fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרעי: "נהפוך את רעיון האשכולות למשהו הרבה יותר חזק. ייתכן שבעתיד יהיו בחירות גם לראשי אשכולות"

מישהו יודע איפה עובר הגבול בין גבעתיים לרמת גן?. דרעי (צילום:פרטי)
מישהו יודע איפה עובר הגבול בין גבעתיים לרמת גן?. דרעי (צילום:פרטי)

הבוקר (שני) נפתחה ועידת משרד הפנים 2018, "מעצבים יחד את עתיד השלטון המקומי בישראל" במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין ושר הפנים, אריה מכלוף דרעי, בהשתתפות ראשי רשויות, מנכ"לי משרדי ממשלה ובכירים בשירות הציבורי בישראל. בוועידה יחשפו לראשונה את מפת השלטון המקומי לעשורים הקרובים ותכנית משרד הפנים לרשויות המקומיות בשנת 2019. בטקס מיוחד, יחולק אות 'יקיר השלטון המקומי' לראשי רשויות פורשים שכיהנו בתפקידם במשך 25 שנה ויותר.

השר דרעי התייחס לריבוי הרשויות המקומיות בארץ וחתם על הקמת חמש אשכולות חדשים: ״לפני כשלושים שנה חשבתי שמאוד פשוט לאחד בין מבשרת ציון לירושלים. מבשרת הייתה שכונה קטנה ליד ירושלים. חשבתי שזה דבר פשוט. עד היום יש לי טראומה מהסטיקרים מהמאבק כנגדי בזמנו. זה הוציא ממני המון והבנתי שאיחוד רשויות הוא דבר נכון. מדינת ישראל מדינה קטנה ו-257 רשויות זה המון. אני מבין שקשה לאחד רשויות, אך אפשר להגיע ל70-80 רשויות וזה מספיק. מישהו יודע איפה עובר הגבול בין גבעתיים לרמת גן? בין ראשון לציון לבת-ים?"

ה
מישהו יודע איפה עובר הגבול בין גבעתיים לרמת גן?. דרעי (צילום:פרטי)

 

אמנת האשכולות. (צילום: משרד הפנים)
אמנת האשכולות. (צילום: משרד הפנים)

דרעי המחמיא לראש עיריית מעלות תרשיחא לשעבר שלמה בוחבוט מוותיקי ראשי הרשויות בארץ.  "בוחבוט הביא מצרפת את הרעיון של אשכול רשויות כדי  לאגד תקציבים בין רשויות. יכול להיות שהאשכולות יהפכו למשהו הרבה יותר חזק. ואפילו ייתכן שיהיו בחירות לראשי רשויות ולראשי אשכולות אבל זה עוד רחוק. עשרות רשויות מקומיות מתאגדות כבר תחת האשכולות, זה הדבר הבא ברשויות המקומיות.

נשיא המדינה ריבלין הוסיף: "ידע כל אזרח ואזרח כי מערכת הבחירות המקומית היא החשובה. ראשי הערים הם הכתובת לכל הצרכים היום יומיים. אם בבחירות הכלליות הצביעו 70 אחוז, אז למקומיות צריכים להצביע 150 אחוז.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות