fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זה לא נעים לראות חוות סוסים ריקה

לפני כשבועיים פונו סופית הסוסים מחוות שילובים בפרדס חנה והמקום נסגר. הורים ששילמו מראש על שיעורי רכיבה נותרו ללא מענה, כמו גם סטודנטים ששילמו דמי לימוד ועובדים שלא קיבלו משכורת. בעלי החווה לא מגיבים לפניות
חוות שילובים נטושה השבוע (צילום: נירית שפאץ)
חוות שילובים נטושה השבוע (צילום: נירית שפאץ)

בשבועות האחרונים נעזבה ופונתה חוות הסוסים "שילובים" שפעלה בעשור האחרון בתחומי כפר הנוער החקלאי בפרדס חנה, ובה פעלה המכללה ללימודי הסוס. החווה הפעילה חוגי רכיבה ורכיבה טיפולית לילדים רבים והכשירה מדריכי רכיבה. לפני כשבועיים נעלמו הסוסים, החלק הקדמי של השטח, שהחווה החזיקה בשכירות, נחפר והוצבו בו מחסנים.

מקורבים להתנהלות החווה מספרים כי כבר לפני כחודש וחצי היה ידוע שהיא עומדת בפני פשיטת רגל ותיסגר במהרה: "את מספר הסוסים החלו לצמצם בהדרגה לפני יותר מחודש. המדריכים לימדו וטיפלו בסוסים הנותרים, ולבסוף פונו יתר הסוסים".

החווה הנטושה השבוע (צילומים: נירית שפאץ)
החווה הנטושה השבוע (צילומים: נירית שפאץ)

יחד עם זאת, בתחילת החודש שעבר עדיין פרסמה המכללה את עצמה כאילו היא עומדת לקיים שנת לימודים מלאה, ועודדה הורים לרשום את ילדיהם לחוגים. בדף הפייסבוק של המכללה ללימודי הסוס עוד נראתה השבוע הודעה מ-10 באוקטובר המספרת על "ימים פתוחים" במקום שעברו בהצלחה, ומודעה אחרת המפרסמת יום פתוח לקורס מדריכי רכיבה ב-1 באוקטובר. "בואו ליום הפתוח, הבטיחו את מקומכם מראש", נכתב בדף.

"עשרות ילדים שלמדו בחוגים או טופלו ברכיבה שילמו מראש ונפגעו, ועשרות סטודנטים לרכיבה טיפולית נפגעו, כי הקורסים שהחלו נקטעו והם לא יקבלו תעודה. הם שילמו לשווא שכר לימוד של עשרות אלפי שקלים, ובכוונתם להגיש תביעה ייצוגית", מספרים המקורבים.

אם לילד בן 7, תושבת כרכור, שרשמה את בנה לחוג רכיבה, מספרת: "הילד שובץ למדריך באוקטובר ולא נאמר לנו דבר על סגירה. לפני כשלושה שבועות קיבלנו SMS בנוסח: 'השבוע לא יתקיים שיעור עקב בעיות בביטוח. אנו מטפלים בעניין ומקווים שהכול יסתדר עד השבוע הבא'. בשבוע שלאחר מכן התקשרתי למכללה ולא היה מענה. הגעתי למקום ומצאתי אותו ריק. שילמתי על 10 שיעורים מראש ועכשיו לא ניתן לדבר על הסדר כספי. כואב לי גם שעשו זאת בלי להודיע דבר לילדים. בני ציפה לשיעור הזה כל השבוע".

אם נוספת מהיישוב, שבתה טופלה ברכיבה בחווה במשך כשנה בהסדר עם קופת חולים, מספרת כי לאורך השנה הייתה תחלופה גבוהה של מדריכים, מה ששידר חוסר יציבות, אך שנת הלימודים הנוכחית נפתחה כרגיל. לפני כשלושה שבועות קיבלה SMS המודיע שהטיפול שתוכנן לבתה למחרת לא יתקיים בשל בעיות בביטוח ושהחווה תהיה עימה בקשר בשבוע הבא. היא לא שמעה דבר מהחווה מאז.

לפני כשבועיים התפרסמה בפורטל "סוסים" בשם המכללה הודעה הפונה לתלמידי המכללה, ובה נכתב שהחווה נתקלה לאחרונה בקשיים כלכליים שלא אפשרו לה את המשך פעילותה הרציף. עוד נכתב בהודעה כי מתקיימים כעת מגעים עם גורם רכש חיצוני שביכולתו לסייע לחווה פיננסית וכי הודעה על חידוש פעילותה תימסר בנפרד. עד כה לא נמסר דבר נוסף מבעלי החווה, אריה חן וסמדר רייף, דרך פורטל "סוסים" או בכל דרך אחרת.

עומר גרינבוים, שניהל כשכיר את הפן המקצועי-לימודי של החווה, טוען כי לא ידע דבר על התוכנית לסגירת הפעילות וכי הוא עצמו נפגע. "עבדתי במקום כשכיר ולא התעסקתי בכספים. אני והעובדים השכירים האחרים בחווה לא קיבלנו את המשכורת האחרונה על עבודתנו. אנחנו, הצוות המקצועי, מנסים עכשיו לעזור לסטודנטים שנפגעו. פנינו למינהל הספורט לבדוק אפשרות של הסדר עבורם, ואנחנו ממתינים לתשובה. אנחנו אוהבים את תלמידינו, ואם 'שילובים' לא תחזור לפעילות נבדוק איך להתארגן אחרת כדי ללמדם".

מודעה שמפרסמת יום פתוח לקורס רכיבה בדף הפייסבוק של המכללה
מודעה שמפרסמת יום פתוח לקורס רכיבה בדף הפייסבוק של המכללה

עין-בר אלפסי, תושבת פרדס חנה שעבדה בחווה כמדריכה במשך כשנה, מספרת: "בספטמבר, כשחזרנו מפגרת הקיץ והשנה נפתחה, הכול נראה בסדר. ב-1 בנובמבר קיבלתי SMS מסמדר, בו נכתב שלא תתקיים פעילות ושהיא תעדכן אותנו בשיחה על מה שקורה. בפגישה היא לא אמרה דבר ברור, וביקשה שנמתין בסבלנות עד שהדברים יסתדרו. אחר כך משכו אותנו מיום ליום: 'מחר נעדכן'. לא קיבלנו משכורת על חודש אוקטובר וכיום הבעלים לא זמינים. אני מאוד מאוכזבת ומופתעת מהתנהלותם, וצר לי מאוד על כל הילדים שנותרו בלי מקום ללכת אליו. אני מאוד מעריכה את ההורים שעדיין מחכים לנו, זה נותן לי המון מוטיבציה למצוא לנו בית טוב ויציב".

עד מועד סגירת הגיליון לא ניתן היה להשיג את תגובתם של בעלי החווה.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות