fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראשונה: מונה מנכ"ל למועצה המקומית שלומי

לתפקיד ייכנס סא"ל דוד תורג'מן מנהריה שמונה על ידי ראש המועצה גבי נעמן. תורג'מן: "המטרה שלי היא להשקיע בתושבים"
לא יוצא בהצהרות. דוד תורג'מן (צילום: אדריאן הרבשטיין)
לא יוצא בהצהרות. דוד תורג'מן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

משרד הפנים אישר לפני כחודש למנות לראשונה בתולדות היישוב שלומי מנכ"ל למועצה. עד כה פעל מזכיר מועצה בלבד. בהחלטת משרד הפנים יש כדי לנסות ולהבין את המדיניות של ממשלת ישראל. שלומי בדרך להפוך לעיר נוספת בגליל המערבי. לתפקיד מונה על ידי ראש המועצה גבי נעמן, סא"ל דוד תורג'מן, בן 45 תושב נהריה, נשוי ואב לשלושה ילדים.

במשך 25 שנה שירת סא"ל תורג'מן בצבא קבע. בתפקידו האחרון שימש מפקד לשכת הגיוס במחוז חיפה. החלום שלו היה לפרוש ולצאת לטיול הגדול של אחרי הצבא. אבל אז הגיע הטלפון מנעמן שהציע לו לראשונה בתולדות היישוב לכהן כמנכ"ל המועצה. להצעה זו הוא לא יכול היה לסרב. הקצין הוותיק נמצא בשליחות להפוך את שלומי לעיר נוספת בישראל ולאזור תיירותי שוקק חיים. יום אחד בלבד לאחר שחרורו מצה"ל הוא כבר התייצב במועצה.

מאז, נמצא תורג'מן בתהליך של למידה. לטלפון הוא עונה בשמו "תורג'מן" וניכר כי קשה לו להתנתק מהעגה הצבאית. המערכת הצבאית שונה ממערכת מוניציפאלית של שלטון מקומי ואת הפקודות החליפו חוקים וביורוקרטיה.

את היישוב שלומי מכיר סא"ל תורג'מן היטב. הוא הגיע לשם כדי לדרבן בני נוער להתגייס ליחידות מובחרות, ובשל הגזרה הצבאית בה נמצא היישוב. הוא נלחם במלחמת לבנון השנייה כשהיה קצין בחטיבת גולני ומילא שורה של תפקידים מבצעיים שהמניע המרכזי בהם היה שמירה על התושבים.

לא יוצא בהצהרות. דוד תורג'מן   (צילום: אדריאן הרבשטיין)
לא יוצא בהצהרות. דוד תורג'מן (צילום: אדריאן הרבשטיין)

תורג'מן: "אני חייל מגיל 18, השתחררתי עכשיו והתכנון שלי היה לצאת לנוח ולטייל. אך הבקשה של ראש המועצה נעמן קסמה לי בעיקר ברעיון של תרומה לקהילה. אני נמצא בתפקיד מאתגר, שונה מהמערכת הצבאית מאוד. בתפקידי האחרון כמפקד לשכת הגיוס עבדתי רבות עם קהילה, בני נוער לקראת צבא, הורים, מורים ורשויות מקומיות ושלומי הייתה חלק מהם. הגעתי לשלומי וראיתי בעיניי מקום אחר, בעיקר לנוכח העובדה שלצו הגיוס הראשון הגיעו 100 אחוז מבני הנוער ביישוב.

"אני נמצא ביישוב מתפתח שהולך להיות בתנופת בנייה אדירה ולהכפיל את כמות התושבים. המטרה שלי היא להשקיע בתושבים, הם יהיו במקום הראשון. בתחום של בטיחות וביטחון יש עבודה רבה מול מקבלי החלטות במדינה, אלו בעיות שלא קיימות בערים אחרות, צריך להשקיע במיגון והרגשת הביטחון של התושב. זה חייב להיות בראש סדר העדיפויות יחד עם פיתוח תיירות ונופש, זה חייב ללכת ביחד.

 אז שלומי לא תהיה יותר עיירת פיתוח?

"אני לא בעמדה של להוציא מילים מהלקסיקון. המועצה בפיתוח ובהתפתחות אדירה ולשם צריך לכוון. המטרה: עיר תיירות מתפתחת עם חינוך טוב ומובילה באחוזי בגרויות גבוהים. ימים יגידו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות