fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קודם תתקנו אחר כך נדון

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה העבירה תיקונים לתוכנית בשטח כפר הנוער החקלאי: לבחון את הגדלת החיץ בין אזורי המגורים לבין אזור מבני הציבור. לאחר התיקונים תשוב לדון בהתנגדויות
שערי כפר הנוער החקלאי לשעבר צילום: נירית שפאץ
שערי כפר הנוער החקלאי לשעבר צילום: נירית שפאץ
שערי כפר הנוער החקלאי לשעבר צילום: נירית שפאץ
שערי כפר הנוער החקלאי לשעבר צילום: נירית שפאץ

המתנגדים לתוכנית הבנייה בשטחי כפר הנוער החקלאי קיבלו במהלך השבוע שעבר מכתבים מהוועדה המחוזית, בהם הודיעה הוועדה על החלטת ביניים בה היא מעבירה תיקונים משלה לתוכנית. לפני כחודש התקיים בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחיפה דיון בהתנגדויות לתוכנית הבנייה ש/1402/א, הכוללת בניית 170 יחידות דיור בשטח כפר הנוער החקלאי לשעבר בפרדס חנה. בנוסף להתנגדויות שהוגשו על ידי המועצה לשימור אתרים, החשב הכללי במשרד האוצר, חברת בית הספר החקלאי ועמותת ב.י.ת (בוגרים ידידים ותושבים למען החקלאי), חתמו מעל 4000 איש, בוגרי כפר הנוער ותושבי פרדס חנה-כרכור, על התנגדויות ועשרות מהם הגיעו לדיון.

בשבוע שעבר קיבלו המתנגדים לבתיהם מכתב, שבו מודיעה להם הוועדה כי בשלב זה החליטה לקבל החלטת ביניים בלבד, בה היא מציעה תיקונים לתוכנית. כן הודיעה הוועדה כי לאחר שהתוכנית תתוקן כבקשתם, היא תשוב ותדון בהתנגדויות. התיקונים שמציעה הוועדה, מתוך המכתב: "הוועדה סבורה כי יש לבחון את הגדלת החיץ בין אזורי המגורים לבין אזור מבני הציבור, להגדיל את אזור החיץ סביב המבנה והמתחם לשימור בתא שטח שלוש, וכן שיש לחזק את ציר הכניסה הראשי (המפריד בין המגורים לשטחי הציבור ושחלקים ממנו מוגדרים כמתחם לשימור)".

בהתאם לכך, קבעה הוועדה, יש להגיש תשריט וטבלאות איזון והקצאה מתוקנים לבעלים הכלולים באיחוד וחלוקה, וניתנת להם אפשרות להגיש הסתייגויות לשינויים בתכנית. אין אפשרות להגיש התנגדויות נוספות לתוכנית, וההתנגדויות שהוגשו לפני הדיון בוועדה בחודש שעבר יידונו רק אחרי תום התהליך הקשור בהחלטת הביניים.

מעמותת ב.י.ת מסרו בתגובה: "אנחנו בודקים בינתיים את משמעות החלטת הביניים שהתקבלה באופן בלתי תלוי בטענות שהעלינו, ובמקביל מחכים לתשובות על ההתנגדויות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות