fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למה אין מכונת הנפקת רישיון רכב אוטומטית בפרדס חנה-כרכור?

תושבי פרדס-חנה כרכור שרוצים להנפיק רישיון רכב או נהיגה במכונות השירות האוטומטיות החדשות, צריכים לנסוע עד לחדרה מזרח. למנהל הפרויקט, חזי יהלומי, יש את התשובה
מכונת השירות בחדרה (צילום: חזי יהלומי)
מכונת השירות בחדרה (צילום: חזי יהלומי)
מכונת השירות בחדרה (צילום: חזי יהלומי)
מכונת השירות בחדרה (צילום: חזי יהלומי)

מכונות שירות אוטומטיות שהוצבו בחורף שעבר ברחבי הארץ מחליפות את עבודתו של משרד הרישוי בהפקת רישיונות רכב ונהיגה. משרד התחבורה מבקש ליידע בכך את התושבים. המכונה הקרובה ביותר לפרדס חנה כרכור נמצאת בחדרה מזרח. האם יש סיכוי שתוצב מכונה גם בפרדס חנה-כרכור? הכול תלוי בביקוש ובלחץ הציבורי

חזי יהלומי, מנהל הפרויקט, מספר על השירות, הקיים כבר מהחורף האחרון, אך תושבים רבים עדיין לא מודעים לו: "החלטנו להמציא מכונה במתכונת של כספומט, שמטרתה להנגיש  את שירות משרד הרישוי לאנשים ולאפשר פעולות הקשורות להפקת רישיונות רכב ונהיגה דרך המכונה. לאחר פיילוט שבו הצבנו מכונות ב-4 משרדי רישוי בארץ ובדקנו שהכול תקין, בינואר 2013 הצבנו 51 מכונות ברחבי הארץ. 44 מהן הוצבו בפארמים, לאחר שסופרפארם זכו במכרז, משהתברר שהם עונים לכל הדרישות שלנו. 7 המכונות הנוספות מפוזרות במשרדי רישוי, מתוכן 2 בקניונים שמשרדי הרישוי ממוקמים בהם, מה שמאפשר לקבל שירות מהמכונה אחרי עבודת המשרד. מוקד שירות של המכונות מתפקד במטרה לתקן תקלות במכונות מרחוק ולתת מענה לציבור אם הוא זקוק להסבר לתפעול המכונה, או מענה לבעיה או שאלה אחרת".

יתרונות השירות, מספר יהלומי, הם רבים: "רוב סניפי סופרפארם פתוחים לפחות 12 שעות ביממה, וחצי מסניפי סופרפארם ששמנו בהם מכונות פתוחים 24 שעות ביממה, וגם בסופי השבוע. השירות הוא מסביב לשעון. מטרה נוספת היא הוזלת השירות, כי בדרך זו לא גובים עמלת פקיד. אנשים הולכים למכונה ונחסך להם הצורך לבוא למשרד, וזה חוסך ימי עבודה, הוצאה על דלק ועמידה בתורים. רווח נוסף הוא שהפקידים במשרדי הרישוי מתפנים לשבת יותר בסבלנות עם הלקוחות המגיעים למשרד. יש להם יותר זמן לכך, כי הם פחות מוצפים בפניות".

יהלומי מספר כי מיקום המכונות לא נבחר באקראי. משרד התחבורה מיפה את הארץ ובדק מהן הצריכות והדרישה בתחום. "מבחינתנו, המכונות הצליחו בצורה בלתי רגילה, ורואים את ההיענות והביקוש להן. זה ניכר בעיקר בימי ו' ובשעות הלילה, כשהמשרדים סגורים.  אדם שמגלה שנגמר לו הטסט של האוטו, הולך למכונה ומסדר את זה. משרד האוצר אימץ בינתיים את הרעיון והוא עומד לשים מכונות דומות בכל משרדי הממשלה – בט"ל, משרד האוצר ומשרד התמ"ת. אין דבר כזה בכל העולם. פנו אלי מאוסטרליה והתעניינו ברעיון".

המכונות הקרובות ביותר לפרדס חנה-כרכור נמצאות בסניף סופרפארם שבחדרה מזרח ברחוב צה"ל 5 ובאום אל פאחם על כביש הראשי. חבר מועצת פרדס חנה כרכור מטעם סיעת "ביחד עם העבודה", רון לירם, פנה לאחרונה למשרד התחבורה בשאלה האם יש אפשרות להציב מכונת שירות דומה בפרדס חנה או בסביבתה הקרובה, כמו למשל בסניף סופרפארם במרכז "ביג", כדי להקל על תושבי פרדס חנה-כרכור.

חזי יהלומי מסביר בתגובה כי הדברים תלויים בהיענות הציבור: "אם בעתיד תהיה דרישה גדולה ולחץ של הציבור, נשיג תקציב נוסף באישור משרד התחבורה להצבת מכונות נוספות".

» בואו לדבר על זה בפייסבוק

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות