fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחנך מצפור ע"ש יהודה שביט סמוך לקיבוץ חניתה

מצפור יהודה שביט הוקם על-פי המלצת ועדת הנצחה שהוקמה במטה אשר לאחר מותו של ראש המועצה יהודה שביט ז"ל. אלמנתו נעמי: "הייתי מבקשת שיהודה יעלה בזיכרונם של אנשים דווקא במצפור זה"
יהודה אהב את המקום. מצפור שביט (צילום: דורית רוטריבו)
"יהודה אהב את המקום". מצפור שביט (צילום: דורית רוטריבו)

במטה אשר נחנך מצפור חדש, אחד המרהיבים בגליל המערבי, שנקרא על-שמו של יהודה שביט ז"ל, ראש מועצת מטה אשר במשך שני עשורים. המצפור החדש, שתכנן האדריכל אמיר בלום, צופה אל כל הגליל המערבי, כולל מפרץ חיפה והאופק הדרומי שלו מגיע עד הר הכרמל. המשטח הנפרש לעיני מטיילים במצפור נראים על הגליל המערבי, מפרץ חיפה, נמל חיפה, הקריות והר הכרמל.

מצפור יהודה שביט הוקם על-פי המלצת ועדת הנצחה שהוקמה במטה אשר לאחר מותו של יהודה שביט ז"ל. הוועדה החליטה להנציח את שביט באמצעות מצפור, שמעניק אפשרות לראות במבט חד את כל מפעל העשייה של יהודה שביט במשך שני עשורי מנהיגות.

מאות בני משפחה, חברים, עובדי מטה אשר ותושבי האזור כולו הגיעו לטקס הסרת הלוט. אמיר נוימן, מנכ"ל החברה הכלכלית הודה לכל מי שתרמו להקמת המצפור ובהם החברה הכלכלית, מחלקת הנדסה, קק"ל והחטיבה להתיישבות.

אלמנתו נעמי שביט אמרה בטקס: "דווקא במצפור זה, הייתי מבקשת שיהודה יעלה בזיכרונם של אנשים, באופן טבעי, אסוציאטיבי, כל אחד בהקשר הפרטי שלו עם יהודה שלו. ולאו דווקא בימי זיכרון או באתרים ספציפיים. אנחנו, המשפחה, מאד אוהבים את המקום הזה. הוא משקף את יהודה הן בנוף הפרוש לרגלינו, על כל מה שיש בו שיהודה היה מעורב בבנייתו וקידומו, והן בצניעות של המקום ובמקומו הנחבא".

ראש המועצה יורם ישראלי: "איני יכול לחשוב על הנצחה ראויה יותר ליהודה, מאשר המצפור שאנו חונכים. מבט אחד מהיר מגלה את עשייתו של יהודה מאופק עד אופק. הנוף עוצר הנשימה שנפרש לנוכח המצפור חובק בהבזק אחד את היישובים, את השדות והמטעים, את מאגרי המים, את רצועת החוף, את מוסדות החינוך ואת התשתית התחבורתית של האזור. כל נקודה במניפת המראות שמולנו, היא פיסה חשובה בפאזל העשייה המרשימה שיהודה אחראי לה, משך 20 שנות מנהיגות".

יהודה אהב את המקום. מצפור שביט (צילום: דורית רוטריבו)
יהודה היה אוהב את המקום. מצפור שביט (צילום: RITVO PHOTOGRAPHY)

באותו היום בו נחנך המצפור, נחנכה באזור התעשייה ברלב גם כיכר ע"ש יהודה שביט. יורם ישראל אומר, כי תעסוקה עמדה ותעמוד בלב האסטרטגיה של המועצה, ששואפת למשוך אליה עוד ועוד משפחות צעירות ולהבטיח הישארותם ל צעירים ילדי מטה אשר בגליל המערבי. "הכרזנו על הכיכר על שם שביט, כאשר אזור תעשייה ברלב נע במהירות להגשמת חלום נוסף: מרכז תעסוקה של תעשיות העילית. חברות ההייטק שייקלטו כאן יהוו אבן שואבת לצעירים מוכשרים רבים, שיראו במטה אשר בית ואשר יקשרו את עתידם לאזור."

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות