fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוק האריזות: המועצות יצטרפו, הערים הגדולות בדרך

משגב, מטה אשר, מעיליא, מעלה יוסף, מעלות תרשיחא, כפר ורדים ומזרע חתמו באיגוד ערים גליל מערבי על הסכם למחזור אריזות
גאה בעיר. בוחבוט ודר (צילום: שלמה שרביט)

שבע רשויות מקומיות בגליל המערבי חתמו על הסכם למחזור אריזות קרטון פלסטיק, זכוכית, מתכת ועץ. ההסכם נחתם במסגרת חוק האריזות אשר נכנס לתוקף בחודש יולי 2011. הרשויות: משגב, מטה אשר, מעיליא, מעלה יוסף, מעלות תרשיחא, כפר ורדים ומזרע. 

גאה בעיר. בוחבוט ודר (צילום: שלמה שרביט)

החוק נועד ליצור מציאות בה עד לסוף שנת 2015 ימוחזרו כ-60 אחוז מהאריזות המיוצרות בישראל. על פי החוק האחריות לפינוי האריזות למחזור חלה על יצרני פסולת האריזות שהן בין היתר הרשויות המקומיות. בכדי ליישם את התהליך הקימה התאחדות התעשיינים את תאגיד :ת.מ.י.ר אשר פועל לקיום חובותיהם של יצרני ויבואני אריזות ואשר יממן את עלויות הפינוי, ההובלה והטיפול בפסולת אריזות למחזור הנדרשות מהרשויות המקומיות. על מנת ליישם זאת בפועל על כל רשות מקומית לחתום על הסכם עם ת.מ.י.ר במסגרתו מתחייבות הרשויות המקומיות להתקין פחים ייעודיים למחזור אריזות ולהובלת האריזות למפעלי מחזור. תמורת זאת יממן התאגיד את הסדרי ההפרדה, האיסוף ופינוי פסולת האריזות כפי שנקבעו על ידי הרשויות המקומיות.

מנכ"לית איגוד ערים הילה בן דורי ציינה כי כרמיאל , עכו, נהריה שלומי, ינוח, ג'ת ותפן צפויות לחתום על הסכם עד לסוף שנת 2013.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות