fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"א' אומר שהמדריך שלו נתן לו בוקס בעין"

משפחה של חוסה במוסד אילנית בפרדס חנה הגישה תלונה במשטרה בטענה כי עובד במוסד תקף את אחיהם שנזקק לניתוח מורכב. מנכ"ל אילנית: "אנו מנועים מלהגיב"
מוסד אילנית (צילום: נירית שפאץ)
מוסד אילנית (צילום: נירית שפאץ)

ב-17 בנובמבר פונה א', בן 52, חוסה במוסד אילנית בפרדס חנה, לבית חולים עם פגיעה קשה בעינו. לאחר אשפוזו פרסמה אחותו בפייסבוק צילום בה הוא נראה עם סימני הפציעה וכתבה כי הוא סובל משברים בארובת העין ועבר ניתוח מסובך בבית החולים רמב"ם. לדברי המשפחה, החוסה טוען כי נפגע לאחר שספג אגרוף ממדריך במוסד. בני המשפחה הגישו תלונה במשטרה, המצטרפת לתלונה נוספת שהגישו ב-2 בספטמבר לאחר שא' שבר את ידו. בינתיים הוא חזר למוסד. לדברי אחותו, הוא אינו רואה טוב בעין בה נפגע וייתכן שיזדקק לניתוח נוסף.

"אמי ואני עשינו רשימה של פגיעות גוף שהיו לאילן בשנה וחצי האחרונות", אומרת האחות, "בזמן הזה היו לו שני שברים בשורש כף היד, שבר אחד במרפק כלפי מעלה, חבורות על הגוף, שבר באצבע עם עקירה של הציפורן, ועכשיו המקרה האחרון. א' אומר שהמדריך שלו נתן לו בוקס בעין. המדריך טוען שהוא נפל על קצה של שולחן. זה לא נשמע סביר, כי מנפילה על קצה שולחן אמור להיות חתך, ולאחי אין. במוסד לא מתייחסים למה שהוא אומר. הזמנו משטרה ברגע שזה קרה והגשנו תלונה. אנחנו מחכים לתוצאות בדיקת המשטרה".

א' עם סימני הפציעה (צילום: פרטי)
א' עם סימני הפציעה (צילום: פרטי)

 

האחות מספרת כי המשפחה פנתה בנושא לחברי כנסת ובימים אלה בודקת מקרים נוספים של תקיפת חוסים. "הדרך שבה הדברים מתנהלים מול החוסים לא הגיונית", אומרת האחות, "במקומות האלה עובדים בשכר מינימלי אנשים שלא מצאו עבודה במקום אחר, אין להם שליחות, הם שונאים את עבודתם ופורקים את השנאה על החוסים חסרי הישע. לאחי יש תסמונת מורכבת: סכיזופרניה, אוטיזם, פיגור. הוא חולה לא קל שצריך השגחה, טיפול, יחס. כמוהו יש עוד אחרים, ובמוסד לא עומדים בזה. אם מישהו משתולל הם מאיימים עליו שיקשרו אותו ויכניסו אותו לחדר אטום. במקום להתמודד הם משתמשים באלימות. לפעמים צריך לקשור, אבל התכיפות של זה בלתי אפשרית".

עד גיל 20 א' חי בבית. "עשינו כמשפחה את מה שיכולנו, והוא לא יכול היה להישאר יותר בבית. משום שהוא מורכב, מקומות לא רוצים לקחת אותו. אני בת 45, ואני ואחי השני לא הבאנו ילדים לעולם כדי למנוע את הסבל הזה. לקחתי כלבה במקום ילד".

מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת.

מנכ"ל אילנית, אשר דעדוש מסר בתגובה: "מרכזנו מטפל באוכלוסייה מאוד ייחודית הסובלת מתחלואה כפולה ועושה ככל הניתן להעניק להם טיפול ראוי. האירוע הנ"ל מטופל על ידי המשטרה ואנו סומכים ידינו על עבודתה. מעבר לכך אנו מנועים מלהגיב בשלב זה. עם סיום חקירת המקרה נשמח להגיב בהרחבה גם על מקרה זה בפרט וגם על מרכז אילנית בכלל".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות