fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביקורת נוקבת בכנסת נגד סגירת סדנאות

בדיון בוועדת החינוך של הכנסת, דרש יו"ר הוועדה ממועצת פרדס חנה וממשרד החינוך לתת הסברים ולדאוג לפתרונות לכל ילד. המועצה: "היו"ר קיבל את עמדת המועצה"
סגירה היא פתרון? שערי סדנאות חקלאי. צילום: נירית שפאץ
סגירה היא פתרון? שערי סדנאות חקלאי. צילום: נירית שפאץ

 

ביום שלישי דנה ועדת החינוך של הכנסת בהחלטת מועצת פרדס חנה-כרכור לסגור את חטיבת סדנאות חקלאי ולפזר את התלמידים בתיכון החקלאי ובבתי ספר אחרים. לדברי נוכחים בדיון, נציגי המועצה ספגו ביקורת על הסגירה מצד המשתתפים ובעיקר מצד יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, ונדרשו לספק הסברים ולדאוג לפתרונות טובים יותר לכל ילד.

בינואר הוחלט לסגור את חטיבת הסדנאות בסוף שנת הלימודים הנוכחית. ההחלטה גררה מחאה וביטויי חששות כבדים מצד תלמידי סדנאות והוריהם, וגם מצד חלק מההורים בתיכון החקלאי. התלמידים הפגינו מול בניין המועצה ומחו גם בישיבת מועצה עם הוריהם. הביקורת הופנתה כלפי נושאים רבים: שאלת המענה שיכול התיכון החקלאי לתת לתלמידים שכבר נפלטו ממנו, החיפזון שבו מתבצעת ההחלטה, החד צדדיות שלה ועוד. המועצה טענה אז כי הסגירה היא חלק ממגמה עכשווית במשרד החינוך לסגירה כללית של בתי ספר מקצועיים, כי בהעברת התלמידים לתיכון החקלאי יש שילוב מיטבי שלהם בקהילה הרחבה וכי כל תלמיד יזכה למעטפת מיוחדת שתענה על צרכיו.

אמפתיה להורים. שלט שנתלה על גדר בית הספר לאחר ההחלטה (צילום: נירית שפאץ)
אמפתיה להורים. שלט שנתלה על גדר בית הספר לאחר ההחלטה (צילום: נירית שפאץ)

בדיון אמר מרגי בין השאר: "אני קורא למשרד החינוך לעשות הכל לא לסגור את המסגרת הזו, ואם הולכים לסגירת המסגרת… הוועדה מבקשת לראות מסמך מפורט על כל תלמיד ותלמיד והחלופות שמוצעות לו, בטרם ייסגר המוסד".

דן אהרון, תושב כרכור שנכח בדיון השבוע, מספר: "יו"ר הוועדה תקף את המועצה על ההחלטות השרירותיות וקבע כי נימוקיה להחלטה על הסגירה אינם מחזיקים מים ואינם עולים בקנה אחד עם המציאות ועם החלופות החינוכיות שהיא מציגה. הוא היה נחרץ מאוד בדעתו שאסור לסגור את הסדנאות. נציגת משרד הרווחה הודתה להגר פרי יגור על שחשפה את העניין והובילה אותו עד לדיון בכנסת".

 

ככה הוא נראה היום. מתחם סדנאות. צילום: נירית שפאץ
ככה הוא נראה היום. מתחם סדנאות (צילום: נירית שפאץ)

הגר פרי יגור, חברת מועצה ויו"ר האופוזיציה, שהדיון בכנסת השבוע התקיים בעקבות פניותיה, סיפרה: "נכחו בדיון מספר נציגים של משרד הרווחה, וחברי הכנסת איילת נחמיאס ורבין שליוותה אותי עד כה ויזמה את הדיון, איציק שמולי ויעל כהן פארן, תושבת פרדס חנה. מהמועצה נכחו מזכיר וגזבר המועצה, רן גלר, מנהלת אגף חינוך, אילנה זגול, ומנהלת אגף הרווחה, תמי ברששת. נכחו נציגי הורים לתלמידי הסדנאות ונציגי הורים לתלמידי החקלאי. יו"ר הוועדה גילה אמפתיה רבה להורים, וכל הורה שביקש לדבר זכה לכך. ברמה מקצועית פדגוגית נחשפתי בדיון לטענות של אנשי מקצוע שתאמו את דעות המומחים מתחום החינוך שהתייעצתי איתם לפני הדיון. הייתה תמימות דעים בנוגע לבעייתיות בכך שראש רשות במדינת ישראל יכול להחליט על סגירת בית ספר וכמעט שאין לעשות דבר בנושא. איילת נחמיאס ורבין הקריאה מכתב נוגע ללב של אחת האמהות לילדה בסדנאות, המספרת על ההישגים של בתה ועל חששה מפני סגירת הסדנאות ומה שזה יעשה לבתה ברמה האישית. בדיון דובר גם על תלמידי הסדנאות שאינם תושבי פרדס חנה~כרכור, ומה יעלה בגורלם. יו"ר הוועדה דיבר באופן נוקב מאוד על התנהלות המועצה, ואף העיר שהגיע הזמן להסתכל על עניינים קהילתיים ופחות על קופסאות בטון".

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר: "אנו נותרנו עם רושם שונה מהמצוין בפנייה. להתרשמותנו, ח"כ מרגי קיבל את עמדת המועצה ואת הסיבות והיעדים התומכים ומחזקים את ההחלטה המקצועית לאיחוד הקמפוסים של ברנקו ויס, הביע דאגה לעתיד התלמידים וביקש מנציגי המועצה ומשרד החינוך להציג תוכנית שיבוץ עבור כל אחד מילדי הסדנאות. בשיתוף פעולה עם משרד החינוך אנו ממשיכים לפעול ליישום תוכנית שיבוץ אישית לכל ילד על פי צרכיו והעדפותיו. אנו לוקחים אחריות מלאה להוביל את המהלך להצלחה יחד עם כלל הגורמים הקשורים לשינוי".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות