fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אורט פסגות: מה עושים עם עודף של 450 אלף שקלים?

בקופת בית הספר הצטבר סכום כסף נאה עוד מתקופת תיכון הורוביץ. יו"ר ועד ההורים היוצא משה אלפנדרי דורש להשיב את הכספים להורים. לוועד החדש יש תוכניות אחרות לגבי הכסף. צרות של עשירים
אורט פסגות בכרמיאל
"מי שבוחר בית ספר של אורט יודע שזאת רשת טכנולוגית". פסגות (צילום: אלכס הובר)

יו"ר ועד ההורים היוצא של בית הספר אורט פסגות, משה אלפנדרי, טוען כי כספים שהצטברו בקופת בית הספר, הנגררים עדיין מתיכון הורוביץ המנוח, הם כספים מגבייה עודפת שיש להחזירם להורים. ועד ההורים החדש והנהלת רשת אורט חושבים אחרת. כמו שזה נראה כרגע, המרוויחים הם תלמידי הספר פסגות.

אורט פסגות בכרמיאל
"פועלים בשקיפות". אורט פסגות (צילום: אלכס הובר)

היו"ר היוצא אלפנדרי כותב למנהלת בית הספר בתיה כץ: "בהתאם להחלטת ועדת כספים ובהתאם להוראות חוזר מנכ"ל, אני מבקש ממך להשיב להורים את הכספים המגיעים להם. סכום היתרות, כפי שידוע לי וכפי שפורסם בסיכום ועדת כספים הוא כ-450 אלף שקלים. אני מבקש לציין כי עבר זמן רב מהמועד הנקוב בחוק, 30 באוגוסט 2012. אני לא רואה כל סיבה להמשיך ולהתנגד להשבת הכסף לבעליו".

 משה אלפנדרי, איך מגיעים לסכומים כאלה?
"יש לי סימוכין לכל מה שאני אומר".

 מהו סכום הגבייה של בית הספר?
"ביקשנו יועץ חיצוני שיבדוק את הנושא ויחליט מה עושים עם הכספים. שיעלה כמה שיעלה. כדי להכניס יועץ חיצוני, אני צריך הסכמה של בתיה. נתתי הנחיה לשמור את הכספים האלה ולראות מה עושים בשנה הבאה, כאשר נבחרתי, שזה היה מיד אחרי האיחוד".

 ממה נובעים העודפים?
"מגביית יתר, אני לא רואה סיבה אחרת".

מרשת אורט נמסר בתגובה: "בית הספר פועל בהתאם להנחיות שהוא מקבל מטעם משרד החינוך. בנושא עודפי הכספים פועל בית הספר בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך בשקיפות ותוך שיתוף עם ועד ההורים, כדי לעשות שימוש בעודפי הכספים למען רווחת התלמידים".

הכתבה המורחבת ביום שישי בעיתון "צפון -1 כרמיאל" 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות