fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בתוכנית: שאטל קהילתי לרכבת

תושבי פרדס חנה-כרכור שנתקלים בבעיות תחבורה, החליטו ליזום "שאטל קהילתי". בינתיים כ-500 אנשים הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שהוקמה במיוחד לשם כך. המטרה: כמה שיותר טרמפים לכמה שיותר תושבים
מכוניות חונות בשולי הדרך בגלל מחסור בחנייה בחניון צילום: נירית שפאץ
מצוקת חניה בקריות. צילום: נירית שפאץ

בפרדס חנה-כרכור מתמודדים עם דלילות תחבורה ציבורית לתחנת הרכבת הסמוכה ליישוב, בנוסף למחסור במקומות חנייה באזור הרכבת. בשבועות האחרונים, כך לטענת התושבים, הבעיה החמירה עוד יותר בשל הפסקת התאורה בדרך המובילה מצומת הנח"ל לתחנה. מדובר בדרך צרה ומשובשת העוברת בשדות, וכעת בחשיכה המוחלטת בשעות מסוימות, הנסיעה בה הפכה למסוכנת.

גלית אליאש, תושבת כרכור, יצאה לאחרונה ביוזמה לאיסוף ותיאום נסיעות משותפות לתחנת הרכבת ובחזרה ממנה, שהיא קוראת לה "השאטל הקהילתי". "בעלי שלומי חזר לאחרונה לעבוד בתל אביב. אנחנו עם אוטו אחד, ואין באזור שלנו תחבורה ציבורית שמאפשרת להגיע לרכבת באופן אמין ומספק", היא מסבירה, "אין לנו שום כוונה לקנות אוטו נוסף. החלטתי לעשות ניסוי מתוך הבנה שיש כאן קהילה ושהפייסבוק הוא כלי שיכול להפגיש בין אנשים ולעזור בעניינים קהילתיים כאלה".

מכוניות חונות בשולי הדרך בגלל מחסור בחנייה בחניון צילום: נירית שפאץ
מכוניות חונות בשולי הדרך בגלל מחסור בחנייה בחניון צילום: נירית שפאץ

מי שצריך טרמפ לרכבת או מי שנוסע לרכבת ויכול להציע טרמפ כזה, יכול להיכנס לקבוצה שהוקמה לשם כך בפייסבוק, שנקראת "שאטל מכרכור ופרדס חנה לרכבת פ.חנה". אליאש מסבירה כי להבדיל מלוח טרמפים כללי, הלוח הזה מוקדש רק לטרמפים מפרדס חנה כרכור לרכבת ובחזרה. לצד טרמפים חד פעמיים ונקודתיים, הועלה לדף גם קובץ של אנשים שנוסעים באופן קבוע לרכבת, עם פירוט מאיפה או לאן הם נוסעים ברחבי פרדס חנה כרכור, ובאיזו שעה.

"עד כה כבר נרשמו לדף יותר מ-500 אנשים", אומרת אליאש, "אבל כדי שזה יעבוד, אחד הדברים שיכולים לעזור הוא מסה של משתתפים, מכל רחבי פרדס חנה-כרכור. הרעיון הוא לצרף כמה שיותר אנשים, כדי למצוא כמה שיותר טרמפים. ועם זאת, את הבעיות צריך לפתור בסופו של דבר גם ברמה היישובית. היישוב הולך וגדל, והרכבת היא משאב מאוד חיובי שיש לנו, שמקרבת אותנו למקומות עבודה במרכז ובחיפה. זה שאין אליה גישה נוחה, זה ממש אבסורד".

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר: "לפני כשבועיים נגנבו כבלי החשמל של רשת התאורה בתוואי המדובר. המועצה מצויה בעיצומו של הליך הזמנת חומרים ועבודת השיקום של הנזק בהקדם האפשרי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות