fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"חדר אוכל מטונף, עכברים בכל מקום ושירותים מזוהמים"

הורים לחיילים במחנה 80 הסמוך לפרדס דורשים לשפר את תנאי השירות של ילדיהם. צה"ל: הנושא טופל
דרוש טיפול. מחנה 80 (צילום: שלומי גבאי)
דרוש טיפול. מחנה 80 (צילום: שלומי גבאי)

שמירה על היגיינה היא חלק חיוני בניהול כל בסיס צבאי. מניעת מגיפות חשובה במיוחד במקום בו חיים אנשים בצפיפות, כמו גם מניעת זיהומים ומפגעי בריאות והבטחת תנאי חיים סבירים לחיילים. השבוע עלו תלונות קשות על תנאי המגורים והמחיה בבסיס מחנה 80 הסמוך לפרדס חנה, שנגעו בנושא ההיגיינה והסעירו את הרשת. הורים לחיילים המשרתים בבסיס העלו טענות בדבר תנאי תברואה ירודים ביותר, המגיעים לכלל סכנה בריאותית.

הורים לחיילים המשרתים בבסיס מספרים כי לאחר שחייל העלה לפייסבוק תמונה של מה שנראה כמו גוויית עכבר צפה בתוך רוטב, שצילם לדבריו בזמן תורנות מטבח שעשה, הורים העלו לפייסבוק תמונה נוספת, של שירותים מטונפים באורח קיצוני שעליהם כתבו כי אלה שירותי הסגל. התמונות זכו לשיתופים.

דרוש טיפול. מחנה 80  (צילום: שלומי גבאי)
דרוש טיפול. מחנה 80 (צילום: שלומי גבאי)

"השירותים והמקלחות של הסגל נמצאים במצב תברואתי מחפיר", מתארים ההורים תמונה עגומה. "יש נזילות מים מברזיות וממקלחות ומצב של מים עומדים שאינו היגייני ומסוכן לבריאות. כמו כן, החרסינות שבורות ומרוסקות לגמרי".

כלי תקשורת שונים עסקו בנושא במהלך השבוע, והורים שהתלוננו אמרו כי הם מבקשים תשובות: "אם לא ניתן להשתמש בשירותים ובמקלחות או לאכול בבסיס, זה לא תקין", והוסיפו כי בכוונתם לפנות לקצין רפואה ראשי בנושא.

אם נוספת לחייל בבסיס מספרת: "כששיתפתי את התמונות של העכבר והשירותים שהתפרסמו ברשת, התברר לי מבני שמה שקורה שם עולה על התיאור הזה. בבסיס אין מזגן ואפילו לא מאוורר, אפילו עכשיו, בשיא הקיץ. אין מים קרים בקולרים, חדר האוכל מטונף, האוכל מגעיל ואי אפשר להתקרב אליו, יש עכברים וחרקים בכל מקום, השירותים מטונפים וברז המים לא ניתן לסגירה כל הלילה והמים זורמים. יש שם בעיה סניטארית קשה שעלולה להביא למחלות. כשאני שולחת את ילדיי לצבא אני מצפה שיעשו שירות מכובד ומכבד, ולא כך".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הנושא נבדק וטופל נקודתית".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות