fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אורט פסגות בפרויקט מיוחד המנחה התמודדות עם חומרים ממכרים

פסגות מניעת סכנות
צילום תמר בן דוד

בית הספר אורט פסגות מפעיל במשך שנת הלימודים תוכניות למניעת התנהגויות סיכון בחטיבת הביניים, בכללן מניעת שימוש באלכוהול וסמים נוספים. השנה הוחלט בבית הספר לקחת חלק בפרויקט של משרד החינוך בשיתוף העירייה והרשות למלחמה בסמים, ולהפעיל בבית הספר את "תוכנית עמיתים".  לצורך הפעלת התוכנית חברו יועצות בית הספר עם צוות היועצות של אורט כרמים בסיוע גורמים מקצועיים וכך יצאה לדרך תוכנית חדשנית ושונה.

פסגות מניעת סכנות
צילום תמר בן דוד

על התוכנית הוחלט אחרי שהסתבר, במחקרים שונים, כי הדרך היעילה ביותר בהתמודדות עם שימוש בחומרים ממכרים היא קיום שיח והסברה תוך שיתוף תלמידים המחויבים לנושא, ופועלים בקרב בני גילם.

במסגרת התוכנית, נבחרו, על ידי תלמידי השכבות ח' וט', 25 תלמידים, שהביעו רצון להשפיע, לעבור תהליך ולהיות שותפים לתוכנית המניעה החטיבתית.

תחילה, עברו התלמידים סדנאות עם יועצות חט"ב בבתי הספר, בהן דנו על תפקידם כמובילים, תכונות המנהיג ודרכי הובלה. סדנאות אלו דנו התלמידים בקבוצות קטנות על תפקידם כשומרי סף, כיצד עליהם להתמודד עם פיתויים, ומהו הגבול הנדרש מכל נער ונערה, תוך חיזוק היכולת לפתח חשיבה ביקורתית.

למחרת נסעו התלמידים ליום חווייתי בקשת יהונתן, שם חוו פעילות ODT, עברו הרצאות ונחשפו לרעיון העומד בבסיס הכפר הטיפולי רטורנו _ התמכרויות הן דרך התמודדות שגויה למצוקה רגשית. מטרת היום הייתה לאפשר לנערים ולנערות לשתף, למצוא חבר משמעותי איתו יוכלו לחלוק מצוקות או דילמות וכן ללמוד להאזין למצוקות האחר כמו גם לשתף.

אורנה חייט, יועצת וותיקה באורט פסגות אומרת: "אנחנו שמחות על היכולת לנסות משהו שונה וחדש, ומאמינות שזאת דרך שיכולה להיות יעילה. ההכנה הייתה מוצלחת, אבל עכשיו מתחילה העבודה המשמעותית _  ליווי כניסתם של התלמידים לכיתות חט"ב"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות