fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המועצות מתכוננות בתשתיות לחורף

עץ שנפל על קו מתח בפרדס חנה והפסיק את החשמל בשכונה באחד החורפים האחרונים (צילום: נירית שפאץ)
עץ שנפל על קו מתח בפרדס חנה והפסיק את החשמל בשכונה באחד החורפים האחרונים (צילום: נירית שפאץ)

בפרדס חנה כרכור ראינו במהלך השנים לא מעט הצפות בחורף. כבישים ומדרכות רבים נסללו בו לראשונה לפני עשורים רבים, או שלא נסללו כלל, ונמצאים עדיין בתהליך של סלילה ושיקום הדרגתיים.

מהמועצה נמסר: "המועצה נערכת מדי שנה לעונת החורף ולגשמים כבר במהלך חודשי הקיץ. אנו שמים דגש על ניקוי מערכת הניקוז בשטחים הציבוריים והגבהת משטחים המועדים להצפות. במסגרת פעילותה השוטפת של הרשות מידי שנה אנו פועלים לשדרוג תשתיות בכל רחבי המושבה, הפעילות מבוצעת בהתאם לסדרי עדיפויות ולרמת הדחיפות. לקראת ימי גשמים אנו מעדכנים ומיידעים את התושבים על הנחיות ייעודיות, כולל היערכות לרוחות חזקות ולמזג אוויר סוער במיוחד".

הצפה בפרדס חנה כרכור באחד החורפים הקודמים (צילום: פרטי)
הצפה בפרדס חנה כרכור באחד החורפים הקודמים (צילום: פרטי)

במועצה ציינו גם את ההיערכות לסיוע לאוכלוסיות המתקשות במיוחד לעמוד בפגעי החורף: "האגף לשירותי רווחה וקהילה מסייע לקבוצות אוכלוסייה חלשות יותר באמצעות חלוקה מוקדמת של אמצעי חימום. במקביל, המוקד העירוני מתודרך לקבלת פניות ולטיפול מהיר בנושאים בטיחותיים, כגון חשמל ותאורה, והצפות אפשריות. בימי סערות ניכרת מעורבות של כלל אגפי ומחלקות הרשות, כולל פקחי הרשות שמסייעים היכן שנדרש והאגף לשירותי רווחה וקהילה המסייעים פרטנית בהתאם לצורך. אנו מקבלים את החורף לאחר היערכות מוקדמת סדירה, שמחים על ריבוי גשמי הברכה ומאחלים לכולנו חורף בטוח ונעים".

בזכרון יעקב זוכרים את חודש נובמבר של השנה שעברה כתקופה שבה המושבה סבלה במיוחד דווקא מהיעדר הגשמים ומהיובש הקיצוני שמתרחשים לפעמים בנובמבר, כששילוב של שרב סתווי, יובש באוויר ורוח חזקה ליבו והחמירו את שריפות הענק שהשתוללו ביישוב בדיוק לפני שנה, הפכו את החיים בו על פיהם למספר ימים וגרמו להרס של בתים, תשתיות וצמחייה שהיישוב עוד לא השתקם ממנו לגמרי עד היום. השנה היה מזג האוויר של הסתיו פחות קיצוני, ונכון לחודש נובמבר, היישוב יכול להיערך יותר בנחת לחורף הקרב ולקוות שהוא יכלול את מה שמצפים מחורף: גשמים, רוחות, קור ולפעמים ברד. המועצה המקומית זכרון יעקב מכינה את התשתיות לחורף כבכל שנה, ולשם כך אישרה מליאת המועצה בישיבתה בתחילת ספטמבר האחרון תקציב מיוחד בסך של 160 אלף שקלים לטובות העבודות.

זכרון יעקב נמצאת על הר וזוכה בכך שמימי הגשמים נוטים לזרום ממנו כלפי מטה בחופשיות, ולכן נהנית ממיעוט יחסי של הצפות, ובכל זאת הגשמים הכבדים והפתאומיים שמתרחשים בחורף מחייבים את הסדרת הניקוז בה. מהמועצה נמסר כי עבודות התשתיות לקראת החורף כיום כוללות שטיפה וניקוז של מערכת מי הגשמים הקיימת, כולל ניקוי הקולטנים, עבודות ניקוי התעלה לאורך רחוב מנחם בגין ביישוב, ותעלה הקולטת את הגשמים של השכונה הצפונית ורחוב פינלס ומנקזת ומגינה על כביש מנחם בגין והחלפת התעלה ברחוב צה"ל. כמו כן, מחלקת ההנדסה ערוכה להוספת קולטנים ברחבי המושבה, בנקודות קריטיות. "התוכנית צפויה לספק מענה לבעיות האפשריות שיכולות לצוץ במהלך החורף", סיכמו במועצה, "בנוסף לעבודות ההנדסיות במושבה, המועצה המקומית תבצע עבודות גיזום עצים במקומות הנדרשים לכך".

בניין מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)
בניין מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)

בבנימינה-גבעת עדה, השילוב של יישוב בעל מאפיינים כפריים ועירוניים ומסילת הרכבת שחוצה אותו לאורכו מחייבים היערכות מיוחדת. מהמועצה נמסר: "המועצה המקומית מבצעת מדי שנה, לקראת החורף ובמהלכו, פעולות רבות ומגוונות במטרה לשמור על שגרת חיים תקינה. גם במקרים של מזג אויר חורפי במיוחד, צוותי השטח במחלקות השונות דואגים לגיזום עצים, פתיחת צנרת הניקוז וטיפול במתחמים בעייתיים ברחבי המושבות. עיקר העבודות מתרכזות בגיזומי בטיחות של עצים בגינות ציבוריות ובתוואי שלאורך מסילת הרכבת' הוספת קולטנים ברחובות וניקיון ניקוזים קיימים, והחלפת גופי תאורה ושדרוגם".

לצד הפעולות שנמצאות באחריות המועצה, במועצת בנימינה-גבעת עדה פנו גם לתושבים בהמלצות לנקוט מספר פעולות שהם יכולים לנקוט כדי להפוך את עונת החורף לבטוחה יותר עבורם: "נקו את המרזבים ופתחי הניקוז, חזקו וקבעו עצמים העלולים להינתק ברוח החזקה כגון אנטנות, סככות וכבלים רופפים; הקפידו לגזום עצים בגינה הפרטית והודיעו למוקד 103 של חברת חשמל על עצים המסכנים קווי מתח; נצלו את ימי שהשמש לאיטום ובידוד הבית מפני רטיבות וקור; הכינו אמצעי תאורת חירום חשמלית, נרות, מצית, מכשיר רדיו עם סוללות, סוללת גיבוי למכשיר הסלולרי וסוללות למכשירים מצילי חיים עבור חולים כרוניים. בהצלחה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות