fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לא חיזבאללה ולא דאעש מהווים איום קיומי על מדינת ישראל"

את צפירת ההרגעה הזו משמיע ד"ר עידו זליקוביץ מהמרכז לחקר איראן והמפרץ הפרסי והחוג להיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטת חיפה. מנהרות בצפון? כנראה שיש, אבל זה לא משהו שאנחנו לא מסוגלים להתמודד איתו
ד"ר עידו זליקוביץ
חיזבאללה משקם את עצמו. ד"ר זליקוביץ צילום: רועי חרמוני
ד"ר עידו זליקוביץ
חיזבאללה משקם את עצמו. ד"ר זליקוביץ צילום: רועי חרמוני

איום המנהרות, כפי שנחשף בעזה, גורם לאי שקט בקרב תושבי קו העימות בצפון, החוששים מאוד מהסלמה בלבנון, במיוחד לאחר שהארגון הפונדמנטליסטי דאעש פלש ללבנון, והצפי הוא קרבות בין צבא דרום לבנון וחיזבאללה לבין הארגון שאינו בוחל שום אמצעי.

מי שיכול לתאר היטב את המצב הפוליטי בלבנון הוא ד"ר עידו זליקוביץ מהמרכז לחקר איראן והמפרץ הפרסי והחוג להיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטת חיפה. "לא חיזבאללה ולא דאעש מהווים איום קיומי על מדינת ישראל. תושב בשלומי יכול להיות רגוע ולנהל את חייו כרגיל. גם אם דאעש יגיעו לגבול, הצבא יידע איך להתמודד איתם".

ד"ר זליקוביץ מכנה את המלחמה בין הסונים לשיעים כ"מלחמת סושי". ד"ר זליקוביץ: "אנו עדים להמשך ההתבססות של חיזבאללה במלחמת האזרחים הסורית. אסור לזלזל בעניין הגיאולוגי תיאולוגי, זו מלחמת חיה. כעת לחיזבאללה אין אינטרס להילחם מול ישראל, הוא עדיין מלקק את פצעיה ממלחמת לבנון השנייה. חיזבאללה מתגייס במלוא כוחו מול פונדמנטליסטים סונים כמו האחים המוסלמים והיותר רדיקאליים כמו הדאעש".

בארץ ראינו הנפת דגלים של דעא"ש בהפגנה בעכו.

טרור (צילום: פנתרמדיה)
(צילום: פנתרמדיה)

"נכון, אם כי לא ראינו התארגנות של ג'יהאדיסטים בתוך מדינת ישראל. אלא ממד יותר הטפתי, דתי, אידאולוגי.  ראינו שגם הניפו דגלים של ממפלגת 'חיזבאת תחרירי אל איסלאמי'  שמטרתה לדחות את רעיון הג'יהאד עד אשר החברה המוסלמית תהיה מסוגלת לנהל מלחמת קודש. ארגונים כמו דעא"ש  פועלים הפוך-להשית את אותם הערכים תוך כדי לחימה של חליפות אסלאמית".

מנהרות בצפון?

מבחינת ד"ר זליקוביץ איום המנהרות בהחלט יכול להיות קיים בצפון. "חיזבאללה משקם את עצמו במאגרים של טילי קרקע. כעת הוא מתאמן עם חייליו במלחמת האזרחים בסוריה ומשפר לוחמה טקטית. הם לא מהווים סכנה קיומית על מדינת ישראל, אך אם הם ינסו, המכה תהיה קשה. לדאעש, לדעתי, אין היכולת להכריע את החיזבאללה.

"בשנים האחרונות נסראללה מדבר על העימות הבא שבו ינסו להפתיע בניסיונות לכיבוש ישובים בגליל. אני מניח שיש מנהרות, זה משהו שלא שיפתיע אותי, זו שיטה ממלחמת עולם ראשונה וממלחמת קוריאה. אנו צוברים ידע מבצעי, ולכל איום יהיו פתרונות או תשובות טקטיות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות