fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מח"ט גולני שנפצע הלילה: "גדוד 51 מתבסס על רוח הלחימה ולאורם הוא פועל"

מח"ט גולני, אל"ם רסאן עליאן נפצע הלילה ברצועת עזה. לפני 14 יום בדיוק התקיים טקס החלפת מפקדי גדוד 51 של חטיבת גולני אז חיזק את רוח הלחימה
טקס החלפת מפקד גדוד 51 (צילום: דו"צ)
טקס החלפת מפקד גדוד 51 (צילום: דו"צ)
טקס החלפת מפקד גדוד 51  (צילום: דו"צ)
טקס החלפת מפקד גדוד 51 (צילום: דו"צ)

מח"ט גולני אל"מ רסאן עליאן שנכנס לתפקידו לפני כחודש נפצע הלילה (ראשון) בעת מבצע צוק איתן ברצועת עזה. עליאן נפצע באורח בינוני- קל ופונה ואושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע. ב-6 ביולי התקיים טקס החלפת מפקד גדוד 51, גדוד הבוקעים הראשון, של חטיבת גולני. הטקס התקיים בראשות מפקד "עוצבת געש", תא"ל איציק תורג'מן ומפקד חטיבת גולני, אל"מ רסאן עליאן  במפקדת עוצבת ברעם, היושבת בשומרה.

אז אמר מח"ט עליאן: "גדוד 51 מתבסס על לוחמיו ומפקדיו, ובעיקר על רוח הלחימה והערכים לאורם הוא פועל. אין לי ספק כי בזכות האנשים העומדים כאן היום ובזכות כל לוחמי ומפקדי החטיבה אנו נגלה אחריות, נעמוד מול כל אתגר, נמשיך לעסוק בעיקר ובעשייה החשובה למען שמירה על ביטחון מדינת ישראל".

לגדוד 51 מורשת מפוארת ארוכת שנים, המכילה בתוכה הנהגה ופיקוד של המפקדים הטובים בצה"ל. החודש מציינים  שמונה שנים למלחמת לבנון השנייה בה קיבל הגדוד צל"ש רמטכ"ל. בנוסף לכך הוענק צל"ש מפקד האוגדה לכל אחד ממפקדי הגדוד, היוצא, סא"ל ברק חירם, והנכנס, סא"ל ישראל פרידלר. האות ניתנה להם על רוח הלחימה, הדבקות במטרה, מקצועיות ועל הדוגמה האישית יוצאת הדופן אשר הפגינו במהלך הלחימה. חטיבת גולני תמשיך להיות בין החטיבות המובילות בצה"ל, להגן על גבולותיה של מדינת ישראל ולשמור על ביטחון תושביה.

דבריו של סא"ל ברק חירם, מג"ד 51 היוצא: "גדוד הבוקעים הראשון הוא גדוד מפואר בעל מורשת עמוקה ומחייבת, של דבקות במשימה בכל מחיר, נכונות לקרב ורדיפת אויב עד כלות, רעות שאיננה יודעת גבולות, ומקצועיות בלתי מתפשרת לצד אהבה כנה לאנשים וללוחמים, הנגדים ומהמפקדים"

דבריו של סא"ל ישראל פרידלר מג"ד 51 הנכנס: "היום, כשאני מקבל את הפיקוד על הגדוד אני מרגיש זכות גדולה לצד אחריות עצומה להמשיך וליטול חלק בתהליך התקומה של עם ישראל בעצמו. הצטרפות לגדוד ופיקוד עליו היא מבחינתי הצטרפות לברית דמים עם מפקדי ולוחמי ההווה ומפקדי ולוחמי העבר של הגדוד. עברו ומורשתו של הגדוד כתובים וחתומים בכל פינה בארץ הזו. בפסגת החרמון, בגולן, בנגב, בג'נין, בצד מקומות מעבר לגבול כמו בינת ג'בל שם ראיתי את הגדוד נלחם בגבורה להגנה על תושבי המדינה. כמו בעבר גם בהווה ובעתיד יעמוד גדוד 51 מוכן לכל משימה להגנה על מדינת ישראל ואזרחיה".

טקס החילופים נערך באתר ההנצחה של חטיבת "גולני" במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף יאיר גולן, מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף איציק תורג'מן, מפקדי ולוחמי החטיבה, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות