fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשרד להגנת הסביבה השבית את פעילות ההתכה במפעל הפלדה

התושבים סובלים. הזיהום במפרץ עכו (צילום: רותם כבסה)
התושבים סובלים. הזיהום במפרץ עכו (צילום: רותם כבסה)

בעקבות עלייה בזיהום האוויר בקיבוץ כפר מסריק במהלך השבוע שעבר ובעיקר בסוף השבוע, המשרד להגנת הסביבה הגיע להסכמה עם מפעל חוד אסף פלדה בקריית הפלדה בעכו להפסקה מיידית תהליך התכת המתכות – עד לבירור מקורות הפליטה וטיפול בהם.

תהליך ההתכה במפעל מושבת, בהוראת המשרד להגנת הסביבה, מאז יום שבת בבוקר ועד מחר (ב'), מועד שבו תתקיים פגישה מקצועית בין נציגי המפעל והמשרד. בכוונת המשרד להגנת הסביבה להוציא הנחיות מנהליות למפעל, שיימנעו זיהום אוויר בקיבוץ ובסביבתו.

התושבים סובלים. הזיהום במפרץ עכו (צילום: רותם כבסה)
התושבים סובלים. הזיהום במפרץ עכו
(צילום: רותם כבסה)

 

עו"ד ג'מילה הרדל ואכים, מנהלת המחלקה המשפטית בעמותת אזרחים למען הסביבה: "אני מברכת את ההחלטה. מאז סגירת המפעל התושבים, ילדים ומבוגרים – נשמו לרווחה לראשונה בחודשים האחרונים, שבהם האירועים של זיהום האוויר שנובעים מהמפעל היו ממש יומיומיים. אבל, אנחנו דורשים מהמשרד להגנת הסביבה הפעם למצות את ההליכים נגד המפעל ולא לחדש את הפעילות שלו כל עוד לא בוצעו כל הדרישות שהוא מחויב בהם על פי החוק ועל פי היתר הפליטה שלו. בתור מי שמכירה מקרוב את העבודה של המשרד מול המפעל הזה  לא ייתכן שהמפעל הזה מזהם את האזור במשך עשרות שנים וכל מה שיש למשרד להגנת הסביבה לעשות זה "להגיע להסכמות עם המפעל", גם כאשר הנתונים מראים שאין כל ספק שהמפעל הוא הגורם המרכזי לעליה בזיהום האוויר באזור. ביומיים האחרונים, ובעקבות הפסקת עבודת המפעל, ערכי זיהום האוויר בתחנת הניטור שבכפר מסריק ירדו בצורה דרסטית, גם בשעות שיא תחבורתיות. המשרד חייב לזכור שהתפקיד שלו זה להגן על הסביבה ועל בריאות הציבור – אלה האינטרסים שהוא צריך להעדיף על פני כל אינטרס אחר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות