fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התזמורת האנדלוסית בהופעה ייחודית

התזמורת האנדלוסית הים-תיכונית אשקלון תופיע ביום ראשון בהיכל התרבות בנתניה, בערב מחווה לסמי אלמגריבי מגדולי הפייטנים של יהדות מרוקו. נכדתו, הזמרת ליז ממן תשיר את שיריו
התזמורת האנדלוסית אשקלון (צילום: יח"צ)

התזמורת האנדלוסית הים-תיכונית אשקלון מקיימת במסגרת עונת המנויים סדרת קונצרטים במחווה לאחד מגדולי הסולנים והפייטנים שקמו ליהדות מרוקו, סמי אלמגריבי. בקונצרט שיערך ב-7 לינואר בהיכל התרבות בנתניה יופיעו הזמרת ליז ממן, נכדתו של אלמגריבי, עם הסולנים אמיל זריהן, בנימין בוזגלו ואלברט גיגי.

בקונצרט המיוחד תחת השם "עומרי מא ננסאכ" ("לעד לא אשכחך") תשיר ליז ממן משיריו של סבה. בכך היא מגשימה חלום ילדות ישן. על הקונצרט ינצח בהופעת בכורה מאיר בריסקמן, וישתתפו בו הסולן הראשי של התזמורת ואחד הווקאליסטים הטובים בישראל ובעולם, אמיל זריהן, יחד עם סולן הבית הצעיר והמבטיח בנימין בוזגלו ולצדם הסולן אלברט גיגי, מתלמידיו הטובים של אלמגריבי.

רפרטואר הקונצרט מתבסס על שירים ולהיטים שביצע סמי כמו: "אנא לכאווי", "שאלוני נאש" וכמובן הלהיט המוכר "עומרי מא ננסאכ יא מאמא".

התזמורת האנדלוסית אשקלון (צילום: יח"צ)

אלמגריבי הוא סלומון שלמה אמזלג ז"ל, זמר, חזן ומלחין יהודי מרוקאי היה אחד ממבצעיה הנערצים ביותר של המוסיקה המסורתית הפופולרית המרוקנית ושל חזנות יהודי מרוקו באמצע ובמחצית השנייה של המאה ה-20. אלמגריבי הוזמן לנגן בפני מלכי מרוקו מוחמד החמישי וחסן השני שהעריכו אותו במיוחד.

אלמגריבי הופיע בישראל לראשונה בשנת 1962 בבנייני האומה בירושלים. ובהמשך שימש במשך מספר שנים כמנהל הפדגוגי של המרכז "לפיוט ושירה תקוותנו" באשדוד וניצח על תזמורת המרכז.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות