fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בוצע איסוף חומרים מסוכנים ממעבדות בבתי ספר בגליל המערבי

29 חומרים מסוכנים אסורים לשימוש במעבדות בבתי ספר
מפנים חומרים מסוכנים
מפנים חומרים מסוכנים (צילום: איגוד ערים גליל מערבי)

איגוד ערים לאיכות הסביבה גליל מערבי יזם פינוי חומרים מסוכנים ממעבדות בבתי ספר בשטח האיגוד. סמנכ"ל האיגוד לורנס עמר ציינה כי על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך ישנם עשרים ותשעה חומרים מסוכנים אשר אסורים לשימוש במעבדות בבתי ספר זאת בנוסף לחומרים רבים נוספים אשר מותרים לשימוש אך תחת אזהרה שייתכן וקיימים בבתי ספר ללא צורך.

בעקבות כך יזם האיגוד פרויקט לסילוק החומרים המסוכנים. מנכ"ל האיגוד הילה בן דורי סיפרה כי האיגוד פנה לכל הרשויות בשטחו בכדי שהללו יבדקו האם קיימים במעבדות בבתי הספר חומרים מסוכנים האסורים לשימוש. אחד עשר בתי ספר משש רשויות נענו והודיע כי ישנם חומרים מסוג זה. חברת טביב, חברה מאושרת על ידי המשרד להגנת הסביבה לפינוי וטיפול בחומרים מסוכנים נבחרה על ידי האיגוד לסילוק החומרים מכל נקודת איסוף. לפינוי החומרים קדם מיון החומרים שבוצע על ידי כימאי מטעם חברת טביב. החומרים מיונו, חולקו לפי קבוצות סיכון ונארזו בהתאם לנהלים הנדרשים לצורך פינוי. עם סיום שלב זה פונו החומרים המסוכנים מבתי הספר לטיפול באתר מורשה- על פי הוראות החוק. בנוסף לחומרים המסוכנים פינה האיגוד מבתי ספר ומוסדות ציבור כשש מאות נורות פלורוסנט. נורות פלואורסנט עשויות בעיקר זכוכית ואלומיניום אך מכילות גם חומרים רעילים. הנורות הובלו למפעל מחזור בו מופרדים הזכוכית והאלומיניום ומתבצע טיפול בחומרים הרעילים.

יו"ר האיגוד דוד מלכה: "הטיפול בחומרים מסוכנים מונע ראשית כל אפשרות לנזק בריאותי לתושבים העלולים להיחשף לחומרים אלה. מעבר לכך ישנה גם תרומה רבה לאיכות הסביבה- היות והחומרים לא נפוצים באוויר, במים או בקרקע. אנו נוסיף לפעול בתחום זה למען איכות חיי התושבים ואיכות הסביבה".

מפנים חומרים מסוכנים
מפנים חומרים מסוכנים (צילום: איגוד ערים גליל מערבי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות