fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ככה לא מנהלים מועצה"

הגר פרי יגור טוענת כי הנוהל החדש, לפיו בקשה למידע תוגש למנהלת לשכתו של געש, פוגע בציבור. המועצה: "פניות של חברי המועצה פוגעות בעבודה השוטפת"
מועצת פרדס חנה-כרכור (צילום: נירית שפאץ)
מועצת פרדס חנה-כרכור (צילום: נירית שפאץ)

בישיבת המליאה לפני כשלושה שבועות ביקש ראש מועצת פרדס חנה-כרכור, חיים געש, מחברי המועצה להפנות כל שאלה או בקשה למידע דרך מנהלת לשכתו. הגר פרי יגור מסיעת "ביחד עם העבודה" התנגדה: "אמרתי שאני מבינה שרצונו להגן על העובדים, והצעתי שפניות למידע ייעשו למנהלי אגפים. הוא סירב".

בימים הבאים, היא מספרת, המדיניות החדשה יצאה אל הפועל. "כמה ימים אחרי המליאה פניתי לגזבר ומזכיר המועצה, רן גלר, בבקשת מידע על רשימת רכבים שהתחייב במליאה למסור. השארתי מזכר במשרדו וקיבלתי במייל סריקה של המזכר ותשובה ממנהלת הלשכה של געש: 'בקשתך התקבלה כשאילתא ותידון בישיבת המועצה'. שאילתא אפשר לדחות גם 60 יום. זו לא דרך ראויה לנהל מועצה, ולא נתקלתי בזה באף רשות מקומית".

 

 

 

הגר פרי יגור (צילום: מיה כרמי דרור)
הגר פרי יגור (צילום: מיה כרמי דרור)

ב-12.11 פנתה פרי יגור בנושא לממונה על המחוז במשרד הפנים. "אני מודעת היטב לרגישות בה נתונים עובדים כשנבחר ציבור, ובוודאי מהאופוזיציה, פונה לקבלת מידע. עם זאת, הקשר הבלתי אמצעי של נבחר ציבור עם הדרג המקצועי חשוב לאין שיעור למתן השירות לתושבים, הרואים בנבחריהם כתובת כמו הפקידות המקצועית. ראש המועצה שלנו עיוור לראות את יכולתו להפיק תועלת משת"פ למען הציבור. הוא מציג זאת כאילו הוא מקל על חברי המועצה ומייצר להם כתובת לקבלת מידע, ובפועל מעביר הנחיות להתייחס לפניותיי כשאילתות, כך ניתן להשיב עליהן בתוך 60 יום, ועוד 'תרגילים' להרחקת מתן המידע מ'זמן אמת' כפי שהתחייב לעשות. קיבלתי גם הנחיה לעיין בחומרים רק בשעות העבודה של עובדי המועצה, שבהן חברי מועצה שלפני גיל פרישה עובדים לפרנסתם. במצב שנוצר, עובדים מפחדים אפילו לשוחח עם חברי המועצה, וזאת במערכת שנועדה לתת שירות לתושבים. מי שטוען לכוונות טובות פוגע בעובדים, במערכות יחסים קולגיאליות, בחברי המועצה, ובשורה התחתונה – בציבור".

תגובת המועצה: "המועצה פועלת בשקיפות מלאה תוך שמירה על מינהל תקין ויעיל, ובהתאם לצו המועצות. לעניין זה יש להפריד בין זכות חבר המועצה לעיון במסמכים קיימים לבין הטלת משימות חדשות על עובדי רשות על ידי חברי המועצה ולמענם. לעתים קרובות מתקבלות פניות חברי המועצה המשבשות את מהלך יומם התקין ופוגעות בעבודה השוטפת, תוך ייצור מטלות חדשות ללא בקרה ניהולית. עובדי הרשות הם לפני הכל עובדי הציבור, הרואים בשירות זה למען התושבים זכות וחובה גם יחד. בהתאם לכך, הנחה ראש המועצה שהבקשות ירוכזו בידי עובד אחד ויטופלו על ידו, הפרדה הכרחית ומקובלת שנועדה לאפשר העסקת עובדי המועצה באופן המשרת את הציבור בנאמנות וביעילות. אין הדבר סותר כהוא זה את זמינותם כבעבר של מסמכים קיימים אלו עבור כלל חברי המועצה המכהנים, וזאת תוך פנייה מסודרת ומכובדת לתיאום מועד העיון המתוכנן במשרדי המועצה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות