fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה כרכור: נלחמים בתופעת גניבות המים

בחברת משאבי מיים מתכוונים להעלות מהלך במלחמה כנגד גניבות מים, גם באמצעות התקנת מערכות קריאה מרחוק המתריעות בפני גניבה. "אנחנו לא הולכים לרחם על גנבי מים", אומרים אנשיה
מד מים שניזוק במטרה לשבש את פעילותו ולגנוב מים (צילום: משאבי מים)
מד מים שניזוק במטרה לשבש את פעילותו ולגנוב מים (צילום: משאבי מים)

חברת "משאבי מים", האחראית על משק המים והביוב במועצה המקומית פרדס חנה כרכור, מתריעה על תופעה הולכת ומתרחבת של גניבות מים. בחברה אומרים כי היא שמה לעצמה למטרה להעלות מהלך במלחמה בגניבות. בכוונת החברה גם להתקין מערכות קריאה מרחוק, המסוגלים לקרוא מרחוק ולהתריע אודות גניבה או כל נגיעה במד המים. "יש בפרדס חנה כרכור ובסביבתה תופעה נרחבת של גניבות מים", מספר מנהל התפעול של החברה,  "יש דרכים שונות שבהן אנשים לוקחים את הדין לידיים ומבצעים זאת, והם הולכים ונהיים יצירתיים עם הזמן".

מד מים שניזוק במטרה לשבש את פעילותו ולגנוב מים (צילום: משאבי מים)
מד מים שניזוק במטרה לשבש את פעילותו ולגנוב מים (צילום: משאבי מים)

בחברה מספרים כי גניבת המים מתרחבת משנה לשנה. "כיום אנשים מכל סוגי המגזרים גונבים, לא רק אוכלוסיות נזקקות. יש גנבי מים חקלאיים ומסחריים ויש גנבי מים פרטיים, כולל אנשים אמידים ביותר בעלי בית גדול וגינה פורחת. זה כבר ממש הפך לנורמה, ואנחנו רוצים לשנות את הנורמה הזאת".

בפרדס חנה כרכור יש למעלה מ-11,000 שעוני מים, והחברה משקיעה מאמצים לפעול ולמצוא את הגנבים. ב'משאבי מיים' מצאו דרכים ללכוד גנבי מים ולהגביר את האכיפה נגד גניבות, והם עומדים ליישם אותן בקרוב. "גייסנו מערך שלם של סיירים ואנשי שטח שהולכים לאתר את הגניבות, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל למציאת גנבי המים, הגשת תלונות וכתבי אישום נגדם. לפי סעיף 400 לחוק העונשין, גניבת מים היא עבירה פלילית. בנוסף, אנחנו יכולים לפעול נגד גנבים גם בהליך אזרחי של הגשת תביעות.

"חשוב לציין שתופעה זו הולכת וגדלה בעיקר בחודשי הקיץ. כדי למנוע פגיעה בציבור הרחב, אנחנו פועלים כדי למנוע אותה. המערך יפעל הן בשעות הבוקר והן בשעות הלילה. חברת משאבי מים קונה את המים מחברת מקורות, ועל כן גניבות המים המתבצעות בפרדס חנה כרכור גורמות לפגיעה במשאבי החברה ובמשאבי הציבור, ומקשות על החברה להשקיע בפיתוח תשתיות, דבר הפוגע בציבור הרחב. אנחנו לא הולכים לרחם על גנבי מים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות