fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שטחים חדשים יוספו לחריש

כאן ייסלל כביש ראשי. השטח ליד חריש כיום. צילום: דוברות חריש
כאן ייסלל כביש ראשי. השטח ליד חריש כיום. צילום: דוברות חריש

ועדת התשתיות הלאומית קיבלה את בקשת המועצה המקומית חריש ומשרד הבינוי והשיכון ותחל בעבודה על תוכניות הנוגעות לכביש 611 שיקיף את העיר מדרום ויתחבר לכביש 574, עם בחינת האפשרות להקמת מחלף ייעודי לחריש בכביש 6, פרויקט תחבורתי משמעותי שצפוי להקל רבות על הנגישות לצפון ודרום הארץ ויהווה בעתיד כביש כניסה נוסף לעיר המתפתחת.

הות"ל (ועדת התשתיות הלאומית) אישרה את הצעת הרשות המקומית חריש לפרסום הודעה על הכנת תוכניות (סעיפים 77-78) לכביש 611 העובר ממזרח למערב מדרום לעיר (תת"ל 84). כביש 611 קטוע היום ומסתיים בכניסה לשכונת המע"ר (מרכז עסקים ראשי) העתידה להיבנות בחריש. משמעות ההחלטה היא שהרשות תחל בעבודות תכנון והצגת חלופות להמשך בנייתו של הכביש מתוך מטרה שבעתיד יתחבר כביש זה לעורקי תחבורה מרכזיים נוספים ויהווה כניסה נוספת לשכונות הדרומיות בעיר, שעתידה לאכלס עד שנת 2025 כ-100,000 תושבים על פי החלטת הממשלה.

"זהו צעד ראשון וחשוב לקראת אישור הכביש", אמר ראש מועצת חריש, יצחק קשת. "כולי תקווה שנחזה בהתקדמות מהירה של הפרויקט ונזכה לראות במהרה את הכביש המדובר מתחבר לעורקי תחבורה מרכזיים באזור ומשמש כציר כניסה ראשי שייטיב עם תושבי חריש".

כאן ייסלל כביש ראשי. השטח ליד חריש כיום. צילום: דוברות חריש
כאן ייסלל כביש ראשי. השטח ליד חריש כיום. צילום: דוברות חריש

במקביל, בשבוע שעבר קיבלה הועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית את פנייתה של מועצת חריש והוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה חריש, להרחבת מרחב תכנון חריש בהתאם לבקשת שר השיכון, כדי לעמוד בהחלטת הממשלה בדבר קידומה והרחבתה של חריש ל-60 אלף משפחות, לאחר שמוצו השטחים הקיימים במרחב התכנון, ושטחים ממרחב התכנון של מועצה אזורית מנשה יתווספו לחריש. בסך הכל מדובר בתוספת של 2,200 דונם, באזור הצפוני והדרומי של היישוב, כשלב ראשון, ואלה ישמשו למגורים, לתעסוקה ולשימושים שונים של הרשות המקומית, כגון מתקני תפעול, מתקנים הנדסיים, מגרשי כדורגל וטניס וכדומה. הועדה ציינה כי ידוע לה שנושא גבולות השיפוט של חריש נמצא עדיין בבחינה, אך עם זאת אינה רואה מקום להתעכב ולהמתין להחלטת שר הפנים לעניין גבולות השיפוט, לאור הצורך לאפשר את קידום הליכי התכנון בשטח בפני הוועדה המיוחדת. קשת בירך על ההחלטה ואמר כי הוא מאמין שהיא צעד נוסף בביסוס גבולותיה של חריש, לקראת ההחלטה הכוללת בנושא גבולותיו של היישוב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות