fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך אם חד הורית מנותקת מזרם המים למרות שאינה חייבת שקל?

זה מה שקרה לא' מכרמיאל, שהמים בדירתה השכורה נותקו לבקשת בעלת הדירה. בהתערבות "צפון-1" חודש הזרם
שעון המים במעלה כרמים
מחיר "התענוג": 1500 שקלים בחשבונות המים. מעלה כרמים (צילום: אלכס הובר)

מה עושה אם חד הורית לשני ילדים קטנים, כאשר היא קמה בבוקר וללא כל התראה מוקדמת מתברר לה שנותקה מזרם המים למרות שאינה חייבת לתאגיד ולו אגורה אחת?
זה מה שקרה לא' (השם המלא שמור במערכת), המתגוררת בדירתה בשכירות עם ילדיה הקטנים. ניתוק המים בוצע לבקשת בעלת הדירה, לה חייבת א' סכום כסף, אותו טרם הצליחה לגייס.

במכתב ארוך ומפורט כותבת א' לתאגיד המים, בין השאר: "אני גרה כשכירה בבית זה עם שני ילדי הקטינים. אציין שאין לי חוב לחברתכם ושילמתי את החשבונות וחשבון המים אותו אני משלמת הוא על שמה של בעלת הדירה. קיים חוב אישי (שלא קשור לחברתכם) ביני ובין בעלת הדירה והיא, באופן בלתי חוקי לחלוטין, ניתקה את המים בביתי באמצעותכם, אף על פי שאין חוב על המים. הניתוק באמצעותה נעשה כבר מתחילת חודש אפריל – הווה אומר שחודש שלם אני וילדי לא יכולים לשתות מים, להתקלח, להתפנות ולהתקיים כאנשים נורמטיביים… אני אם חד הורית אשר בקושי מתקיימת, עובדת קשה למחיית ילדי ומשלמת שכירות עם עזרה אשר אני מקבלת ממגא"ר. בחודשים האחרונים מגא"ר טרם העבירו לי את הסיוע של שכר הדירה ולכן התקשיתי לשלם לבעלת הדירה את הסכום המלא".

בת שבע אבוחצירה מתאגיד המים עין כרמים מסרה ל"צפון-1" בתשובה לשאלות שהועלו, כי התאגיד יחבר את א' למים, למרות שפעל על פי החוק וכי הם מפעילים קודם כל שיקול דעת על פי המקרה הספציפי. עוד הוסיפה, כי אינה מבינה מדוע א' בחרה להמתין חודש עד שיידעה את התאגיד במקרה. תגובתו הרשמית של תאגיד עין כרמים: "אספקת המים לנכס נותקה לבקשת בעלת הנכס, אשר היתה רשומה אצל התאגיד כבעלים ומחזיק (צרכן) בנכס, ולאחר שאף חתמה על מסמך בקשה לניתוק במשרדי התאגיד. הניתוק בוצע כדין ובכפוף לתשלום התעריף הקבוע בכללי תאגידי המים והביוב ביחס ל'ניתוק מים לבקשת צרכן'. באותו מועד לא היה בידיעת התאגיד כי בנכס מתגורר מחזיק אחר כלשהו. עם פנייתה של א' וחתימתה על גבי הצהרה כי היא מחזיקה בנכס, ביצע התאגיד החלפה של זהות המשלמים וחיבר את אספקת המים לנכס. התאגיד אינו צד לסכסוך בין בעלים לבין מחזיק בנכס, ובנסיבות העניין הוא פעל בהתאם לנתונים שהוצגו בפניו, והפעיל שיקול דעת אנושי ומוסרי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות