fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"התרעתי שנגיע למצב כלכלי קשה"

"לא היה מנהיג כמו אריאל שרון, שדאג לחיבור הכפרים הערבים לחשמל ולמים". כך פתח ח"כ הטרי, אחמד דבאח מכרמיאל, את נאומו הראשון בכנסת השבוע ולא חסך ביקורת על ממשלת ישראל. דבאח הזהיר בפני מצב כלכלי קשה בפריפריה ואבטלה שעומדת על 10 אחוזים
ח"כ אחמד דבאח
אחמד דבאח (צילום: אושרי כהן)

ח"כ הטרי, אחמד דבאח מכרמיאל, עלה השבוע לנאום ראשון בכנסת. דבאח חבר מפלגת קדימה, לא חסך ביקורת על ממשלת ישראל. בנאומו התייחס למצבם של ערביי ישראל בכפרים, ובתוצאות הכלכליות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
דבאח, לא שכח את חברו, אריאל שרון, ראש ממשלת ישראל לשעבר והצהיר כי אין מנהיג כמוהו.

דבאח התייחס למצב הכלכלי בכפרים ובפריפריה בצפון, ולאי אישור תוכנית מתאר לשדרוג התשתיות בכפרים הערביים.
"התרעתי כי עוד נגיע למצב כלכלי קשה כפי שאנו עדים לו היום. גרעון עצום בתקציב, התייקרויות במוצרי יסוד, חשמל, מים דלק ועוד שגרמו להתייקרות גורפת בכל שאר המוצרים. כמו כן העלאת המע"מ החלטה שפגעה ופוגעת בכל אזרחי המדינה ובמיוחד במעוטי היכולת. כל זה מלמד על התנהלות לא נכונה ובלתי שוויונית".

לדברי ח"כ דבאח האבטלה בפריפריה עומדת על 10 אחוזים, ואף נתן את הדוגמא של מפעל פניציה בנצרת עילית שנמצא על סף סגירה.

ח"כ אחמד דבאח
לשלב מורים ערביים בבתי ספר יהודיים. ח"כ אחמד דבאח (צילום: אושרי כהן)

"בפריפריה חיים גם בני מיעוטים שצורכיהם הבסיסיים אינם מקבלים מענה. לא יתכן שעשרות שנים לא אושרו תוכניות מתאר ברוב היישובים, מה שגרם לבנייה בלתי חוקית, שגוררת הריסת בתים, דבר שאני מגנה בכל תוקף, וגם לאי חיבור לחשמל, למים, לביוב ולשאר התשתיות".

"הבעיות בדליית אל כרמל הן עוד דוגמא למה שקורה בפריפריה, מכאן אני מביע הזדהות עם ראש המועצה ועם התושבים. יש לציין כי זו בעיה של הרבה כפרים דרוזיים וערבים כאחד.

"לצערי, אין לנו מנהיג כמו אריאל שרון, שיבדל לחיים ארוכים, שבכהונתו כשר תשתיות עשה רבות ובין היתר, דאג לחיבור בתים לחשמל".

דבאח גילה נתון מפתיע כי 15 אלף מערביי ישראל לומדים באוניברסיטאות בירדן לדבריו הסיבה היא מחסור במוסדות להשכלה גבוהה. והוסיף כי ישנם יותר מ- 4,000 מורים מובטלים במגזר הערבי. "אני דורש לבחון את אפשרות שיבוצם כמורים לשפה הערבית בבתי ספר יהודיים" סיכם את דבריו.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות