה הוא חיזוק העיר בכ-8,000 עד 10,000 תושבים חדשים. במהלך השנים הקרובות יבנו בכרמיאל כ-2,500 יחידות דיור, מרביתן על הר כרמי. אמשיך, יחד עם הסגניות וצוות העירייה, לפעול בכל האמצעים לקליטת משפחות צעירות חדשות, עולים חדשים ובניית דיור בר השגה לתושבים החדשים והוותיקים".

הערים השכנות לנו נהנות מהטבות מס. מה קורה בעניין זה?
"העירייה בראשותי תמשיך להפעיל לחץ על הממשלה למתן הטבות מס לתושבי כרמיאל. אנחנו נפעל למצב את כרמיאל כעיר מרכזית בגליל. אני אכן מסכים שזהו מצב בלתי נסבל, מצב של אפליית תושבים בפריפריה. התחלנו במאבק ולא אשקוט עד אשר אצליח".

מצב התעשייה ומקורות התעסוקה בכלל הם נושאים המטרידים את רוב תושבי העיר, בעיקר בראייה של הדור השני, מה הן התוכניות בנושא?
"מה שנמצא כבר בתכנון ואף בחלקו הגדול כבר החל, הוא הקמת מפעלי היי-טק וקליטת מפעלים חדשים ליצירת מקורות תעסוקה איכותיים, השקעה מאסיבית בתשתיות ובפיתוח אזור התעשייה, פיתוח פארק המדע, המשך פעילות מועדון התעשיינים, תוכנית מתקדמת להקמת חממה טכנולוגית/תעשייתית. אזור התעשייה יורחב לאחר שהעיר קיבלה כ-700 דונם נוספים בצידו המזרחי של האזור בחלק הנושק למושב שזור. בתוכנית מתקדמת הקמת בית ספר מקצועי תעשייתי שיכשיר את הדור הבא של עובדי תעשייה, מה שכמעט נעלם מנוף החינוך ויצר ביקושים גדולים בשל כך".

החינוך הוא אחד הנושאים שספג במרוצת מערכת הבחירות ביקורת בלתי פוסקת מצד המתמודד מולך, מה הן התוכניות בנושא?
"ראשית, שיפור שיעור הזכאות בבחינות הבגרות ליעד של 70- 75 אחוזים, העמקת תוכניות אגף שח"ר בבתי הספר העל-יסודיים, בניית 'אשכולות חינוך' – רצף חינוכי מגני הילדים ועד לחטיבות העליונות, מיצוי רפורמות 'אופק חדש' ו'עוז לתמורה' להשבחת ההוראה ושיפור ההישגים הלימודיים. יפורסם מכרז להפעלת מערכת החינוך העל-יסודית, השבחת מערך הסייעות בגני הילדים, הפעלת תוכנית ל"ניהול עצמי" בבתי הספר היסודיים, בניית בית ספר לחינוך מיוחד בהתמחות לתלמידים אוטיסטים, היערכות לבניית מוסדות חינוך בהר רחבעם (הר כרמי), בניית שני מעונות ילדים לגיל הרך ברמת רבין".

הבנתי נכון? אתם מתכננים להוציא מכרז להפעלת מערכת החינוך העל-יסודית? משמעות הדבר שאחרי 40 שנות חינוך של רשת אורט, עשוי להיות שינוי בעניין?
"אכן, העירייה מחויבת על פי חוק המכרזים לפרסם מכרז גם בנושא החינוך העל-יסודי. אני רוצה לציין כי קיימות תוכניות ברות יישום, אותן אני מתכנן יחד עם כל העושים במלאכה, הסגניות, חברי מועצת העיר, מנהלים ועובדי העירייה בכל תחומי החיים".

» בואו לדבר על זה בפייסבוק

"נוציא מכרז להפעלת מערכת החינוך העל-יסודית". מועצת העיר השבוע (צילום: אלכס הובר)
"נוציא מכרז להפעלת מערכת החינוך העל-יסודית". מועצת העיר השבוע (צילום: אלכס הובר)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות