fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חובות החברות בקבוצת קל בניין: 430 מיליון שקלים

חמש חברות בקבוצת קל בניין מקיסריה נכנסו להקפאת הליכים לאחר שנקלעו למצוקת אשראי. החברה הוקמה לפני 40 שנה ומועסקים בה 140 עובדים. מדובר בחברה בעלת הסיווג הקבלני הגבוה ביותר. כעת מצפים לכניסתו של משקיע. בית המשפט המחוזי בחיפה מינה נאמן להמשך ביצוע הפרויקטים
עגורן צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה פאנתרמדיה

שופט בית משפט המחוזי בחיפה ד"ר עדי זרנקין, נתן עתה (יום ראשון) צו הקפאת הליכים כנגד חמש חברות מקבוצת קל בניין מקיסריה, הנמנות עם החברות המובילות בישראל בענפי ההנדסה האזרחית, עבודות תשתית והנדסת סביבה. החברות עוסקות במשך כ- 40 שנה בפרויקטים גדולים של עבודות עפר, סלילת כבישים, הקמת גשרים ומחלפים, עבודות פתוח עירוניות, בניית תחנות כח וכן בהקמה ותפעול של מכוני טיהור שפכים. החברות בעלות סיווגים מקצועיים הגבוהים ביותר אצל רשם הקבלנים.

החברות, בשליטת איש העסקים אברהם ליבר, פועלות משנת 1972, ובמסגרתן מועסקים כ- 140 עובדים. מזמיני העבודות של החברות הם לרוב  גופים ציבוריים וממשלתיים. לאחרונה נקלעו החברות למצוקת אשראי וסך חובותיהן לנושים עומד על כ- 430 מיליון שקלים, כאשר הנושה הגדול הינו בנק לאומי לישראל , אשר חוב החברות אליו עומד על כ- 213 מיליון שקלים. בנוסף, העמיד הבנק ערבויות בנקאיות לביצוע העבודות בהיקף של 130 מיליון שקלים נוספים. סך החובות לנושים רגילים עומד על כ- 100 מיליון שקלים.

החברות טענו כי אם תינתן להן תקופה של הקפאת הליכים, הן יוכלו תחת שרביטו של רו"ח גבי טרבלסי, כנאמן, להמשיך ולבצע את הפרויקטים בהם החברות עוסקות, שערכם הכולל מסתכם בכ- 200 מיליון שקלים. כמו כן טענו החברות כי המוניטין הרב שלהן והסיווג הקבלני המירבי, שבידן טומן סיכוי לכניסתו של משקיע אסטרטגי לחברות שירכוש את פעילותן. בנק לאומי לישראל תמך בבקשה ואף הודיע כי הוא מוכן להעמיד לחברות אשראי למימון פעולתן בתקופת ההקפאה בהיקף של כ- 30 מיליון שקלים.

לאחר ששמע את טיעוני הצדדים קבע השופט ד"ר זרנקין כי בנסיבות העניין יש לאפשר לחברות, בשלב זה, לפעול כעסק חי במסגרת הקפאת הליכים, על מנת להציע תוכנית הבראה והסדר נושים. השופט נימק, כי הסדר זה עשוי להיות לטובת כל נושי החברה והוא עדיף על פני נקיטת הליכי כינוס או פירוק, אשר יותירו נושים רבים וידיהם על ראשם.

השופט זרנקין קבע כי משך תקופת ההקפאה עד 14 לאפריל 2013, ומינה את רו"ח טרבלסי כנאמן לתקופת ההקפאה. עוד קבע השופט כי בתקופה זו לא ניתן יהיה לפתוח ולהמשיך בשום הליך נגד החברה או לאכוף או לממש כל שעבוד או ערבות שנתנה אלא באישור בית המשפט. השופט אף הורה לנאמן להגיש בתוך 15 יום תוכנית הפעלה מפורטת אשר תכלול את תוכנית תזרים המזומנים הנדרש לצורך ההפעלה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות