fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קשיים בדרך לחידוש הרכב המועצה הדתית בשלומי

רב היישוב משה אלחרר ונציג האופוזיציה דודו דר לא העבירו את שמות נציגיהם. דר: "ראש המועצה מבקש להשתמש גם בגוף נכבד זה כדי לקדם אינטרסים אישיים ותפקידים למקורבים"
ישיבת המליאה בשלומי
בוחרים את הנציגים למועצה הדתית. ישיבת המליאה בשלומי צילום: עצמי

בשבוע שעבר נערכה בשלומי ישיבת מליאה, שבה הוכרז על נציגים למועצה הדתית, כאשר שני נציגים נבחרים מטעם הרשות המקומית, שניים נוספים מטעם המועצה ונציג נוסף מעביר רב היישוב. שמות חמשת הנציגים יועברו לשר הדתות, נפתלי בנט לאישור סופי. מטעם הרשות המקומית נבחרו סגן ראש המועצה, עופרי סיידה, נציג סיעת דחף, ועופר אטיאס, נציג תנועת ש"ס ושלומי ביתנו. על פי מפתח סיעתי, מנדטים וייצוג נשים מטעם המועצה המקומית נבחרה ג'ולייט רשף כנציגת מעמד האישה ושלוש סיעות: שלומי עולה, בראשות שפרה וקנין, אופק חדש בראשות ישראל אווקרט ותנועת הליכוד, בראשותו של שמוליק אנקרי.

נציג הבית היהודי, דודו דר סירב להגיש את נציגו למועצה, והודיע כי יכריז על מועמד מטעמו ישירות לשר הדתות. נציג נוסף שאמור להתמנות הוא מטעם הרבנות הדתית, אך רב היישוב, הרב משה אלחרר, סירב למנות נציג מטעמו. מבחינה מינהלית, אם לא יעביר הרב אלחרר מועמד מטעמו בהתאם לחוק, תוך 30 יום, מחויב שר הדתות לזמן ועדת שרים ולמנות נציג במקומו. לגבי מועמדו של דודו דר, אם לא יימסר שם מועמד, השר ימנה במקומו נציג רביעי.

ישיבת המליאה בשלומי
בוחרים את הנציגים למועצה הדתית. ישיבת המליאה בשלומי צילום: עצמי

ראש מועצת שלומי, גבי נעמן: "לצערי, הרב אלחרר הודיע בכתב שאינו מתכוון לספק מועמד מטעמו להרכב המועצה הדתית שלומי, וזאת בניגוד גמור להסכם גישור עליו הוא חתום ואשר קיבל תוקף בבית המשפט העליון".

דר מסר: "לעניות דעתי, המועצה הדתית חייבת להיות גוף על~פוליטי, הנותן שירותי דת לכלל התושבים. לצערי, ראש המועצה מבקש להשתמש גם בגוף נכבד זה כדי לקדם אינטרסים אישיים ותפקידים למקורבים. האם לא די במסכת הסבל שהם מעבירים את הרב המקומי במשך יותר מעשור? האם לא ניתן למצוא אדם שאינו מזוהה פוליטית וראוי לטובת תפקיד זה? על כן, החלטתי לא לתת את ידי למהלך ולדרוש שהנציג המומלץ על ידי המועצה יהיה הנציג מטעמי, בשל היותי הסיעה השנייה בגודלה במועצה".

במכתב שפרסם הרב אלחרר ויועד לדודו דר, הסביר הרב כי נמנע מלהמליץ על נציג מטעמו עקב סיבות אישיות שלא פירט ומסר כי ברגע שיבשילו התנאים, יעדכן את הגורמים הרלוונטיים. הרב סיים את מכתבו באומרו כי הוא מחכה להתפתחויות שונות, כדי לראות כיצד לכלכל את צעדיו .מתוך מכתבו של הרב

אלחרר: "בתשובה לשאלתך ולשאלות בעלי עניין נוספים לגבי ההמלצה למנות נציג למועצה הדתית לצורך חידוש הרכב המועצה, הנני להודיעך שבשלב זה, מסיבות השמורות עימי, איני ממליץ על שום מועמד למועצה הדתית. להזכירך, גם אם אמליץ על מועמד מסוים, עדיין ארוכה הדרך להקמת מועצה דתית".

ממועצת שלומי נמסר, כי המועצה נחושה בדעתה לקדם את חידוש הרכב המועצה הדתית והיא תפעל בעצה אחת עם סגן שר הדתות, הרב אליהו בן דהן, לכינונה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות