fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: ניסיון להגברת תדירות התחבורה הציבורית לרכבת

אוטובוס אגד בפרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)
תחילתו של קו חדש בפרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)

לפני כשלושה שבועות התבשרנו על סנכרון קווי האוטובוס עם הרכבות, במטרה להקל על הנגישות של תושבים לתחנות הרכבת. בעיית הנגישות של פרדס חנה כרכור לתחנת הרכבת הסמוכה לה רחוקה מפתרון, ובזמן שבעלי הרכבים סובלים ממחסור במקומות חנייה סמוך לתחנת הרכבת, התושבים המסתמכים על תחבורה ציבורית נאלצים להסתמך על קו 4-א, ומבחינתם התנאים אפילו הורעו: במקביל להודעה על הסנכרון והשינויים בלוחות הזמנים, נודע כי בוטל האוטובוס שנסע בשעה 8:30 מכרכור דרך פרדס חנה אל הרכבת.

חי כהנא, תושב פרדס חנה, חיכה לפני שבועיים לשווא לאוטובוס של 7:30. כשפנה באותו יום לפניות הציבור של חברת אגד, התברר לו כי הוא ותושבים אחרים התלויים בקו הזה יכולים להמשיך ולחכות. הוא מספר: "כרגע, השעה הכי מאוחרת שאפשר לנסוע בה בשעות הבוקר לרכבת עם האוטובוס היא 7:30, וזה לא מאפשר לאנשים לפזר ילדים במסגרות החינוכיות ולהגיע לרכבת. פניתי לפניות הציבור של אגד וביקשתי שישקלו שוב את ביטול האוטובוס. הודיעו לי שהפנייה שלי הועברה למשרד התחבורה והמליצו לי לפנות לשם. אני פונה לציבור בבקשה: פנו לאגד ולמשרד התחבורה והסבירו להם כמה הקו הזה חיוני. אני מנסה לארגן כמה שיותר תושבים שיצטרפו אלי לקריאה להחזיר את הקו הזה. אגד היא חברה שנועדה להסיע את הציבור ונתמכת במשרד התחבורה, וגם אם הקו אינו רווחי, התושבים תלויים בקו הזה וזקוקים לו על מנת לנהל את חייהם. המועצה לא מתערבת בנעשה והתושבים נופלים בין הכיסאות. אני מזמין את כל מי שמוכן להצטרף אלי ליצור קשר דרך הדף שלי בפייסבוק, hai kahana". כהנא העלה לרשת עצומה בנושא, https://www.atzuma.co.il/bus4phk.

אוטובוס אגד בפרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)
אוטובוס אגד בפרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)

כהנא מספר כי כבר לפני כשנה וחצי הריץ עצומה להגדלת תדירות קווי האוטובוס, ואז חתמו על העצומה מאות תושבים. בקו 4-א משתמשים לא רק נוסעי הרכבת אלא גם תלמידי בית ספר ותושבים אחרים שצריכים להגיע לתחנות בדרך, מכרכור לפרדס חנה ובחזרה. לניסיונות של כהנא להביא להוספת נסיעות בקו במשך היום מצטרפים ניסיונות נוספים שנעשו על ידי תושבים בשנים האחרונות לפעול מול הגורמים הנוגעים בדבר ולהגביר את תדירות הקו.

תגובת חברת אגד: "לוח הזמנים של קו 4א הותאם לשינוי שבוצע בלוח הזמנים של רכבת ישראל ובדומה ללו"ז הקודם הוא כולל 4 נסיעות בשעות הבוקר. עם שינוי זה הוחלט להסיט את הנסיעה של 8:35, שזכתה לביקוש נמוך, לשעה מוקדמת יותר בה יש ביקוש גבוה יותר לנסיעה. אגד ימשיך לעקוב אחר הביקושים לשירות ובמידה ויהיה צורך אמיתי נבחן את הנושא בחיוב".

תגובת משרד התחבורה: "חברת אגד שינתה את שעות הפעילות של קו4 א, היוצא מתחנת פרדס חנה-כרכור לתחנת הרכבת קיסריה-פרדס חנה, בהתאם לשינוי לוח הזמנים של הרכבת. משרד התחבורה פועל להחזרת הנסיעה של 8:35. תגבור תדירות הקו תלוי באישור הרשות המקומית".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "קו 4 א' הינו מסלול חדש שגובש במשותף בין המועצה המקומית, אגד ומשרד התחבורה, במטרה לייעל את ההגעה לתחנת הרכבת בדגש על שעות השיא. כדי להפעיל את הקו, השונה מהקו הקיים (4) בזה שבמקום להיות מסלול מעגלי, מדובר בעצם בשני מסלולים קווים מקבילים, בכיוונים נגדיים, נדרש להציב מספר תחנות איסוף והורדה חדשות. מהלך זה מאושר ע"י משרד התחבורה לאחר שהרשות המקומית מגישה תכנית להסדרי תנועה חדשים לאישור. כעת אנחנו נמצאים בהליך הכנת תכניות אלו. למועצה לא ידוע על שינוי שנערך בתדירות הקו הנוכחי והנושא ייבדק מול נציגי אגד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות