fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פקחי משרד החקלאות תפסו 2 דייגים בחשד לדיג לא חוקי

נתפסו שני גברים שעסקו בדיג לא חוקי באמצעות מיכלי אוויר מול חופי קיסריה. השיטה באמצעותה דגו הדייגים, אסורה על פי חוק ופוגעת קשות באוכלוסיית הדגה המקומית
תפיסת דייגים שדגו באמצעות מיכלי אוויר
תפיסת דייגים שדגו באמצעות מיכלי אוויר (צילום: טל קייל)

שני גברים, בשנות הארבעים לחייהם, נתפסו אמש (חמישי) בפעילות של פקחי משרד החקלאות לאיתור דיג לא חוקי מול חופי קיסריה.

התפיסה היתה במהלך פעילות של פקחי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) במשרד החקלאות לאיתור עברייני דיג העוסקים בדיג לא חוקי באמצעות רובי דיג תת מימיים ומכלי אוויר.

תפיסת דייגים שדגו באמצעות מיכלי אוויר
תפיסת דייגים שדגו באמצעות מיכלי אוויר (צילום: טל קייל)

במהלך המבצע שולבו כוחות קרקעיים שסיירו בחוף וכוח ימי אשר הפליג בים באמצעות סירת הפיקוח של משרד החקלאות. במהלך הסיור הימי הבחינו הפקחים בסירה חשודה מול חופי קיסריה, וכאשר התקרבו אליה גילו 2 גברים בשנות הארבעים לחייהם, העוסקים בדיג באמצעות רובים תת מימיים ומכלי אויר. כמו כן נמצאו על הסירה אמצעי צלילה נוספים, ואף שלל דיג שכבר הספיקו לדוג בשיטה אסורה זו.

מכלי האוויר
מכלי האוויר (צילום: טל קייל)

הסירה לוותה לחוף שם נחקרו החשודים ונפתח נגדם תיק חקירה, שיועבר לאחר סיומה למחלקת התביעות במשרד להמשך הליך משפטי.

מנהל יחידת הפיקוח באגף הדיג במשרד החקלאות, חגי נויברגר: דיג ללא רישיון ובאמצעות מכלי אוויר הנו שיטת דיג האסורה על פי חוק, הפוגעת קשות באוכלוסיית הדגה המקומית, המדוללת ממילא, ואף מסכנת את התרבות הדגים, כיוון שבאמצעות הבלונים ניתן להגיע עד אזורי ההתרבות של הדגים. הנזק גדול ואף פוגע במגוון הביולוגי בים. משרד החקלאות ימשיך לאכוף את פקודת הדיג באופן תקיף באמצעות פקחי יחידת הפיצו"ח של המשרד".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות