fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לכל חולי יש תרופה מן הטבע

על פי תורת הרמב"ם. אלונה שכטר צילום רון קובי
על פי תורת הרמב"ם. אלונה שכטר צילום רון קובי

מחלת הפסוריאזיס בה לקתה לפני כ-30 שנה, שינתה את מסלול חייה של אלונה שכטר מרמת פולג. מי שהחלה את הקריירה כמנצחת על מקהלות בערד, התעוררה בוקר אחד לסיוט, שהפך ברבות השנים לעסק בינלאומי מצליח למוצרי קוסמטיקה המבוססים על צמחי מרפא.

בוקר אחד בשנת 1987, כשהיא אמא צעירה לשני תינוקות, גילתה אלונה שכטר מרמת פולג כתמים אדומים על גופה. "גרנו אז בערד בעקבות עבודתו של בעלי, צביקה, ואני הייתי מנצחת על מקהלות. רצתי לרופא עור ומהר מאוד איבחנו אצלי פסוריאזיס שעם הזמן כיסה 80 אחוז מגופי". מה שהחל כאחד הימים הגרועים בחייה הפך ברבות השנים לעסק מצליח למוצרי קוסמטיקה על שמה.

שכטר (55), נשואה, אם לשלושה (34, 30, 26) וסבתא לחמישה, נולדה ברמת אביב, להורים שעסקו במוזיקה. אביה, יעקב שניר, היה המנצח הראשון של האופרה הישראלית, ואמה, נורית, היתה זמרת אופרה. "מגיל חמש למדתי לנגן על פסנתר", היא מספרת, "סיימתי לימודי פסנתר וניצוח בתלמה ילין. כשגרתי בערד ניצחתי על מקהלת הזמר 'זמר עד', עסקתי בהלחנה והקמתי את חבורת הזמר 'מפתח סול'".

חייה השתנו כשאובחנה אצלה הפסוריאזיס. "יצאתי למסע שכלל אשפוזים בבתי חולים, ביקורים אצל מיטב מומחי העור בישראל, טופלתי בהקרנות על מנת להקל על הסבל הקשה שבו הייתי נתונה, אבל שום דבר לא עזר והרופאים לא ידעו להתמודד עם המחלה".

על פי תורת הרמב"ם. אלונה שכטר צילום רון קובי
על פי תורת הרמב"ם. אלונה שכטר צילום רון קובי

פסוריאזיס היא מחלת עור אוטואימונית שתוקפת את הגוף בעקבות לחץ ומתח נפשי. מקורה לא ברור, אבל למערכת העיכול יש קשר הדוק להופעתה. "עשיתי שינוי תזונתי ובמשך תקופה ממושכת חייתי מדיאטה נטולת שומן שכללה ירקות וחלבונים. העור באמת מתנקה, אבל ברגע שחרגתי העור התמלא שוב בפריחה. הגעתי למשקל של 42 ק"ג וגם סבלתי מהתעלפויות".

שכטר, שבינתיים עברה לנתניה עם משפחתה, המשיכה בטיפולים הקונבנציונליים שכללו נטילת קורטיזונים, נכנסה ויצאה מבתי חולים, עלתה 20 ק"ג אבל לא הפסיקה לחפש מזור מסוג אחר. במהלך חיפושיה, היא הגיעה לד"ר רבינוביץ', רופא יהודי מאנגליה, מומחה בצמחי מרפא שעבד על פי תורתו של הרמב"ם ורקח עבורה פורמולה שהכילה צמחי מרפא בריכוז הגבוה ביותר של חומרים פעילים. תוך מספר חודשים עורה הבריא ואנשים סביבה החלו להתעניין איך הצליחה להתגבר על המחלה. "ד"ר רבינוביץ' הסביר לי שלכל חולי יש תרופה מן הטבע. הבנתי שיש פה מוצר טוב, רכשתי ממנו ליין של מוצרים ותוך שלושה חודשים מכרתי את כולם  ב-3 מיליון שקלים. כאשר המחלה נסוגה ראיתי בזה גם הזדמנות לעשות שינוי באורח חיי והחלטתי לצאת למסע נפש, לספר את הסיפור שלי, את ניסיוני האישי לכמה שיותר נשים בארץ ובעולם וכך להעביר הלאה את הבשורה".

שכטר, שהחלה ללמוד את תחום הדרמטולוגיה וצמחי המרפא, רכשה מאותו רופא מספר פורמולות לטיפול בבעיות נוספות כמו פטרת, שפשפות, פצעי בגרות ופיתחה ליין מוצרים נעימים וריחניים המבוססים על צמחי מרפא שהחלו לצבור תאוצה והפכו להצלחה בארץ ובעולם. "מפסוריאזיס לא נפטרים. המחלה הזו מלווה ותלווה אותי כל חיי. למדתי לחיות איתה. אני מטפלת באזורים המועדים לפורענות, כמו גפיים וקרקפת, במוצרים שלי ומקפידה על תזונה ואורח חיים נכונים".

על בסיס טבעי בלבד. אלונה שכטר. צילום רון קובי
על בסיס טבעי בלבד. אלונה שכטר. צילום רון קובי

עם השנים העסק הלך והתרחב וכיום לשכטר ולמשפחתה שלוש חברות העוסקות בקוסמטיקה ואסתטיקה. חברת "אלונה שכטר" שעוסקת בתחום מוצרי הקוסמטיקה ושתי חברות בשיתוף ד"ר ירון ריסין שנותנות שירותי אסתטיקה (הזרקות, הקפאת שומנים, מילוי קמטים) וניתוחים פלסטיים. בעלה, צביקה, שעבד בעבר בקריה לאנרגיה אטומית, הוא האחראי על פיתוח מוצרי הקוסמטיקה, הבת קורל שכטר-לב עוסקת בשיווק ובטלמרקטינג, הבן אלמוג מנהל את החנות האינטרנטית והבת גל עוסקת בשיווק". "את העסק התחלנו בבית שלנו בנתניה. ילדינו היו קטנים והמשכתי להיות אמא במשרה מלאה. המשרד שלנו ברמת פולג ואנחנו מתכננים להקים חנות קונספט בעיר. אנחנו מוכרים בשיווק ישיר ויש לנו חנות באינטרנט".

למי מתאימים המוצרים שלך?

"מחירי המוצרים נעים מ-100 עד 200 שקלים, מתאימים לכל כיס ולא רק לבעלי אמצעים".

האם השימוש בהם מונע ניתוח פלסטי בעתיד?

"לא. השימוש בהם יכול להאט את תהליך ההזדקנות של העור. ככל שמתחילים להשתמש במוצרים מוקדם יותר, המניעה טובה יותר. זה עובד בדיוק כמו ספורט. התוצאה למשך שנים טובה יותר. הרעיון היום הוא יותר מניעה של הזדקנות מאשר טיפול".

את עברת ניתוח פלסטי?

"עברתי ניתוח בעפעפיים. זה בלתי נמנע כי מגיל 50 גדל עודף של עור בעפעף העליון. זה קורה אצל נשים וגברים כאחד ואין פתרון אחר אלא הסרת עודף העור. אותי ניתח השותף שלי ד"ר ריסין".

מזלזלים בבריאות

לאחרונה השתתפה שכטר בוועידת ישראל השלישית לנשים ועסקים, ושיתפה בסיפור חייה ואיך צמחה ממנו: "רק אישה כמוני, שהתעוררה בוקר אחד מחיים נורמליים אל סיוט של שנים, יודעת להבין שבחיים שום דבר לא חשוב חוץ מבריאות. כסף בא וכסף הולך. עבודה באה ועבודה הולכת. בעל בא ולפעמים גם הולך. בריאות היא הדבר הכי חשוב בעולם ולא פעם אנו מזלזלים בה. אני זוכרת היטב את אותו יום שנשברתי ולא רציתי יותר לחיות. ישבתי עם בעלי ולא היה לי כוח לקום מהמיטה בבית החולים. כשהתעוררתי, שם החלטתי – ארוץ יום יום, ערב ערב, בכל חלקי הארץ כדי לשכנע את כולנו – שהדבר הכי חשוב בעולם הוא הבריאות של עצמנו".

כיום, כחלק מהמסע שלה להעצמת נשים ולטיפוח הבריאות שלהן, שכטר נותנת הרצאות בהתנדבות ברחבי הארץ. בהרצאותיה היא מספרת את סיפור חייה ומדגישה את חשיבות השמירה על הבריאות הפיזית והנפשית בין שאר מטלות החיים. "לאחר שהחלמתי החלטתי להפוך את חיי למפעל חיים כדי לעזור לכל הנשים באשר הן לחוש מאושרות כי הכל עניין של סגנון חיים, דפוסי חשיבה והחלטה להתחיל בשינוי ולצמוח ממנו, בדיוק כפי שאני עשיתי. יש חשיבות לשמירה על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו. עלינו לדאוג לעצמנו ולא להשאיר אותנו מאחור בין מטלות החיים".לכל גיל ועור

אנטי אייג'ינג. מוצרי פרימיום צילום אורי גרון
אנטי אייג'ינג. מוצרי פרימיום צילום אורי גרון

מוצרי הטיפוח של חברת "אלונה שכטר" כוללים מוצרי פרימיום אנטי אייג'ינג לעור הפנים, מוצרי הזנה לשיער, מוצרי טיפוח לגוף ועוד. ייחוד המוצרים הוא בתרכובת עתירת ויטמינים, המעניקים לעור הזנה ומגבירים את יכולתו להתמודד עם פגעי הטבע והזמן. המוצרים משלימים אחד את השני וביחד מהווים ערכה המשלבת מוצרים לשיער, לפנים ולגוף, וכולם בפיתוח ייחודי של החברה. מגוון המוצרים מותאמים לסוגי העור השונים ולגילאים השונים. שילובם של צמחי מרפא שגדלו באזורי אקלים שונה ולפעמים מנוגד, יחד עם מינרלים מים המלח, יוצרים עולם קסום ונסתר. מוצרי החברה לא נוסו על בעלי חיים והם בעלי רישיון משרד הבריאות בישראל ו-CPNP באירופה. החברה משווקת את מוצריה בישראל ובמספר מדינות מובילות באירופה, אסיה ודרום אמריקה

  1. 1. דמות להשראה: דודה שילה, בת 90, שמנהלת בגילה מפעל.
  2. 2. מה לא תאכלי אף פעם? רגל קרושה.
  3. 3. מה הדבר הראשון שאת עושה כשאת קמה בבוקר? קוראת חדשות.
  4. 4. מה לא יודעים עלייך? רציתי להיבחן ללהקה צבאית אבל פחדתי להיכשל.
  5. 5. מה תיקחי איתך לאי בודד? את בעלי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות