fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כי שוקולד עושים באהבה

בקניונית הכיכר בפרדס חנה פועל זה כחודשיים מיזם חברתי מתוק במיוחד: "גוונים של מתוק", במסגרתו בני נוער בסיכון מבתי ספר באזור לומדים להכין שוקולד
בני נוער מכינים שוקולד בסדנה (צילום: אביחי ג'רפי)
בני נוער מכינים שוקולד בסדנה (צילום: אביחי ג'רפי)

 

בחודשיים האחרונים פועל בקניונית הכיכר במרכז פרדס חנה מיזם "גוונים של מתוק", שבמסגרתו בני נוער בסיכון מבתי ספר באזור לומדים להכין שוקולד בצורה מקצועית, יוצאים עם תעודה מקצועית ונתרמים מאוד בדרך.

מאחורי המיזם עומדים דורון עבדי והשוקולטייר עודד מקסימוב שמנחה את הסדנאות. השבוע, בימי החנוכה, פתח המקום את שעריו והזמין את כל ילדי היישוב בני 5 ומעלה לסדנאות, דוכני יצירה, הופעות ועוד.

"גוונים של מתוק" היא יוזמה של גרעין "אור למרחב", אחד מ~207 קהילות משימתיות בארץ אותן מקדמת קרן שח"ף. מטרת הגרעין לקדם פרויקטים חינוכיים וחברתיים ולהשתלב בקהילה, והפעילות מתאפשרת הודות למיזם משותף של קרן שח"ף וקרן נתן לקידום עסקים חברתיים. ההתלהבות והשמחה שמלווה את "גוונים של מתוק" סוחפת לתוכה אנשים נוספים והיוזמה מתרחבת לפעילויות קהילתיות ואוכלוסיות נוספות.

גוונים של מתוק (צילום: אביחי ג'רפי)
גוונים של מתוק (צילום: אביחי ג'רפי)

 

נועה לירן, היועצת השיווקית של המיזם, תושבת שקד, מספרת: "50 אחוז מהמיזם נתמך וממומן על ידי פנימיית נווה מיכאל בפרדס חנה. בני הנוער המגיעים לסדנאות באים מנווה מיכאל, סדנאות חקלאי ועוד. נקבל בברכה גם בני נוער מחוץ ליישוב. בני הנוער לומדים בסדנאות את מה שנדרש משוקולטייר: להכין פרלינים, מילויים, טראפלס, טבלאות שוקולד, עבודה עם טמפרטורה מדויקת ועוד. כשהם מסיימים הכשרה של חודשיים, אנחנו עושים להם מסיבת סיום, הם מקבלים חולצה ותעודת קונדיטור ואנחנו יוצאים איתם לשטח. אני עושה להם סדנת מכירה והם מעמידים דוכנים במרכזים. זה נותן להם המון ביטחון בעצמם ובתוצרים שלהם, ויכולת להביע את עצמם. בסדנאות עצמן הם משפרים ויסות חושי, קבלת סמכות, עבודת צוות ועוד".

בנוסף לסדנאות מתקיימות במקום פעילויות לציבור הרחב: בכל יום שלישי בבוקר מפגש מתוק לגיל הזהב, בקרוב ייפתחו חוג שוקולד לילדים ולבני נוער, סדנאות הורה וילד, אירועים משפחתיים וסדנה זוגית. במקום גם יתחיל לפעול בית קפה עם מחירים "חברתיים" שכל רווחיו יוקדשו למיזם עבור נוער בסיכון.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות