fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אין דבר כזה חוף פרטי"

תושבי פרדס חנה הגיעו היום בצהריים להפגנת מחאה מחוץ לחוף הקשתות במחאה על החחלטה לגבות כניסה בסוך של 30 שקלים. החברה לפיתוח קיסריה: "מדובר בשטח פרטי, שישודרג לחניה בתשלום, חוף הקשתות יישאר פתוח"
המפגינים פתחו שמשיות מול החוף. הפגנה (צילום: דן אהרון)
המפגינים פתחו שמשיות מול החוף. הפגנה (צילום: דן אהרון)

נמשך המאבק של תושבי פרדס חנה על תשלום  לחנייה בחוף הקשתות בקיסריה לטובת תושבי פרדס חנה. היום (שלישי) התקיימה הפגנה מול משרדי החברה לפיתוח קיסריה, באזור התעשייה הדרומי בעיר. בשבוע שעבר פקדו את החוף בשבת, יותר מ-100 מפגינים שהביעו את מחאתם בנושא היות ונסגר בעבר חוף המרכז הימי לרחצה ואילו החוף הזמין היחידי שנותר, הוא חוף הקשתות.

בקבוצת הפייסבוק "ים חופשי" שנפתחה לטובת המחאה, חברים כבר למעלה מ-2100 משתתפים, חלקם הגדול תושבי פרדס חנה כרכור. משנודע כי תושבי קיסריה, חוף הכרמל ואור עקיבא לא יצטרכו לשלם על חנייה ואילו תושבי פרדס חנה כרכור, בנימינה גבעת עדה ויישובים אחרים בסביבה אינם פטורים מתשלום זה, החלו התושבים לדרוש כי תתאפשר להם כניסה חופשית לחוף הים.

המפגינים פתחו שמשיות מול החוף. הפגנה  (צילום: דן אהרון)
המפגינים פתחו שמשיות מול החוף. הפגנה (צילום: דן אהרון)

ההפגנה מול משרדי החברה לפיתוח קיסריה החלה בשעות הצהריים כשכמה עשרות מפגינים, כולל משפחות עם ילדים, הגיעו למקום והקימו בו "חוף ים אלטרנטיבי" שכלל מחצלות ושמשיות. המפגינים שיחקו במטקות ובפריזבי, קראו קריאות כמו "הים הוא של כולם" והניפו שלטים.

אייל כגן, תושב כרכור, ממנהיגי המאבק: "הגבייה היא צעד לא חוקי, משום שלא ניתן להשית מס בצורה כזו על תושבי האזור. אנחנו מצפים מראשי המועצות באזור שירימו את הכפפה ויסייעו לנו במאבק נגד ההחלטות ההזויות של המועצה האזורית חוף הכרמל והחברה לפיתוח קיסריה כדי להחזיר את המצב על כנו בשלב א', ואז להשליט סדר בכל החופים. מדובר בחוף אחד מוכרז שאמור לשרת כ-100 אלף תושבים שנפגעים מההחלטה הזאת. עבורם זו הוצאה שיכולה להגיע למאות שקלים בחופש הגדול. זה סותר את בג"צ החופים ואת רוח חוק החופים. אין דבר כזה חוף פרטי, זכות הציבור להגיע לחופים, שהם משאב טבע ציבורי".

מהחברה לפיתוח קיסריה נמסר: "חוף הקשתות בקיסריה נשאר פתוח ובשום שלב לא אמור היה להיות סגור וכך גם לגבי חוף הזהב אשר בו בשלב זה לא מתוכננת סגירה ו/או גביית חניה בתשלום וזאת על אף היותו חוף פרטי. מגרש החנייה הסלול בחוף הקשתות, זה שכבר קיים במקום,  יישאר פתוח לחניה חינם ובשום שלב לא אמור היה להיות סגור לחניה חופשית. המתחם מצפון למגרש הסלול וממזרח לאקוודוקט –  שהוא שטח פרטי לכל דבר ועניין, ישודרג לחניה בתשלום, בהתאם לחוק ולאחר קבלת כל האישורים הנדרשים. המתחם המשודרג ישרת נהגים שיבקשו להחנות את רכבם במגרש מוסדר בתשלום, כפי שהדבר מקובל ברוב המוחלט של מגרשי החנייה המוסדרים הסמוכים לחופי הארץ.

"החברה לפיתוח קיסריה והמועצה האזורית חוף הכרמל משקיעות באחזקת חוף הקשתות למעלה מ- 2 מיליון שקלים בשנה ודמי החנייה שייגבו במתחם החדש, שהינו, כאמור, בבעלות פרטית מוחלטת, ישמשו את המשך אחזקתו ושימורו של החוף לרווחת כל הפוקדים אותו".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות