fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפעל הפיס לנעמן: "הוצא את בית הכנסת ממועדון הנוער"

בעקבות מאבק ההורים בשלומית, הודיע מפעל הפיס לראש המועצה, כי עליו לפנות באופן מיידי את בית הכנסת. נעמן: "במדינת ישראל וביישוב שלומי לא סוגרים מקום תפילה"
גם מועדון נוער, גם בית כנסת. שלומי צילום: עצמי
גם מועדון נוער, גם בית כנסת. שלומי צילום: עצמי

מאבק ההורים בשכונת שלומית נושא פרי. השבוע הודיע מפעל הפיס לראש מועצת שלומי גבי נעמן, כי עליו לפנות באופן מיידי את בית הכנסת הממוקם במועדון הנוער שהקים מפעל הפיס בגבעת הארזים. שלט שנתלה במבנה מוכיח כי בתוכו פועל בית כנסת. זה שנתיים שמועדון הנוער של מפעל הפיס בשכונת שלומית הוסב לבית הכנסת "אור החיים הקדוש".  ההורים פנו לח"כ יעל גרמן, מסיעת יש עתיד שתסייע בנושא.

במהלך מאבקם התברר להורים, כי המועצה לא השיגה הסכמה ואישור לשימוש חורג של המבנה. הם פנו למפעל הפיס, והשבוע קיבל ראש המועצה את המכתב, בו נאמר: "התקבלה תלונה כי מועדון הנוער בגבעת הארזים משמש בית כנסת וזאת בניגוד לכתב ההתחייבות. הרשות התחייבה כי תחזיק את המבנה ותפעיל אותו למטרתו ותספק את מלוא המשאבים השוטפים להפעלתו. כמו כן, הרשות התחייבה שלאו לשנות את ייעודו של המבנה ולא להעביר ולמסור חזקתו לגורם אחר".

גם מועדון נוער, גם בית כנסת. שלומי צילום: עצמי
גם מועדון נוער, גם בית כנסת. שלומי צילום: עצמי

מפעל הפיס הודיע לנעמן באופן חד משמעי, כי עליו לפנות את בית הכנסת בתוך 30 יום, ובמקביל, להסיר את השלט של בית הכנסת. "עליך לדאוג להחזרת המבנה לקדמותו, בחלוקתו הפנימית, ולהעביר תוכנית מפורטת ולוח זמנים לפעילות לנוער. אם לא יפונה בית הכנסת יוקפאו מענקי מפעל הפיס שטרם הוחל מימושם, נכתב במכתב.

ראש מועצת שלומי גבי נעמן מסר בתגובה: "מבנה מפעל הפיס עומד לרשות הציבור ובדגש על מועדון נוער, וכך גם הבהרתי למר יעקב בנבניסטי ממפעל הפיס בתשובתי אליו. בסיכום עם מפעל הפיס, מתפללי בית הכנסת ימשיכו ויתפללו במקום בערבי שבת וחג לא שינוי, ובלבד שריהוט בית הכנסת יהיה נייד ולא קבוע.

"לעניין השילוט, מתפללי בית הכנסת הבינו והסירו אותו כמתבקש. "במדינת ישראל וביישוב שלומי לא סוגרים מקום תפילה, וכך יהיה. חבל מאוד שבעלי עניין פוליטי מבקשים לתקוף אותי על גבם של תושבים המבקשים להתפלל כמצוות היום. "התחלנו, במועצה, לתכנן הקמת בית כנסת מעל המועדון, ובמקביל התחלנו גם בתכנון בניית מועדון נוסף שייבנה מעל הגן בשכונת מורד ההר לרווחת בני הנוער והקהילה בשכונות הצפוניות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות